خبر خوب| بانویی که یک تنه امور چند روستا را می‌چرخاند/ شیرینی‌خوران به سبکی جدید!

اقتصاد ایران: «یا ارحم الراحمین»! امروز بیایید قبل از خواندن بسته رنگارنگ خبر خوب مان، ذکر پرفضیلت سه شنبه را باهم زمزمه کنیم و به یاد داشته باشیم رحمت خداوند در ماه رجب بی انتهاست و باید فرصت را غنیمت بدانیم.

گروه خبر خوب: با کاپشن های رنگ و رو رفته و لباس هایی که خیلی شبیه به لباس های زمستانی نبود، کف پیاده رو کنار چادر لوازم التحریرفروشی چمباده زده و با چند مدادشمعی شکسته طوری محو کشیدن خط و خطوط رنگی روی تک کاغذ آچار بودند که انگار همه دنیا برای آن هاست و کودکی کردن مفهومی جز این ندارد! در همان حین، خانم رهگذری که ظاهرا از دور، بچه ها را زیرنظر گرفته بود، به سمت فروشنده لوازم التحریر رفت و کمی بعد با یک کیسه پارچه ای به سمت بچه ها برگشت و با آن ها همراه شد. تعدادی کاغذ آچار، یک بسته مداد ۱۲ رنگ و یک پاک کن و تراش، کل محتوای پوشه بود اما همین چندقلم و محبت بی دریغ خانم رهگذر، بهانه ساده ای بود برای نشاندن لبخند بر لب کودکان کار و قدم گذاشتن در راه خدا.

با این روایت کوتاه از دل شهر شروع کردیم تا مقدمه ای باشد برای شنیدن خبرهای خوب امروز. امروزی که مهر رجب بر پیشانی دارد و باید دست بجنبانیم تا قافیه را نبازیم.

این بانوی لر همه کاره!

اقتدار و صلابت زنان لر آنقدر شهره است که نخواهیم طول و تفصیلش دهیم و یک راست برویم سر اصل مطلب. سراغ بانوی کارآفرینی که شعار زن زندگی آزادی را به خوبی معنا کرده و توانسته با اقداماتی سازنده در روستای چهاربره اشترینان، زنان و مردان روستایی را از آفت بیکاری نجات داده و مانع از مهاجرت نامتعارف اهالی روستا شود. شاید هرچه از تلاش و جسارت مریم معظمی گودرزی یکی از 3 بانوی برتر بروجردی بگوییم، باز هم نتوانیم حق مطلب را ادا کنیم اما جالب است بدانید که این بانوی42 ساله با راه اندازی کارگاه خیاطی، صندوق قرض الحسنه و رایزنی با بنیاد برکت توانسته برای بیش از 100 نفر از اهالی روستا ایجاد شغل کرده و روستا را تا مرز خودکفایی پیش ببرد. البته این، همه جریان نیست؛ فرماندهی بسیج روستا، مربیگری نهضت سوادآموزی در روستاهای دورافتاده و خلاصه هرنوع تلاشی برای بهتر زیستن زنان جامعه، همه از توفیقات این بانوی جهادی است که از او یک زن جسور همه کاره ساخته؛ با این حساب، آیا شایسته نیست از این بانوی لر به عنوان مصداق واقعی زن زندگی آزادی یاد کنیم و نامش را در لیست زنان مقتدر ایران اسلامی بگنجانیم؟

تبلیغ خاص قنادباشی

درشرایطی که نگاه ابزاری به زنان و سواستفاده از آن ها درجهت تبلیغ و سودآوری به اتفاقی رایج در دنیای غرب تبدیل شده اما حقیقتا در ایران ما، زنان از جایگاه و مقام شاخصی برخوردارند و اجازه سواستفاده ابزاری از زنان در هیچ فضایی داده نمی شود و این، همان هویتی است که اسلام به زنان بخشیده و انقلاب اسلامی نیز مجری آن بوده است. این ها را گفتیم تا برایتان از یک قنادی و ابتکار جالبش حرف بزنیم. یک قنادی معروف که با تغییری محسوس بر طرح جعبه های شیرینی خود، در نقطه مقابل غربی ها در بحث تبلیغات ایستاده و حرمت بخشیدن به زن و تبلیغ باورهای دینی را دراولویت قرار داده است.«خواهرم حجاب تو، ارزش توست» این شعار قدیمی اینبار نه بر روی بیلبوردها و بنرهای فرهنگی شهر، بلکه بر روی جعبه های شیرینی یک قنادی قدیمی نقش بسته و پیام آور همان رسالتی است که مردم ایران سال ها پیش برای تحققش انقلاب کردند و امروز برایش جان می دهند. شاید این قنادی متعهد با چنین طرحی، مشتریانی که مدافع شعار زن زندگی آزادی هستند را از دست بدهد اما قطعا آرمانی در پس این طرح خاص نهفته که همه چیزهای دیگر را تحت الشعاع قرار می دهد و همین آرمان برای قنادباشی کافی است.

پیش به سوی بازارهای جهانی

وقتی از هنر دست بشاگردی ها و حصیربافی اهالی این مردم خونگرم می گوییم، یعنی از هنری حرف می زنیم که ریشه در تاریخ دارد و از کهن ترین و اصلی ترین صنایع دستی جنوب کشور به شمار می رود، پس افتخار بزرگی است وقتی می شنویم، بشاگردی ها دست به کار شده اند تا هنر اصیل ایرانی را به دنیا معرفی کنند و حتی وارد بازارفروش شوند و این یعنی تلاش برای رهایی از محرومیت و امید به روزهای بهتر و درآمدزایی بیشتر. جزییات خبر این چنین است که همین چندوقت پیش و در جریان برگزاری جام جهانی قطر، اهالی بشاگرد به خوبی از فرصت استفاده کرده و محصولات حصیری خود را در قطر به نمایش گذاشتند و خبرخوب اینکه اتفاقا تجربه موفقیت آمیزی حاصل شد و نمایندگان این شهر دیدند کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس از کارهایشان استقبال می کنند؛ اما خبرخوب تر این است که حالا مردم بشاگرد می خواهند بی واسطه در بازارهای کشورهای حاشیه خلیج فارس بویژه امارات ورود کنند و حتی در جشنواره صنایع دستی عمان هم خودی نشان دهند. به امید روزی که بتوانیم همین جا در بسته خبر خوب مان از صادرات و فروش فوق العاده مردم محروم بشاگرد و اشتغال زایی و درآمد حداکثری ان ها خبر دهیم.

اتوبوس سواری با طعم معرفت

هرچقدر هم که از مرام و معرفت مردم ایران بگوییم، باز هم کم است. کاری به آن دسته از افراد نداریم که پشت پیشخوان هایشان نشسته و چشم به اعداد و ارقام دلار دوخته اند تا فورا چند ده هزارتومانی بر اجناسشان بیفزایند و با دست کردن در جیب بندگان خدا، از آب گل آلود ماهی بگیرند و سود بیشتری به جیب بزنند. حساب این ها که مشخص است و خودشان می دانند و خدایی که ترازویش حسابی دقیق است! اما برسیم به اکثریتی که خدا پیغمبری کار می کنند و نه تنها به فکر سود بیشتر نیستند، بلکه اگر لازم باشد، از دهان خودشان می زنند و می گذارند دهان همنوعانشان؛ درست مثل راننده اتوبوسی که چشم و دلش سیر است و خدا آنقدر به او معرفت داده که اگر مسافری به هردلیلی پول همراهش نبود، او را رایگان به مقصد برساند و باکی از سواری رایگان برای همه مسافران هم نداشته باشد. واقعا که نام این بزرگ دل ها را باید طلا گرفت و خدا را شکر کرد که هنوز هم انسانیت زنده است و تعداد خوب های مان بر آن یکی ها! می چربد. آن هم خوب هایی که شاید دستشان خالی باشد اما هیچ گاه قلبشان از محبت خالی نخواهد شد.

سقفی برای جوانان قشم

«شما جوان ها ذخیره ما هستید و من خدمتگزار شما هستم.» این جملات بخشی از سخنان بنیانگذار انقلاب اسلامی در جمع افسران نیروی دریایی است. جملاتی که تک تک کلماتش نشان از ارزش و اهمیت جوانان این مرز و بوم دارد و بر تکلیف مسئولان و متولیان امور جوانان می افزاید. چه بساکه مهیاکردن شرایط کار، تحصیل، ازدواج، فرزندآوری و البته مسکن، از ضروریات جامعه امروز بویژه در مناطق محرومی است که باید برای حفظ پتانسیل جوانانش، قدم های بزرگی برداشت. واگذاری ۱۶۰ هکتار زمین به ۳۵۰۰ نفر از جوان جزیره قشم، از آن خبرهای مسرت بخشی است که نوید روزهای بهتر را می دهد. مدیرکل بنیادمسکن هرمزگان ضمن اعلام خبر واگذاری این زمین ها، همچنین از کلنگ زنی مرحله ششم طرح مسکن جوانان جزیره خبرداده و گفته:"در این مرحله و در زمینی به وسعت ۱۰۹ هزار و ۵۰۰ مترمربع، ۲۱۹ جوان در دو روستای جزیره صاحب مسکن خواهند شد." تا باشد از این خبرهای خوب و عمل به باورهای بنیانگذار انقلاب...

 از رحمت خداونددرس معرفت بگیریم

ماه رجب که می شود همه از رحمت الهی می گوییم و از برکات این ماه پر فضیلت اما آیا تا به حال فکر کرده اید که هریک از ما بندگان، افزون بر بهره مندی از رحمت الهی و برکات این ماه، می توانیم از رحمت خداوند درس معرفت‌ بگیریم و ما نیز قدمی برای رحمت برداریم. مثلا در این ماه به شکل ویژه تری انفاق کنیم، از خطای اطرافیان بگذریم، از محبت به یکدیگر دریغ نکنیم و خلاصه هرجوری که بلدیم هوای همدیگر را داشته باشیم. چه بسا که خداوند هم حواسش به ما هست و همانطور که وعده داده، پاداش خوبی هایمان را به خصوص در ماه های مبارکی چون ماه رجب، چندین برابر به خودمان باز می گرداند. در امالی شیخ صدوق آمده است:«از رسول اکرم(ص) پرسیدند اگر کسی به هر عذر پذیرفته ای نتواند ماه رجب روزه دارد از چه راهی می تواند به پاداش دست یابد؟ حضرت فرمودند: اگر به جای هر روزه، نانی صدقه دهد به همین پاداش بلکه بیش از آن خواهد رسید، ثوابی که اگر همه آسمانیان و اهل زمین برای اندازه گیری آن اجتماع کنند حتی یک دهم آن را نمی توانند احصی کنند.» باتوجه به این روایت و دیگر روایات موجود درباب ثواب چندین برابری کارنیک در ماه رجب، واقعا چه فرصتی از این بهتر که از همین روزهای ابتدایی ماه رجب دست به کار شویم و درکنار اعمال پرفضیلتی چون نماز و روزه و اذکار توصیه شده، در مسیر انسانیت قدم برداریم تا هم خودسازی کرده باشیم و هم از پاداش افزون خداوند بهره مند شویم‌؟

خوش خبر باشید!

و اما سخن پایانی، خبرهای خوبتان را در قالب دلخواه خود (عکس، متن، فیلم، صوت و…) تولید کنید و آن را با هشتگ #خبر_خوب در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنید تا هم دیگران را در حال خوش خودتان شریک کنید و هم ما بتوانیم اخبار شما را بازنشر کنیم. اگر هم تمایل داشتید در هریک از شبکه‌های اجتماعی که فعال هستید، خبرتان را از طریق اکانت khabar_khoub_iran@ یا شماره تلفن ۰۹۳۳۰۸۲۶۳۱۲ برای ما بفرستید. در این جشنواره فرقی نمی‌کند در ایتا و بله و روبیکا و گپ باشید یا در تلگرام و اینستاگرام و توئیتر و واتساپ؛ مهم این است که سهمی در حال خوش اطرافیان‌تان داشته باشید.

 

منتظر خبرهای خوب شما هستیم. خوش‌خبر باشید.

 

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ