واکنش نظام پزشکی به دخالت وزیر آموزش و پرورش در حوزه طب ایرانی

اقتصاد ایران: معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی، به اظهار نظر وزیر آموزش و پرورش در حوزه طب ایرانی، واکنش نشان داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی سالاریان، با عنوان این مطلب که متولی سلامت جامعه وزارت بهداشت است و طبق قوانین مجلس، سازمان نظام پزشکی هم وظیفه مشاوره و نظارت بر خدمات سلامت کشور را دارد، گفت: اظهار نظر در مورد رشته‌های آموزشی و تربیت نیروی انسانی برای ارائه خدمات سلامت به عهده وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی است.

وی با اشاره به اظهار نظر وزیر آموزش و پرورش در سومین جشنواره طب ایرانی مبنی بر اینکه آموزش و پرورش آمادگی تدارک تشکیلات دانش‌آموزی و تأسیس هنرستان‌های طب ایرانی را دارد تا از ظرفیت معلمان و دانش‌آموزان در این مسیر استفاده شود، افزود: این نوع اظهار نظر قطعاً آسیب‌زا و غیرکارشناسی است. در حال حاضر یکی از عمده ترین مشکلات و خطرات نظام سلامت وجود مداخله‌گران غیرمجاز و فاقد صلاحیت در حوزه پزشکی است.

معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی ادامه داد: به دلیل نبود امکانات و منابع انسانی لازم جهت نظارت؛ وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی توان برخورد با افرادی که به سلامت مردم آسیب می‌زنند، ندارند.

سالاریان با بیان اینکه اینگونه اظهارنظرها و تربیت نیروهایی که بدون داشتن پشتوانه و زمینه علمی لازم از راه میان‌بر وارد حوزه خدمات سلامت شده و به خیل مداخله گران غیرمجاز در امر سلامت اضافه می‌شوند به مشکلات حوزه پزشکی دامن می‌زند، خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود وزارت آموزش و پرورش که در حال حاضر با مشکلات بسیاری برای باز بودن مدارس و آموزش دانش آموزان روبه‌رو است، به حل مشکلات خود پرداخته و وارد حوزه تخصصی آموزش پزشکی که مربوط به وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی است، نشود.

وی با بیان اینکه یکی از علل مهم بروز و پیدایش افراد مداخله گر غیرمجاز در حوزه پزشکی؛ مراکزی است که به صورت غیرقانونی و بدون پشتوانه کارشناسی و علمی به تربیت این گونه نیروها می‌پردازند، تصریح کرد: قطعاً برای تربیت ارائه دهندگان خدمات پزشکی نیاز به مجوز وزارت بهداشت است لذا مؤسسات و نهادهای مختلفی که به هر دلیل اقدام به برگزاری دوره‌های آموزشی در حوزه سلامت می‌کنند فاقد صلاحیت علمی لازم برای تربیت و پرورش نیروهای درمانی هستند

سالاریان در پایان یادآور شد: مقابله و برخورد با این مؤسسات و نهادها یکی از مشکلات اصلی سازمان نظام پزشکی است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ