کدام چراغ برای نورپردازی هر بخش از فروشگاه مناسب‌تر است؟

اقتصاد ایران: نورپردازی فروشگاه بر اساس آمار و ارقام و تجربه بسیاری از کاسبان، تاثیر مستقیم و مثبتی بر افزایش بازدید از فروشگاه و در نهایت افزایش فروش دارد.

اخبار شرکتها-نورپردازی فروشگاه بر اساس آمار و ارقام و تجربه بسیاری از کاسبان، تاثیر مستقیم و مثبتی بر افزایش بازدید از فروشگاه و در نهایت افزایش فروش دارد. به همین دلیل اگر صاحب یک فروشگاه هستید، بدون رعایت آن برگ برنده مهمی را از دست خواهید داد. در این مقاله به بررسی نقاط مختلف فروشگاه برای نورپردازی پرداخته‌ایم و تا مشخص شود برای هر بخش از یک فروشگاه یا مرکز تجاری، چه نوری مناسب‌تر است؟

  • نورپردازی فروشگاه

نورپردازی فروشگاهی به صورت کلی باید شامل مجموعه‌ای از چراغ‌های متنوع با حالت‌های تابش و مقدار نور گوناگون باشد. یکدستی نور در فروشگاه ممکن است یکنواخت و حوصله‌سربر به نظر برسد. بنابراین با ایجاد تنوع در نور فروشگاه در بخش‌های مختلف، هم به خلاقانه به نظر رسیدن دکوراسیون خود کمک کنید و هم هر بخش را به صورت اصولی نورپردازی کنید.

چراغ فروشگاهی

  • نورپردازی ویترین فروشگاه

ویترین فروشگاه شما اولین مواجهه شما با عابرانی است که هریک می‌توانند تبدیل به مشتری شما شوند. بنابراین نورپردازی ویترین فروشگاه باید به گونه‌ای انجام شود که بیشترین نور را ( در حدود 1000 تا 1500 لوکس) داشته‌باشد. پس اگر به فکر روشنایی ویترین هستید، به سراغ چراغ‌هایی با توان بالاتر نظیر چراغ ریلی 60 وات، چراغ توکار گرد 60 وات COB و یا چراغ‌های چندخانه AR111 بروید.

  • نورپردازی مسیر حرکت مشتریان

فرض کنید که شخصی با مشاهده نورپردازی خوب محصولات شما در ویترین، جذب آن‌ها شده و وارد فروشگاه شما می‌شود. قدم بعدی چیست؟ چگونه می‌توان او را بخش مورد نظر هدایت کرد؟ طبیعی است که نمی‌توان برای هر مشتری یک فروشنده در نظر داشت تا او را هدایت کند، بنابراین دکوراسیون فضا می‌تواند بخشی از این کار را انجام دهد. شما می‌توانید برای هدایت مشتریان و مراجعان به بخش‌های دلخواه از نورپردازی ریلی و یا چراغ خطی استفاده کنید. از نظر علمی چشم انسان خطوط را دنبال کرده و به دنبال ابتدا و انتهای آن می‌گردد. بنابراین می‌توانید چشم مراجعان را با توجه به بخشی از فروشگاه که بیشتر تمایل دارید، هدایت کنید. مزیت چراغ‌های خطی این است که انعطاف بسیار زیادی بر اساس نقشه فضای شما داشته و می‌توانند به حالت‌های مختلف سفارشی‌سازی شوند.

  • نورپردازی محصولات داخل فروشگاه

شخصی که در طول مسیر حرکت خویش به نقاط دلخواه شما در فروشگاه هدایت شده، حالا باید به سراغ انتخاب محصول نهایی مد نظر خود برود. در این نقطه، نورپردازی دقیق و اصولی محصول ضروری‌ترین و مهم‌ترین نکته است. نورپردازی دقیق به این معنی نیست که فقط باید نور زیادی بر محصولات بتابد، بلکه علاوه بر این، وضوح رنگی محصولات و کالاها نکته مهم دیگری است که در چراغ‌هایی با CRI>95 رعایت شده است. پس در بازار متنوع محصولات روشنایی به سراغ چراغ‌هایی بروید که این نکات در آن‌ها رعایت شده باشد. پیشنهاد ما برای نورپردازی محصولات، استفاده از چراغ‌هایی است که هم نور زیادی داشته و هم قابلیت جابجایی داشته‌باشند. علاوه بر این چراغ‌های خطی در همه زمان‌ها به کارتان می‌آیند.

چراغ‌های توکار چندخانه با قابلیت چرخش در قاب، چراغ ریلی، چراغ توکار 60 وات و 35 وات از جمله چراغ‌های مختلف برای نورپردازی محصولات یک فروشگاه هستند.

  • از نورپردازی دکوراتیو غافل نشوید!

معمولا مشتریان هر فروشگاه خوب را با یک مشخصه ظاهری به خاطر خواهند سپرد. چه خوب که این مشخصه در فروشگاه شما، نورپردازی دکوراتیو و خاص آن باشد. نورپردازی دکوراتیو شما را به عنوان یک برند یا فروشگاه حساس و دقیق نسبت به جزییات به مشتریان و مراجعان معرفی می‌کند. پس از این نوع نورپردازی غافل نشوید. استفاده از چراغ‌هایی با شکل‌های هندسی نامتعارف نظیر چراغ خطی چند ضلعی آویز دو طرفه، چراغ‌های دکوراتیو ادیسونی و یا سایر چراغ‌های دکوراتیو، از این دست چراغ‌ها هستند.

نکات بالا مهم‌ترین نکات برای نورپردازی فروشگاهی در فضاهای مختلف تجاری بود. برای مشاوره رایگان نورپردازی، مشاهده و سفارش محصولات تخصصی نورپردازی اکووات به وبسایت ما به آدرس ecowat.com مراجعه نموده و یا از طریق شماره 58642-021 با ما تماس بگیرید.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ