ابتلای پاکبانان به هپاتیت B قابل بخشش نیست

اقتصاد ایران: رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران، از دسترسی ۱۰۰ درصدی به واکسن هپاتیت B در کشور خبر داد و گفت: این عدد در دنیا ۴۲ درصد است.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد رئیس زاده، در برنامه واکسیناسیون کارگران شهرداری تهران علیه هپاتیت، با اشاره به اینکه کلید اصلی و زیربنای توسعه هر کشور و پیشرفت پایدار، نیروی انسانی سالم است که از سلامت جسمی و روحی برخوردار باشد، اظهار کرد: اگر خواستار این هستیم که کلانشهری مانند تهران الگوی جهان اسلام باشد باید شهروندی سالم داشته باشیم که برای تحقق این مهم حتماً باید مدیریت شهری پرسنلی بانشاط، پرانرژی و سالم داشته باشد تا شاهد یک شهر سالم باشیم و از این جهت پرداختن به سلامت پرسنل شهرداری تهران اهمیت ویژه‌ای دارد.

وی با بیان اینکه پرداختن به سلامت پرسنل شهرداری در راستای اهداف توسعه پایدار کشور بوده و بهداشت در این عرصه مهم‌تر از درمان است، افزود: شهرداری ممکن است خیلی از اقدامات را برای پرسنل خود انجام دهد اما اگر یکی از پاکبانان به دلیل بی توجهی و بی مبالاتی مبتلا به بیماری هپاتیت B شده که نهایتاً منجر به نارسایی کبد و درگیری شدید می شود؛ قابل بخشش نیست ؛ در واقع کم کاری و بی تدبیری ما در مورد کسی که سرپرست خانوده اشت قابل بخشش و گذشت نیست.

وی با بیان اینکه میزان شیوع هپاتیت B در کشور ما به نسبت دنیا خیلی پایین تر است، تصریح کرد: دلیل این امر سبک سالم زندگی هموطنان و برنامه ریزی های لازم برای انجام واکسیناسیون هپاتیت B است.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران، با بیان اینکه در کشور ما دسترسی به واکسن هپاتیت بسیار مناسب است، گفت: دسترسی برای این واکسن در کشور ما صددرصد و در دنیا ۴۲ درصد است که این امر افتخاری برای کشور ما محسوب می‌شود.

رئیس زاده با تاکید بر اینکه تزریق واکسن هپاتیت B برای مشاغل پرخطر که متولدین قبل از سال ۷۳ هستند، بسیارضروری است، افزود: تزریق واکسن هپاتیت B ضامن سلامتی خدوم ترین افراد در این شهر است و آغاز طرح واکسیناسیون هپاتیت B شهرداری تهران کار با ارزشی است که مطابق با به روزترین پروتکل‌های دنیا انجام خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: تزریق واکسن در حوزه اقتصاد سلامت بحث مهمی است زیرا هر یک دلار که برای پیشگیری از بیماری هپاتیت B در نظام سلامت هزینه شود، بالغ بر ۲۰ دلار صرفه جویی به دنبال دارد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ