شهید سریال امنیتی تلویزیون کیست؟

اقتصاد ایران: در سریال تلویزیونی «تمام رخ» قاب عکسی در اتاق عملیات ماموران اطلاعاتی جمهوری اسلامی ایران قرار دارد که به شهید رضا بخشی برمی‌گردد.

- اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، شهید بخشی رزمنده لشکر جندالله امام حسین(ع) سپاه اصفهان در دوران دفاع مقدس است که در دو جبهه برای پاسداری از کشورمان می‌جنگید. او در خط مقدم حضور داشت و با نیروهای بعث عراق مبارزه می‌کرد و در قامت نیروی امنیتی وظیفه شناسایی ستون پنجم حزب بحث را برعهده داشت. شهید رضا بخشی همچنین نقشی چشمگیر در شناسایی گروهک منافقین ، حزب کوموله و دموکرات ایفا کرد.

سازندگان «تمام رخ» برای ادای احترام به جانفشانی این شهید، قاب عکس او را در اتاق عملیات قرار داده‌اند. این گونه هم یاد شهید بخشی گرامی داشته شده است و هم نقش او در مقطع حساس جنگ تحمیلی و مبارزه ایشان و همرزمانش با دشمن در جبهه و پشت خط یادآوری می‌شود.

سریال , صدا و سیما , شبکه سه سیما , تلویزیون ,

«تمام رخ» را ابوالفضل صفری تهیه کرده است و فیلمنامه آن را مرتضی اصفهانی به همراه آزیتا خیری نوشته‌اند. آنها در دو سریال قبلی خود نیز نسبت به شهدای امنیت ادای احترام کردند و به همین خاطر در سریال «خانه امن» قاب عکس شهید علی کمالی (معروف به کمال) و در سریال «سرجوخه» قاب عکس محمدرضا مغزیان در اتاق عملیات مورد استفاده قرار گرفته بود.

این شهیدان راه امنیت هم در خط مقدم مقابل دشمن ایستادند و هم در پشت جبهه در راه امنیت تلاش کردند. قرار گرفتن تصویر این سه شهید در سه سریال امنیتی- استراتژیکی قرابت معنایی با داستان نیز دارد.

 

درباره روز شهادت شهید بخشی نقل قول‌های موثقی در خاطرات همرزمانش وجود دارد که در گفت‌و‌گوی تسنیم با سازندگان «تمام رخ» نیز تائید شد. به گفته آنها، رفتار و حالاتش به گونه‌ای بود که دوستانش می‌دانستند در آخرین عملیات به شهادت می‌رسد. به همین خاطر یاران و همرزمانش نامه‌ای به خدا می‌نویسند و در جیب شهید بخشی می‌گذارند.

سریال , صدا و سیما , شبکه سه سیما , تلویزیون , سریال , صدا و سیما , شبکه سه سیما , تلویزیون ,

این شهید در وصیت‌نامه خود که نسخه‌ای از آن در اختیار تسنیم قرار داده شده است، می‌نویسد: «عزیزانم ما امروز رسالت بزرگی بر دوش داریم. ما امروز مبلغین اسلام راستین هستیم. امروز اسلام محمدی خون لازم دارد. امروز چشم تمام به استضعاف کشیده شدگان به کشور اسلامی ایران دوخته شده و همه چشم انتظارند تا روزی مستکبرین به دست شما و یاری الله به ورطه نابودی کشیده شوند. و همه این انتظارات بستگی به عملکرد شماها دارد {و} فقط و فقط یک چیز است که می‌تواند شماها را پیروز و موفق کند و آن اطاعت محض از ولایت فقیه و اطاعت بی‌چون و چرا از فقیهی {است} که دلسوزتر از خود شماها نسبت به خود شماست. به قول امام(ره) تنها راه پیروزی حفظ وحدت کلمه است وحدت کلمه مگر {چیزی} به جز امور مذهبی است؟»

شهید بخشی در بخش دیگری از وصیتنامه‌اش نوشته است: «امروز اگر در خط اسلام راستین حرکت نکنیم باید {دلیل آن را} به حساب این بگذاریم که خداوند توفیقش را از ما گرفته. امروز کوچکترین خدمتی که در راه اسلام می‌کنید، یک توفیق الهی است. اگر شما {این کار را} نکنید دیگری این توفیق حاصلش می‌شود و اجرش را او می‌برد. امروز ما با زبان، قلم، قدم و مال و جان و تمام هستی‌مان می‌توانیم خالصانه در راه معبود فعالیت کنیم و اینجاست که باید از خدا بخواهیم که خدایا: ما را یک آن و یک لحظه به خودمان وا مگذار و خدایا توفیق خدمت خالص در راه خودت را به ما عنایت بفرما. و در پایان مرگ و حیات ما را شهادت در راه خودت مقدر بفرما .»

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ