کمبود قطعات اصلی در بازار لوازم یدکی مردم را با مشکل مواجه کرده است

اقتصاد ایران: عصر خودرو- نیک آیین گفت:کمبود قطعات اصلی در بازار، زمینه را برای سودجویی متخلفان فراهم کرده است؛ برخی این قطعات بی کیفیت را در بسته بندی قطعات اصلی و با نشان معروف به بازار عرضه می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران، علیرضا نیک آیین، رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودرو تهران گفت: امروزه صدمات زیادی در رابطه با استفاده از فیلتر‌های غیر استاندارد و تقلبی به خودرو وارد میشود؛ مشکل اصلی این است که نظارت مناسبی بر کار فیلترسازان نمی‌شود و در کارگاه‌های زیرپله ای، فیلتر‌های تقلبی ساخته میشود.

رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودرو با بیان اینکه فیلتر‌های غیر استاندارد خودرو یکی از عوامل خرابی موتور است و هزینه‌های گزافی را برای مالک به همراه دارد، افزود: فیلتر قلب موتور است و اگر کیفیت لازم را نداشته باشد قطعات، صدمات زیادی به خودرو وارد می‌کند‎‎.
نیک آیین گفت:علاوه بر تولیدکنندگان زیرپله‌ای فیلتر خودرو در کارخانجات تولیدی استفاده از نوع و متراژ کاغذ استاندارد برای تولید فیلتر نیز رعایت نمی‌شود و کیفیت لازم را ندارد،اگر بهترین روغن موتور هم استفاده شود در صورت استفاده از فیلتر هوای تقلبی، آن روغن از صافی عبور نمی‌کند و بار‌ها بعد از تعمیر موتور، خسارت سنگین به خودرو وارد می‌شود، زیرا که روغن از صافی نتوانسته عبور کند.
وی با بیان اینکه آزمایشگاهی در تعمیرگاه‌های خودرو برای تشخیص قطعات تقلبی و اصل وجود ندارد، افزود: کمبود قطعات اصلی در بازار، زمینه را برای سودجویی متخلفان فراهم کرده است؛ برخی این قطعات بی کیفیت را در بسته بندی قطعات اصلی و با نشان معروف به بازار عرضه می‌کنند به نحوی که اصل یا تقلبی بودن آن مشخص نیست

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ