مراسم تجلیل از کشتی‌گیران آزادکار برگزار شد

اقتصاد ایران: مراسم تجلیل از کشتی‌گیران آزادکار با حضور رئیس فدراسیون برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، مراسم تجلیل از کادرفنی و اعضای تیم ملی کشتی آزاد اعزامی به مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ ایالات متحده آمریکا، امشب با حضور علی‌رضا دبیر، رئیس فدراسیون کشتی و احمد دنیامالی، نماینده مجلس شورای اسلامی در محل ساختمان اداری جدید فدراسیون کشتی صورت گرفت.

علیرضا دبیر، رئیس فدراسیون کشتی در این مراسم اظهار داشت: احمد دنیامالی رفیق خوب من است، خیلی کارهای عمرانی فدراسیون را کنار او یاد گرفته‌ام. تونل توحید، برج میلاد، اتوبان‌های تهران و ... کارهای اوست. ما از ۵ صبح کنارش یاد می‌گرفتیم و در شورا همکار هم‌دیگر شدیم. فرمانده جنگ، خانواده شهید و رئیس فدراسیون قایقرانی هم بوده و اگر حضورش ادامه می‌یافت، مدال المپیک و جهانی می‌گرفتیم. او فوق‌العاده بابرنامه است و کار عمرانی و ریاضی را در ورزش پیاده کرده. الان دنیامالی یکی از افراد موثر در مجلس است و اولین نفری بود که پس از رئیس شدنم در کشتی تجربیاتش را به من انتقال داد.

وی گفت: دنیامالی هرکجا بوده، موثر بوده و به من درس داده است. تا می‌گویم کشتی، او نفر اول کنار ماست. کشتی خیلی مظلوم است و ۸۲.۵ درصد مدال‌های ورزش کشور را کشتی گرفته. ۱۱۵ قهرمان و بالغ بر ۳۰۰ مدال جهانی و المپیک داریم اما در بودجه ۵ یا ۲ درصد می‌گیریم که این خوب نیست و در مضیغه هستیم. ظرفیت باید بالاتر برود و ما باید ۳۰ طلای المپیک داشته باشیم. وزارت‌ها دم المپیک پول می‌دهند که به درد نمی‌خورد؛ ما همین الان برای المپیک کار می‌کنیم و باید سهمیه بگیریم. اگر این ۷۰ میلیارد تبصره ۱۴ مجلس نبود، گیر می‌کردیم، چراکه نهایت ۴۰ میلیارد از وزارت و کمیته به ما داده‌اند.

دبیر درباره هزینه‌های کشتی عنوان داشت: معاونت قهرمانی و حرفه‌ای وزارت که کلاً تعطیل است؛ توی کارمان نگذارند ممنون می‌شویم. بچه‌ها قهرمان جهان شده‌اند اما جایزه ۲ سال‌شان را هنوز نداده‌اند. برخی رشته‌ها جلوجلو مجوز و حق‌السکوت می‌گیرند اما این برای ما نیست. می‌گویند نفر اول جهان ۸۰ سکه بهار آزادی ولی در نهایت سکه را یک تا ۵ میلیون حساب می‌کنند که می‌شود ۴۰۰ میلیون تومان. این‌ها را مجلس شورای اسلامی باید بخواهد و جواب بگیرد.

رئیس فدراسیون کشتی تاکید داشت: کشتی ظرفیت طلای المپیک زیادی دارد و باید یکی باشد که حق بچه‌ها را بگیرد و کمک کند. این تیم در جام جهانی حضور پیدا کرده و فقط حسن یزدانی در این تیم حضور نداشته که او را آورده‌ایم جایزه بدهد. او ۸ سال پشت هم مدال گرفته که نداشته‌ایم. این تیم خیلی فحش خورده و بی‌تقوایی در شرایط سخت هم دیده. تیم تلفیقی جوان بردیم و کامران قاسم‌پور را هم تست زدیم. این بچه‌ها مقابل ضدانقلاب صبوری کردند و به ما درس دادند.

احمد دنیامالی، نایب‌رئیس کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی عنوان داشت: علی‌آقا کارم را با این صحبت‌ها سخت کرده چون با تعریف‌هایش عذاب کشیدم. یکی از بهترین لحظات زندگی‌ام است که در این جمع هستم و بچه‌های کشتی چیز دیگری هستند. روزی که دبیر رئیس فدراسیون شد چند نکته به او گفتم و انتظار داشتم همین روال را برود که توانسته یک سبکی را به وجود بیاورد و الگو باشد. واقعاً کشتی ایران شان و جایگاه برتری در دنیا دارد اما هر وقت یک مجموعه اول شود، حفظ آن خیلی سخت است. یکی از مشکلات ما در ورزش این است که ورزشکار در دوره قهرمانی مورد توجه است و وقتی حوزه حرفه‌ای را کنار بگذارد، مشکل پیدا می‌کند.

وی اظهار داشت: مدال گرفتن در آسیا هم سخت شده؛ چه برسد به جهانی و المپیک. ورزش دنیا به سمت نرم‌افزاری شدن پیش می‌رود و سازوکار فکری مربی کافی نیست. اگر اندازه‌گیری و آنالیز در تمرین و مسابقه نباشد، به نفع حریف کار شده. با چلوکباب و قیمه نمی‌‌شود کالری‌ها را برگرداند، همه این‌ها برنامه می‌خواهد. با مایکل فلپس ۵۰ نفر آدم کار می‌کردند که به این سطح رسیده. ورزش یک علم است و دنیا روی اکسیر جوانی کار می‌کند. ورزشکاری موفق است که تسلط ذهن و برنامه‌ریزی داشته باشد. امروز بحث لایف‌استایل هم است که بچه‌ها را تهدید می‌کند.

دنیامالی درباره این مشکل گفت: اگر خودتان مراقب خودتان نباشید، کسی به فکر شما در این زمینه نیست. ورزشکار حرفه‌ای نباید در فضای مجازی فعالیت زیادی داشته باشد و باید ۱۰ شب بخوابد چون این ایام سریع می‌گذرد. باید زندگی حرفه‌ای داشته باشید و باید از جامعه یک‌جاهایی ببرید. قهرمانی در جهان کار راحتی نیست؛ این کارهای انجام شده ساده نبوده. هزینه‌ها خیلی وحشتناک هستند و کشتی ما تنها رشته‌ای است که در هیچ تورنمنت به‌خاطر بحث‌های مالی کنار نمی‌رود. برای توسعه ورزش وارد فراوانی تورنمنت شده‌ایم و این المپیکی شدن را سخت کرده است.

نماینده مجلس شورای اسلامی تصریح داشت: فدراسیون کشتی ایران باید سبک جدید فنی، مدیریتی و ساختاری در دنیا ایجاد کند چون ما این ظرفیت را داریم. آرزو دارم گیلان در کشتی بالا بیاید؛ مازندران مهد و عصاره کشتی ماست که از این همسایگی استفاده نکرده‌ایم. برای ما مهم است که شماها پرچم کشورمان را بالا ببرید، خیلی از ماها پای تلویزیون گریه شوق می‌ریزیم. از شرایط فعلی فدراسیون خیلی خوش‌حالم و آمادگی کمک بیش‌تر به کشتی را داریم. برای امسال هم برنامه داریم ولی یک رفتار مدیریتی خیلی غلط را دیدیم که قول به ورزشکار عملی نشده. وعده‌ها باید به‌موقع برآورده شود، من تعجب کردم که پاداش‌ها را نداده‌اند. باید یک چیزی را می‌گذاشتند که از پسِ آن بربیایند. 

او در رابطه با وضعیت مالی کشتی و باشگاه‌ها تصریح داشت: قراردادهای کشتی‌گیران اصلاً قابل قیاس با فوتبال نیست. با این وجود امیدوار و منتظر تحول عمیق‌تر در کشتی هستیم چون بضاعت آن را دارد. علی را در سطح هدایت اتحادیه جهانی کشتی می‌بینم چون مجاهد است. او تلاش می‌کند و لابی انجام می‌دهد. بودنش فرصت تاریخی است و این ایام باید طلایی‌تر هم بشود. هیات‌های استانی باید پلن ۲۰ ساله داشته باشند. امیدوارم بتوانیم در مجلس کمک کنیم و شرایط بهتری برای کشتی به‌وجود بیاوریم. 

دنیامالی در خاتمه اظهاراتش گفت: ما مشکل بزرگی در حوزه ورزش داریم که آینده قهرمانان ماست. وقتی این‌ها به هر علتی نباشند، آینده شغلی و معیشتی به‌خطر می‌افتد. آینده بچه‌ها مسئولیت دارد و باید پس از حوزه قهرمانی به فکرشان باشیم و ول‌شان نکنیم. این‌ها باید زنجیروار به کشتی متصل بمانند. امیدوارم بتوانیم شرایط ویژه‌ای برای بچه‌ها در بحث اشتغال به‌وجود بیاوریم. آقا تختی خاک پای مردم ایران بود و تعهدی به مسئولین نداشت. از کشتی‌گیر این انتظار مرام پهلوانی هست و اگر این را بگیریم، کشتی چیزی ندارد. قهرمانی به مرام است، نه به مقام. 

سپس جایزه‌ای در مجموع به مبلغ 20 هزار دلار بین اعضای تیم ملی کشتی آزاد از سوی کادرفنی تیم ملی تقسیم شد که مربوط به جام جهانی 2022 بوده است.

پایان پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ