دیلیت اکانت توییتر ؛‌ آموزش حذف حساب Twitter به صورت کامل

اقتصاد ایران: اگر به‌هر دلیلی نیاز دارید حساب کاربری خود را در شبکه‌ی اجتماعی توییتر حذف کنید، در این مقاله روش انجام این کار را به‌صورت مرحله‌به‌مرحله به‌همراه تصاویر این مراحل به‌شما آموزش می‌دهیم.

توییتر یکی از محبوب‌ترین رسانه‌های اجتماعی برای اشتراک‌گذاری افکار، بحث با دیگران و اطلاع از جدیدترین خبرها و ترندهای روز دنیا است. اکنون که ایلان ماسک این پلتفرم را به تصاحب خود درآورده است، شاهد تغییرات مهمی در سیاست‌های این شبکه‌ی اجتماعی هستیم که شاید باعث شود برخی افراد تصمیم بگیرند حساب کاربری خود را حذف کرده و به فعالیت خود در آن خاتمه دهند.

در این مقاله قصد داریم روش حذف اکانت توییتر را به شما آموزش دهیم. برای حذف حساب توییتر خود باید مراحل نسبتاً آسانی را طی کنید که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

به‌طور کلی دو مرحله برای دیلیت اکانت توییتر وجود دارد که اولین آن غیرفعال کردن و دوم، حذف حساب کاربری از این شبکه‌ی اجتماعی خواهد بود. غیرفعال سازی اکانت توییتر شما به‌طور موقت آن را از حذف خواهد کرد اما این روش اساساً راهکاری است که توییتر به شما پیشنهاد می‌دهد، به این‌امید که شاید در آینده از تصمیم خود صرف‌نظر کرده و دوباره بخواهید در این پلتفرم فعالیت داشته باشید. غیرفعال‌کردن حساب شامل یک دوره‌ی ۳۰ روزه است و پس از آن حساب کاربر به‌طور دائمی حذف خواهد شد.

به‌یاد داشته باشید پس از غیرفعال کردن اکانت توییتر و گذشت زمان ۳۰ روز، داده‌های مربوط به حساب شما برای همیشه از سرورهای این پلتفرم حذف خواهد شد و این یعنی دیگر نمی‌توانید به اطلاعات اکانت خود ازجمله توییت‌ها، لایک‌ها، نشانک‌ها یا پیش‌نویس‌ها دسترسی داشته باشید.

اگرچه درحال‌حاضر هیچ روشی برای سرعت‌بخشیدن به مراحل حذف کامل حساب توییتر به‌طور لحظه‌ای وجود ندارد، اما خوشبختانه غیرفعال کردن آن فرآیندی بسیار آسان است. توصیه‌ی ما این است که قبل از اقدام به حذف اکانت توییتر خود، از همه‌ی داده‌های موجود در حساب خود نسخه‌ی پشتیبان تهیه کنید.

پیش نیازهای دیلیت اکانت توییتر

  • دسترسی به یک کامپیوتر، تبلت یا گوشی هوشمند
  • ۳۰ روز صبر

نکات مهم قبل از حذف اکانت توییتر

اگر به‌هر دلیلی تصمیم به حذف حساب کاربری توییتر خود گرفته‌اید نکات زیر را مدنظر داشته باشید:

  • حذف اکانت توییتر، اطلاعات شما را از موتورهای جستجو مثل گوگل یا بینگ حذف نمی‌کند زیرا توییتر کنترلی روی آن‌ها ندارد. بدین منظور باید درخواست حذف اطلاعات را برای موتور جستجوی موردنظر خود ثبت کنید.
  • با غیرفعال‌کردن حساب توییتر، امکان اشاره به نام کاربری شما در توییت‌های دیگران همچنان وجود خواهد داشت؛ بااین‌حال، این اشاره‌ها هیچ پیوندی به اکانت شما ندارند زیرا نمایه‌های غیرفعال، دردسترس نیستند.
  • برای تغییر نام کاربری یا ایمیل مرتبط با حساب توییتر خود، نیازی به حذف اکانت نیست. بدین‌منظور می‌توانید با مراجعه به بخش اطلاعات حساب، نسبت به به‌روزرسانی مشخصات خود اقدام کنید.
  • ورود به حساب کاربری تا ۳۰ پس‌از غیرفعال‌سازی، باعث بازیابی آن خواهد شد.
  • اگر می‌خواهید از داده‌های حساب توییتر خود نسخه‌ی پشتیبان تهیه کنید، باید قبل‌از اقدام به غیرفعال‌کردن، درخواست خود را ثبت کنید. غیرفعال کردن حساب موجب حذف داده‌های شما از توییتر نخواهد شد.
  • شاید توییتر برخی از اطلاعات حساب‌های غیرفعال‌شده را حفظ کند تا از امنیت پلتفرم خود و افرادی که از آن استفاده می‌کنند، اطمینان حاصل شود.

مقاله‌ی مرتبط:

مراحل حذف سریع اکانت توییتر

  • وب‌سایت توییتر را باز کرده و وارد حساب کاربری خود شوید
  • به بخش تنظیمات حساب خود بروید
  • حساب خود را غیرفعال کنید
  • ۳۰ روز صبر کنید تا اکانت توییتر شما برای همیشه و به‌طور دائمی حذف شود

روش حذف اکانت توییتر به صورت مرحله به مرحله

برای حذف کامل حساب کاربری توییتر خود مراحل زیر را به‌ترتیب دنبال کنید. دقت کنید در این راهنما از اسکرین‌شات‌های نسخه‌ی کامپیوتر توییتر استفاده کرده‌ایم اما این تصاویر برای نسخه‌ی موبایل و تبلت نیز صدق می‌کنند. درواقع شما می‌توانید ازطریق برنامه‌ی iOS و اندروید و همچنین نسخه‌ی تحت وب موبایلی توییتر برای حذف اکانت خود در این پلتفرم استفاده کیند.

گام اول: ورود به توییتر

روش دیلیت اکانت توییتر - ورود به حساب کاربری

در گام نخست، ابتدا وارد وب‌سایت توییتر شده به اکانت خود لاگین کنید.

گام دوم: کلیک روی آیکون More

دیلیت اکانت توییتر - کلیک روی دکمه More

این آیکون روی دسکتاپ، شبیه علامت سه‌نقطه است در برنامه‌های iOS و اندروید احتمالاً نمایه شما را نشان می‌دهد.

گام سوم: انتخاب گزینه‌ی Settings and Privacy

دیلیت اکانت توییتر

اگر از نسخه‌ی دسکتاپ استفاده می‌کنید، این بخش در میانه‌ی منوی کشویی دردسترس شما خواهد بود.

گام چهارم: روی Your Account کلیک کنید

روش حذف حساب کاربری توییتر

اگر قصد دارید برخی از توییت‌های خود نسخه‌ی پشتیبانی تهیه کنید، امکان دانلود بایگانی داده‌ها در این مرحله وجود دارد.

گام پنجم: روی Deactivate your Account کلیک کنید

غیرفعال کردن اکانت توییتر

در این مرحله، حساب توییتر شما تا زمانی که آن را بازیابی نکنید تا ۳۰ روز آینده برای سایر کاربران این شبکه‌ی اجتماعی قابل مشاهده نخواهد بود.

گام آخر: به‌مدت ۳۰ روز صبر کنید

روش حذف اکانت توییتر

همان‌طور که اشاره کردیم هیچ‌روشی برای سرعت‌بخشیدن به فرایند حذف اکانت توییتر وجود ندارد و پس از انجام مراحل فوق، اکنون تنها کاری که باید انجام دهید این است که به‌مدت ۳۰ روز صبر کنید تا اکانت شما به‌طور کامل از سرورهای این پلتفرم اجتماعی حذف شود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ