توییتر ۱٫۵ میلیارد حساب کاربری را غیرفعال می‌کند

اقتصاد ایران: توییتر اعلام کرده است ۱٫۵ میلیارد حساب کاربری این پلتفرم که طی سال‌های گذشته غیرفعال بوده‌اند به‌‌زودی به‌طور کامل حذف خواهد شد.

ایلان ماسک، توییتر را با قراردادی به‌ارزش ۴۴ میلیارد دلار خریداری کرد و از زمان تصاحب این شبکه‌ی اجتماعی، تصمیمات بحث‌برانگیزی درمورد فعالیت آن اتخاذ کرده است. مالک توییتر اکنون اعلام کرده است ۱٫۵ میلیارد حساب کاربری که طی سال‌های گذشته فعال نبوده‌اند در آینده‌ی نزدیک حذف خواهند شد. این شرکت اعلام کرده است همه‌ی داده‌های مربوط به این حساب‌ها نیز به‌طور کامل از پایگاه داده‌ی آن پاک می‌شوند.

ایلان ماسک، مدیرعامل توییتر می‌گوید ۱٫۵ میلیارد حساب کاربری این پلتفرم اجتماعی که از مدت‌ها قبل فعالیتی نداشته‌اند را غیرفعال خواهد کرد. این اقدام بخشی از تلاش‌های شرکت مذکور برای بهبود کیفیت محتوا و کاهش انتشار اطلاعات نادرست است. ثروتمندترین مرد جهان در توییتی نوشت که این شبکه‌ی اجتماعی به‌زودی با حذف ۱٫۵ میلیارد حساب کاربری غیرفعال، نام‌های زیادی را برای ثبت دردسترس کاربران جدید قرار خواهد داد.

ماسک اظهار داشت توییتر رویکردی فعال‌تر برای شناسایی و حذف حساب‌های جعلی یا غیرفعال درپیش خواهد گرفت و این تصمیم‌گیری شامل حساب‌هایی می‌شود که به‌مدت درخورتوجهی فعالیتی نداشته‌اند یا هیچ پستی منتشر نکرده‌اند. درحال‌حاضر معیار دقیقی برای تشخیص حساب‌های غیرفعال اعلام نشده است.

به‌نوشته‌‌ی Gizmochina، حذف حساب‌های غیرفعال در توییتر، تأثیر زیادی روی پایگاه کاربران آن خواهد داشت زیرا این شرکت درحال‌حاضر حدود ۳۳۰ میلیون کاربر فعال ماهانه دارد. هنوز مشخص نیست بسته‌شدن همه‌ی حساب‌های غیرفعال چقدر طول خواهد کشید. بسیاری از کاربران این شبکه‌ی اجتماعی حمایت خود را از این تصمیم جدید ابراز و استدلال کرده‌اند چنین اقدامی به بهبود کلی تجربه‌ی کاربری کمک خواهد کرد. بااین‌حال، برخی دیگر ابراز نگرانی کرده‌اند که این تصمیم می‌تواند منجر به ازدست دادن دسترسی بسیاری از کاربران فعال به حساب‌های آن‌ها شود.

ماسک در پاسخ به نگرانی‌های برخی کاربران درمورد حذف حساب‌های غیرفعال از توییتر اعلام کرد این شرکت اقداماتی را مدنظر قرار خواهد داد تا اطمینان حاصل شود هیچ کاربر فعالی تحت‌تأثیر غیرفعال‌سازی دسته‌جمعی قرار نگیرد. این اقدام می‌تواند شامل ارائه‌ی مهلتی به کاربران شود تا با ورود به اکانت خود از غیرفعال‌شدن آن جلوگیری کنند. به‌طور کلی این تصمیم برای غیرفعال‌سازی ۱٫۵ میلیارد حساب کاربری، اقدامی جسورانه توصیف می‌شود که به بهبود کیفیت محتوا و محاظت از کاربران دربرابر انتشار اطلاعات نادرست کمک خواهد کرد. باید دید تصمیم‌ جدید توییتر در بلندمدت چه تأثیری روی پلتفرم اجتماعی مذکور و کاربران آن خواهد داشت.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ