مناظره‌ای داغ در حوزه زنان؛ انسیه خزعلی و معصومه ابتکار

اقتصاد ایران: معاون زنان و خانواده دولت سیزدهم با معاون پیشین زنان و خانواده دولت دوازدهم با محور «سیاستگذاری حوزه زنان» در شیوه تلویزیون با هم مناظره کردند.

- اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، چندی پیش برنامه «شیوه» با اعمال تغییراتی در بخش اتاق فکر خود، مجدداً به آنتن برگشت. برنامه‌ای که روزهای زوج از شبکه چهار سیما روی آنتن می‌رود و با آغاز جام‌جهانی مدتی در تلویزیون غیبت داشت. این برنامه در التهابات وقایع اخیر سعی کرد به شکل مناظره‌گونه و گفت‌وگوهای چالشی به موضوعات مهم جامعه و حتی به شکل زیربنایی‌تر به حکومت‌داری و نظریه‌های سیاسی با رویکردهای مورد نظر بپردازد.

«شیوه» محصول شبکه چهار صداوسیما است. موضوعات گفت‌وگوهای «شیوه» از یک طرف معطوف به آسیب‌شناسی اتفاقات روز کشور است و از طرف دیگر میهمان‌هایی را دعوت می‌کند که عموما اساتید نظری و تئوریک دانشگاهی‌اند؛ در واقع برنامه«شیوه» کنکاشی است تئوریک نسبت به اتفاقات روز جامعه. تکثر چشم‌اندازهای مختلف باعث شده است که این برنامه مخاطبان بسیاری از طیف‌های گوناگون فکری را به خود جذب کند.

اما بعد از جام جهانی پخش برنامه هم با شیب آرام‌تری بیشتر به مباحث بنیادین و تئوریک پرداخت اما همچنان وجه گفت‌وگوهای تقابلی و گاه مناظره‌ای را پیش برد. اما این برنامه امشب هشتم آبان‌ماه، با محور یکی از مباحث همواره درصدر و به روز جامعه یعنی «حوزه زنان» پیش رفت و دو تن از چهره‌های دو جبهه مختلف در این حوزه را به مناظره دعوت کرد.

انسیه خزعلی معاون زنان و خانواده دولت سیزدهم و معصومه ابتکار معاون پیشین زنان و خانواده دولت دوازدهم دو مهمان و کارشناسی‌اند که با محور «سیاستگذاری حوزه زنان» به گفت‌وگو پرداختند.

مشروح این مناظره را در ادامه بخوانید:


معصومه ابتکار: عرض سلام خدمت دکتر خزعلی و مردم عزیز. آغاز کلامم را با یاد 17 هزار زن شهید کشورمان همراه می کنم که کمتر از آنها یاد می شود؛ یاد و خاطره مادران شهدای دفاع مقدس و در دوران اخیر بعد از حادثه تلخی که برای مهسا امینی پیش آمد، همه کسانی که جان باختند و مردم از این نظر عزادار شدند، همه را گرامی بداریم تا افراد به خاطر دیدگاه های خود زندان نروند و هزینه ندهند. اگر به آرمان های اصیل انقلاب اسلامی و اصولی که همه در سال 57 بر آن وفادار بودیم امام مسائل کمرنگ شد. باید بدانیم همه اینها از مردم ایران و جوانان ما هستند. رهبر انقلاب و شهید سلیمانی هم این دختران را فرزند خود می دانند. دشمنان ایران کشور ما را هدف قرار داده اند ، برای اسنجام داخلی باید به نسل جوان فرصت داده و اگر عذرخواهی ساده اتفاق می افتاد این ماجراها طولانی نمی شد و اگر همتی برای اصلاح امور می شد این شرایط به وجود نمی آمد. خوشحالم که می توانم از زبان زنان غیردولتی صحبت کنم. به من می گویند ما قرار است آینده ساز باشیم پس ما را درک کنید و بگذارید سخن بگویند. ای کاش به جای من یکی از فعالان زن معترض و منتقد را دعوت می کردید. جوانان می گویند ما تریبونی نداریم که صدای ما را بشنوند. حتی در دولت زمان ما هم این تریبون وجود نداشت اما باید فرصت فراهم شود که گفتگو پیش برودو بخش های رسانه ملی باید باز شود تا مسائل جوانان و افرادی که اعتراض دارند، مطرح شود. این کار لازمه همدلی است و همه ما سوار یک کشتی هستین. وقتی می بینیم چنین رویدادهایی پیش می آید می بینیم از آرمان های انقلاب فاصله گرفته ایم.

شعار زن، زندگی آزادی با ملاک های کشور ما همخوانی دارد. آزادی یکی از مباحث مطرح در انقلاب اسلامی و مورد تاکید امام خمینی(ره) بوده و این آرمان ها به راحتی نمی توان از دست داد و فراموش کرد. اما چه مسائلی به وجود آمده که نسل جوان و اقشار مردم حس می کنند آزادی مفهوم خود را در عمل از دست داده، آزادی بیان و اندیشه. 

این خبر در حال تکمیل است...

 

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ