دانشگاهی در فرانسه استفاده از هوش مصنوعی Chat GPT را ممنوع کرد

اقتصاد ایران: «ساینسز پو» (Sciences Po) یکی از دانشگاه های برتر فرانسه استفاده از Chat GPT را برای جلوگیری از کلاهبرداری و سرقت ادبی ممنوع کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، Chat GPT یک چت بات مبتنی بر هوش مصنوعی است و می تواند متن های با معنی و هماهنگ ایجاد کند.

Chat GPT یک برنامه رایگان است که می تواند به طور مجازی متنی درباره هر موضوعی از جمله مقالات، گزارش ها، لطیفه ها و حتی شعر تولید کند. همین امر نگرانی هایی را در صنایع مختلف درباره سرقت ادبی به وجود آورده است.

Sciences Po روز گذشته اعلام کرد به تمام دانشجویان و استادان ایمیلی درباره ممنوعیت Chat GPT و تمام ابزارهای هوش مصنوعی محور ارسال کرده است.

در بیانیه دانشگاه مذکور آمده است: دانشجویان به جز اهداف خاص و تحت نظارت رهبر کلاس اجازه ندارند بدون ارجاعات شفاف از نرم افزار برای تولید هرگونه متن نوشتاری یا ارائه محتوا استفاده کنند.

البته در بیانیه ذکر نشده دانشگاه چگونه استفاده از سیستم هوش مذکور را ردیابی می کند.Chat GPT از هم اکنون در برخی مدارس عمومی در شهر های نیویورک و سیاتل در آمریکا ممنوع شده است. همچنین چند دانشگاه آمریکایی نیز تصمیم دارند تعداد ارزیابی های خانگی را کمتر و همچنین مقالات و امتحانات شفاهی را بیشتر کنند.

Sciences Po که پردیس اصلی آن در پاریس قرار دارد، در بیانیه خود به تنبیهاتی برای دانشجویانی اشاره کرده که از نرم افزار استفاده می کنند. این تنبیهات بسیار وسیع و شامل اخراج از دانشگاه یا حتی از کل سیستم آموزش عالی فرانسه است.

در بخشی از بیانیه دانشگاه مذکور آمده است: نرم افزارChat GPT سوالات مهمی برای آموزگاران و محققان در سراسر جهان به خصوص درباره کلاهبرداری و سرقت ادبی ایجاد می کند.

این در حالی است که مایکروسافت هفته گذشته اعلام کرد چند میلیارد دلار در شرکت Open AI ( توسعه دهنده Chat GPT) انجام می دهد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ