افزوده شدن ۳ شاخص جدید به فرابورس

اقتصاد ایران: رئیس سازمان بورس گفت با تصمیم کمیته شاخص به زودی سه شاخص هم وزن، کل قیمت و هم وزن قیمت به فرابورس اضافه می‌شود.

- اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، رئیس سازمان بورس گفت: به علت تمرکز و ناهمگن بودن ارزش بازار ناشران حاضر در فرابورس نیاز دسترسی به شاخص‌های متنوع‌تر از جنس شاخص‌های هم وزن جود داشت، که با تصمیم کمیته شاخص به زودی سه شاخص جدید به فرابورس اضافه می‌شود.

عشقی افزود: مطابق برنامه ریزی‌های صورت گرفته، مصوبه لازم برای محاسبه و انتشار سه شاخص جدید در بازار فرابورس از کمیته شاخص اخذ شد.

وی تصریح کرد: مطابق آخرین تصممیات که در کمیته شاخص اتخاذ شده مقرر شد، محاسبه و انتشار سه شاخص هم وزن، کل قیمت و هم وزن قیمت در بازار فرابورس اجرایی شود. با توجه به لزوم تمهدیدات فنی این تصمیم به طور تقریب طی روز‌های آتی عملیاتی شده و سه شاخص مذکور به صورت عمومی در وب سایت مدیریت فناوری منعکس و منتشر خواهد شد.

وی با اشاره به ضرورت تنوع شاخص‌ها در بازار سرمایه گفت: در بازار فرابورس تنها یک شاخص (شاخص کل فرابورس) وجود دارد، اما با محاسبه و انتشار شاخص‌های جدید فعالان بازار می‌توانند با سنجه‌های بیشتری بازار فرابورس را مورد تحلیل و ارزیابی قرار دهند. به دلیل تمرکز و ناهمگن بودن بازار ناشران حاضر در فرابورس نیاز دسترسی به شاخص‌های متنوع‌تر از جنس شاخص‌های هم وزن وجود داشت که با تصمیم کمیته شاخص این اتفاق افتاد.

رئیس سازمان بورس افزود: فرمول و مفهوم شاخص‌های جدید فرابورس مشابه شاخص‌های مانند خود در بورس تهران است.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ