سامانه اطلاعات خانواده در اردبیل راه‌اندازی شد

اقتصاد ایران: اردبیل- معاون فناوری و اطلاعات ثبت احوال استان اردبیل گفت: سامانه اطلاعات خانواده در اردبیل راه‌اندازی شد تا همه افراد اطلاعات سببی و نسبی خود را دریافت کنند.

وحید خلوصی در گفت‌و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: در قالب این سامانه تمام افراد به اطلاعات سببی و نسبی خود دست پیدا کرده و می‌توانند به صورت رایگان از خدمات این سامانه استفاده کنند.

وی تصریح کرد: در کنار راه‌اندازی این سامانه، سامانه «سهیم هویت یکتای ایرانیان» آماده ارائه خدمات یکپارچه به هموطنان در جای جای ایران است که ۱۳ نوع خدمات ثبت احوال در این سامانه ارائه شده است.

معاون فناوری و اطلاعات ثبت احوال استان اردبیل به ثبت‌نام و امکان برخورداری بر خط از خدمات این سامانه اشاره کرد و گفت: در قسمت پایگاه اطلاعاتی این سامانه سرپرست خانوار با ورود بر خط می‌تواند اطلاعات و مشخصات دقیق پدر و مادر خود و همسرش را همراه با عکس دریافت کند.

خلوصی به خدمات ۱۰۰ ساله ثبت احوال و تنوع آن اشاره کرد و افزود: سازمان ثبت احوال در سال‌های اخیر به سمت تحول و الکترونیکی شدن حرکت کرده و در حال حاضر بیش از ۲۵ مورد خدمات را در قالب سامانه‌هایی که راه‌اندازی کرده، به مردم ارائه می‌کند.

وی به فعالیت پایگاه جمعیتی داده اشاره کرد و ادامه داد: در این پایگاه جمعیتی داده استعلام هویتی به شکل بر خط انجام شده و بیش از ۲۰۰ دستگاه دولتی و غیردولتی به صورت آنلاین از خدمات این پایگاه جمعیتی استفاده می‌کنند.

خلوصی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی بدون نیاز به کپی مدارک شناسایی می‌توانند از صحت اطلاعات افراد مطلع شده و آنها را تأیید کنند و دیگر نیازی به کپی کاغذی از شناسنامه و کارت ملی نیست.

وی اضافه کرد: هر چند برخی بانک‌ها درخواست کپی شناسنامه و کارت ملی می‌کنند اما این روند غیرقانونی است و انتظار داریم بانک‌ها به قانون حذف کاغذی کپی مدارک و مستندات پایبند بوده و در این زمینه مراجعه‌کنندگان را اذیت نکنند.

خلوصی بیان کرد: این موضوع از طریق استانداری و نهادهای مرتبط به ویژه مدیران بانک‌ها ابلاغ شده و دیگر ضرورتی برای ارائه کپی کارت ملی و شناسنامه وجود ندارد.

۶۳ دفتر پیشخوان و آی.سی.تی به مردم ارائه خدمات می‌کنند

معاون فناوری و اطلاعات ثبت احوال استان اردبیل به فعالیت دفاتر پیشخوان در استان نیز اشاره کرد و ادامه داد: ۴۹ دفتر پیشخوان در شهرها و ۱۴ دفتر آی.سی.تی در مناطق روستایی خدمات متنوع به ویژه خدمات ادارات ثبت احوال را ارائه می‌کنند.

وی از عقد تفاهمنامه با اداره پست برای ارائه خدمات غیرحضوری به شهروندان خبر داد و گفت: افرادی که برای تغییر شناسنامه قدیمی به مکانیزه اقدام می‌کنند در صورت درخواست، می‌توانند از طریق پست در درب منزل شناسنامه جدید خود را دریافت کنند.

معاون فناوری و اطلاعات ثبت احوال استان اردبیل افزود: صدور شناسنامه‌های جدید در شهرهای کوچک در کمتر از ۲۴ ساعت و شهرهای بزرگ ۷۲ ساعت انجام می‌شود و سعی بر این است تا خدمات متنوع دفاتر پیشخوان و آی.سی.تی رضایت ساکنان شهرها و روستاها را فراهم کند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ