دوره توانمندسازی برای ۱۵۰۰ هیأت و تشکل‌‌های دینی کشور برپا می‌شود

اقتصاد ایران: محتوای دوره توانمندسازی هیئت‌ها و تشکل‌های دینی در دو بخش نظری و تخصصی پیش‌بینی شده است که در بخش نظری مباحث مرتبط با انقلاب اسلامی و در بخش تخصصی نیز مباحثی مرتبط با حوزه فعالیت هرفرد تدارک دیده شده است.

- اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، نشست خبری اولین دوره معرفت و مهارت‌افزایی هیأت‌ها و تشکل‌های دینی با عنوان «ماه» صبح امروز شنبه با حضور حجت‌الاسلام مجید باباخانی رئیس سازمان هیأت و تشکل‌های دینی، حامد علامتی مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و حجت‌الاسلام مهدی متقی‌فر مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان در سالن صفارزاده حوزه هنری برگزار شد.

حجت‌الاسلام باباخانی رئیس سازمان هیأت و تشکل‌های دینی در این مراسم گفت: مخاطب دوره معرفت و مهارت‌افزایی، هیأت و تشکل‌های دینی هستند که برنامه‌های رسانه‌ای، فرهنگی و اجتماعی فراتر از برگزاری مراسم رسمی دارند و در سطح استان و شهرستان خود مؤثرند؛ یعنی یک مجموعه صرفاً مناسکی نیستند.

وی با اشاره به اینکه در مهرواره «هوای نو» به دنبال آن بودیم تا هیأت‌ها از صرفاً مراسمی بودن خارج شوند و در متن زندگی مردم وارد شوند، گفت: این مجموعه‌ها به واسطه اینکه وارد موضوعات تخصصی می‌شوند، نیازمند دریافت کمک و حمایت‌های فرمی و محتوایی هستند که در این دوره توانمندسازی به دنبال تحقق این امر هستیم.

باباخانی با بیان اینکه این دوره تمرکززدایی می‌شود و تنها در تهران نخواهد بود و کشور به 10 پهنه تقسیم‌بندی شده است، گفت: این دوره در این پهنه‌ها با محوریت یک استان برگزار می‌شود و اساتید انتخاب شده به افراد آموزش خواهند داد.

رئیس سازمان هیأت و تشکل‌های دینی گفت: این دوره به دو صورت مجازی و حضوری برگزار می‌شود که در ابتدای آغاز دوره، اردوی دو یا چند روزه‌ای به صورت حضوری برگزار می‌شود که در هر پهنه یک استان محور فعالیت‌ها است. این دوره از اواخر بهمن‌ماه در پهنه جنوب کشور شامل استان‌های خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، بوشهر و فارس با محوریت شهر شیراز برگزار می‌شود و ان شاء الله در مدت 6 ماه، بخش اول این دوره به پایان خواهد رسید.

وی افزود: بعد از برگزاری دوره اردویی حضوری، بسته‌های محتوایی آموزشی برای افراد ارسال می‌شود تا آموزش‌ها به صورت مجازی دنبال شود، سپس آزمون از افراد اخذ می‌شود تا برگزیدگان مشخص شوند. هماهنگی صورت گرفته است تا در پایان دوره از سوی دانشگاه سوره و مرکز آموزش کاربردی سازمان تبلیغات اسلامی به افراد شرکت‌کننده مدرک ارائه شود.

باباخانی گفت: این دوره در چهار رده برای هیأت‌ها و تشکل‌های دینی شامل دوره ویژه مدیران، مسئولان رسانه، مسئولان بخش تربیتی و مسئول بخش بانوان تدارک دیده شده است. پیش‌بینی می‌شود در این دوره 1500 هیأت و تشکل‌ دینی شامل 6 هزار نفر شرکت کنند.

رئیس سازمان هیأت و تشکل‌های دینی با اشاره به محتوای پیش‌بینی شده برای این دوره گفت: محتوای این دوره در دو بخش نظری و تخصصی پیش‌بینی شده است که در بخش نظری مباحث مرتبط با انقلاب اسلامی و در بخش تخصصی نیز مباحثی مرتبط با حوزه فعالیت هرفرد تدارک دیده شده است.

وی گفت: ما در بخش هیأت‌ها و تشکل‌های دینی سنت غنی داریم که در مواجهه با دنیای مدرن نیازمند بازتعریف است. البته نو شدن به معنای تغییر سنت نیست بلکه به روز شدن مدنظر است که باید به راهکاری در این زمینه برسیم تا هم پای در سنت داشته باشیم و هم از روش‌های نوین استفاده کنیم.

باباخانی گفت: افراد برای ثبت‌نام در این دوره باید به سایت roshdheyat.ir مراجعه کرده و یا عدد 8 را به شماره 10004615 ارسال کنند. تاکنون 1400 هیأت و تشکل دینی در این دوره ثبت‌نام کردند که پیش‌بینی می‌کنیم به 5 یا 6 هزار مجموعه برسد. سپس ثبت‌نام کننده‌ها ارزیابی می‌شوند تا در نهایت وارد دوره شوند.

رئیس سازمان هیأت و تشکل‌های دینی با اشاره به اینکه محتوا و اساتید این دوره انگیزه‌ای برای شرکت مجموعه‌ها شده است، گفت: از سوی دیگر حمایت‌های مادی و معنوی سازمان تبلیغات اسلامی، وزارت ورزش و جوانان و همچنین کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از این پس برای این مجموعه‌ها خواهد بود و برای این دوره نیز مدرک رسمی به شرکت‌کنندگان اهدا می‌شود.

وی گفت: برای ارزیابی مجموعه‌های فرهنگی ابتدا شورای ارزیابی در استان‌ها تشکیل شده است که در ابتدا اثرگذاری آن‌ها و همچنین فراتر از مراسم بودن مدنظر است. نهادهایی که در عرصه تربیت نوجوانان فعال هستند، اولویت دارند. برای ثبت‌نام علاوه بر روش‌های مطرح شده مراجعه حضوری به 400 دفتر شهرستانی نیز امکان‌پذیر است.

انتهای‌پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ