۸ فرهنگسرای تهران میزبان نوجوانان در "پاتوق کتاب" شدند

اقتصاد ایران: عباس باباخانیان مدیر کتابخانه‌های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از آغاز فعالیت «پاتوق‌ کتاب» ویژه نوجوانان در کتابخانه‌های منتخب خبر داد.

- اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، عباس باباخانیان مدیر کتابخانه‌ها و ترویج فرهنگ کتابخوانی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران اعلام کرد: در جهت تحقق منویات مقام معظم رهبری (مدّ ظلّه العالی) در حوزه کتاب و کتابخوانی و همچنین ترویج فرهنگ عادت به مطالعه روزانه، برنامه «پاتوق کتاب» ویژه نوجوانان شهر تهران در فرهنگسراهای خاوران، بهمن، اشراق، گلستان، عطار نیشابوری، خاتم، ولاء و انقلاب اسلامی، طراحی شده است.

وی گفت: دعوت از نویسندگان کتاب‌های موضوعی ویژه گروه سنی نوجوان و فعالان حوزه نشر، برگزاری نشست‌های معرفی، نقد و بررسی کتاب، جمع‌خوانی، بلندخوانی کتاب و... از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی‌شده برای اجرا در پاتوق‌های کتاب است که با حضور نوجوانان علاقه‌مند به کتاب و کتابخوانی برگزار می‌شود.

باباخانیان ادامه داد: در واقع این محفل کتاب، فرصتی را برای مخاطبان علاقه‌مند به حوزه کتاب و کتابخوانی فراهم می‌کند تا نوجوانان بتوانند با نویسندگان و افرادی که فعال حوزه کتاب به‌شمار می‌روند از نزدیک به گفت‌وگو بپردازند و مسائل و موضوعات خود را در این زمینه مطرح کنند.

مدیر کتابخانه‌های سازمان فرهنگی هنری برگزاری این نوع برنامه‌ها را موجی در راستای جلب توجه بیشتر نوجوانان به حوزه کتاب و کتابخوانی عنوان کرد و گفت: در تلاش هستیم کتاب و کتابخوانی، مسئله اصلی نوجوانان شود و مطالعه کتاب به‌صورت عادت در برنامه‎‌ریزی روزانه آنها قرار گیرد، به‌عنوان نمونه در دوران کرونا، پویشی با عنوان «پویش کتابخوانی 20 و 20» راه‌اندازی شد که در این طرح، از همگان دعوت ‌می‌شد تا در ساعت 20 هر شب، به‌مدت 20 دقیقه کتاب بخوانند و تصاویری از آن را در صفحات مجازی خود به‌اشتراک بگذارند.

این پویش با استقبال گسترده‌ای از سوی مسئولان، اهالی فرهنگ و هنر و علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی روبه‌رو شد.

وی افزود: نوجوانان و علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به شبکه کتابخانه‌های عمومی شهر تهران به‌نشانی tlibrary.tehran.ir مراجعه کنند و یا با شماره 96653462 تماس بگیرند.

انتهای پیام/+

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ