صلاحیت یک لندر ماه متعلق به شرکت خصوصی تایید شد

اقتصاد ایران: یک لندر ماه متعلق به شرکتی خصوصی  آخرین آزمایش های تعیین صلاحیت فضایی خود را ماه گذشته به پایان رساند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپیس، اکنون مهندسان منتظر تاییدیه شرکت «یونایتد لانچ آلیانس» هستند تا پرگرین را از پیتسبورگ به فلوریدا منتقل کنند تا روی موشک ULA به نام Vulcan Centaurسوار شود.

شاراد باشکاران مدیر عملیات آستروباتیک برای نخستین ماموریت پرگرین در بیانیه ای در این باره می گوید: این تست ها نشان دهنده کیفیت طراحی پرگرین و ساخت آن هستند.

قرار است این لندر در سه ماهه نخست ۲۰۲۳ میلادی از مقر فضایی کیپ کاناورال در آمریکا به فضا پرتاب شود اما تاریخ پرتاب آن مانند بقیه ماموریت های فضایی با توجه به موضوعات فنی، آب و هوا و فاکتورهای مختلف دیگر ممکن است تغییر کند. عملیات مذکور نخستین پرتاب موشک جدید «Vulcan Centaur» است.

در برنامه CLPS ناسا لندر پرگرین انتخاب شد تا همراه ۱۱ محموله ناسا به ماه برود. ناسا در کنار برنامه ارسال فضانوردان به ماه در برنامه آرتمیس، لندرها، کاوشگرها و دیگر فضاپیماهای رباتیک را به کار می گیرد. این ابزارها احتمالا همراه ماموریت آرتمیس ۳ در سال ۲۰۲۵ میلادی در نزدیکی قطب جنوب ماه فرود می آیند.

CLPS شکل جدیدی از اکتشافات ماه است. این درحالی است تمام ماموریت های موفقیت آمیز فرود لندر روی ماه توسط سازمان های فضایی کشورها انجام شده و شرکت های خصوصی نقشی در آن نداشته اند.

چند ماموریت نخست CLPS تحقیقاتی هستند و پیش بینی می شود و پیش بینی می شود ماموریت های پس از آن در قطب جنوب ماه انجام شوند زیرا ناسا قصد دارد در این منطقه زیرساخت هایی برای اقامت دائمی ایجاد کند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ