فروش دارایی‌های دولت محرمانه نیست / چند گروه مازاد و در فهرست واگذاری

اقتصاد ایران: رئیس سازمان خصوصی‌سازی، محرمانه بودن فرآیند مولدسازی دارایی‌های دولت را تکذیب و از فروش بانک های و شرکت های زیانده و طرح های نیمه‌تمام خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، حسین قربان‌زاده با اعلام اینکه مصوبه مولدسازی دارایی‌های دولت، فصل جدیدی از خارج کردن اموال راکد و منجمد بوده با ردّ محرمانه بودن فرآیند مولدسازی به ایرنا اعلام کرد: همه امورات مولدسازی بصورت شفاف زیر ذره بین رسانه ها و مردم خواهد بود.

بانک های دولتی ناتوان در تسهیلات‌دهی اما دارای املاک رفاهی و تفریحی زیاد در بهترین نقاط تهران و ایران، طرح های نیمه‌تمام ، شرکت های دولتی دارای زیان انباشته اما برخوردار از هکتارها زمین مازاد و... از جمله مصادیق این مصوبه هستند.

دلیل طرح این موضوع در شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا، تکلیف و تأکید مقام معظم رهبری است که چهار آذر ۹۹ در دیدار شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا فرمودند این شورا، هیئتی را تشکیل دهد تا برای بهره‌وری بیشتر از دارایی‌های دولت تصمیم‌گیری کند و تأکید کردند هیئت مورد اعتماد سه قوه که عازم و جازم باشد و قاطعیت حکومتی و اسلامی داشته باشد. تقریباً دو سال، کارشناسان متعدد روی این موضوع کار کردند و در چندین جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا، موضوع مطرح و بررسی شد و نهایتاً در جلسه شصت و هفتم مورد تصویب قرار گرفت.

منظور از مازاد یعنی اموالی که یا خود دستگاه اجرایی مازاد تشخیص دهد یا دبیرخانه با بررسی کارشناسی با معیارهایی همچون راکد و بلا استفاده بودن، در راستای وظایف ذاتی دستگاه استفاده نشدن، عدم تناسب بدلیل ارزش اقتصادی منطقه و موقعیت جغرافیایی، دارایی‌هایی با کاربری تجاری، مسکونی، اقامتی و تفریحی و... مازاد بودن آن را تشخیص دهد و در کارگروهی مرکّب از نماینده دستگاه بررسی کرده و سپس برای تصمیم‌گیری نهایی در جلسه هیئت عالی مطرح کند.

برخی از این املاک که دارایی‌های با درآمد پایدار هستند در قالب صندوق املاک و مستغلات به عموم مردم عرضه خواهد شد تا مردم با خرید واحدهای سرمایه گذاری به نسبت، مالک شوند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ