امضا تفاهم نامه در راستای پویش «ایران سرسبز-ایران قوی»

اقتصاد ایران: در راستای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت و پویش «ایران سرسبز-ایران قوی» رییس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور و رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور، در راستای تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر تبدیل کاشت و حفظ درخت به فرهنگ عمومی و بهره‌گیری از ظرفیت تشکل‌های مردمی، شوراهای اسلامی شهر و روستا و شهرداری‌ها و دهیاری‌ها؛ تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور و سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور به منظور حفظ، توسعه و بهره برداری بهینه از منابع طبیعی و توسعه فضای سبز شهرها و روستاها امضا شد.

اهداف این تفاهم نامه عبارتست از: گسترش فرهنگ حفظ، احیا و توسعه منابع طبیعی و آبخیزداری در مناطق شهری و روستایی کشور، استفاده از پتانسیل تشکل‌های مردمی در راستای حفاظت و بهره‌برداری پایدار از منابع طبیعی و افزایش سرانه فضای سبز شهرها و روستاها، ایجاد اشتغال مولد و افزایش بهره‌وری از منابع آب‌وخاک در اراضی در اختیار شهرداری‌ها و دهیاری‌ها با هدف افزایش تولید محصولات باغی.

کمک به جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز و گسترش بی‌رویه شهرها و روستاها، مقابله با کانون‌های بحرانی بیابان‌زایی و پدیده گرد و غبار با ایجاد و گسترش فضای سبز، کمک به کاهش آلودگی هوا و ایجاد محیط زیست بهینه شهری و روستایی و حمایت از شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در راستای توسعه فضای سبز در محدوده و حریم شهرها و روستاها در پروژه‌های مشارکتی؛ سایر اهداف این تفاهم نامه است.

زمینه‌های همکاری دو طرف در اجرای مفاد این تفاهم نامه عبارتست از: برنامه‌ریزی مشترک در جهت اجرای طرح‌های گسترش فضای سبز در کشور، ایجاد زمینه‌های تبادل تجربیات و دانش فنی جهت افزایش بهره‌وری منابع در نگه‌داری و توسعه فضای سبز شهرها و روستاها.

ایجاد زمینه بهره‌مندی شهرداری‌ها و دهیاری‌ها از تسهیلات سامانه‌های نوین آبیاری در اراضی واقع در محدوده و حریم شهرها و روستاها و همکاری در زمینه شناسایی، ترویج و تولید نهال مناسب (گونه‌های با نیاز آبی کم، مقاوم، بومی و سازگار با محیط زیست) در فضای سبز شهری و روستایی؛ دیگر زمینه‌های همکاری دو طرف است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ