افزایش چشمگیر مصرف برق ماینرهای کریپتو در روسیه؟

اقتصاد ایران: به گفته یک مقام عالی رتبه وزارت انرژی روسیه، صنعت ماینینگ کریپتو ممکن است شاهد افزایش دو برابری سهم خود در مصرف برق روسیه در سال ۲۰۲۲ باشد. این وزارتخانه از لایحه ای حمایت می کند که برای تنظیم این بخش طراحی شده است و احتمالاً امسال تصویب می شود.

اقتصادآنلاین - حسین عسکری؛ به گفته پاول اسنیکارز معاون وزیر انرژی روسیه، سهم ماینرهای ارز دیجیتال ممکن است تا پایان سال ۲۰۲۲ به ۱.۵ تا ۲ درصد از کل مصرف برق روسیه برسد.

 در طول یک کنفرانس رمزارزی که توسط پورتال خبری تجاری RBC برگزار شد، این مقام دولتی یادآور شد که این رقم در سال گذشته حدود ۱٪ بود.

اسنیکارز افزود، در دسترس بودن برق برای استخراج در سراسر این کشور پهناور به تعداد کاربرانی که می خواهند در یک مکان خاص به شبکه متصل شوند بستگی دارد. معاون وزیر انرژی گفت در برخی مناطق روسیه به عنوان مثال مورمانسک، برق تولید شده مازاد در حال حاضر به صنعت کریپتو تخصیص داده می شود.

به گفته این کارشناس، در مکان‌های خاصی که ارزهای دیجیتال استخراج می‌ شود و مصرف برق رو به رشد است، دولت باید زیر ساخت های تامین برق را با احداث نیروگاه فراهم کند.

پاول اسنیکارز همچنین در مورد تلاش ها برای تنظیم مقرارات استخراج ارز دیجیتال به عنوان یک فعالیت تجاری صحبت و حمایت خود را از قانون ارائه شده به مجلس سفلی روسیه و دومای ایالتی، ابراز کرد.

لایحه قانون فعلی "در مورد دارایی های مالی دیجیتال" هنوز توسط اداره حقوقی دوما تصویب نشده و فقط توسط بانک مرکزی روسیه بررسی شده است.

 در این زمینه، آناتولی آکساکوف رئیس کمیته بازارهای مالی پارلمانی گفت که انتظار دارد قانونگذاران این قانون را قبل از پایان سال تصویب کنند.

اظهارات اسنیکارز و آکساکوف در پی گزارش اخیری است که نشان می‌دهد تقاضا برای دستگاه‌های استخراج در روسیه در چند ماه گذشته در حال افزایش بوده است.

علاوه بر مصرف برق، درآمد ماینینگ نیز طی این سال ها علیرغم زمستان کریپتو و تحریم‌های ناشی از جنگ در اوکراین که بر کسب‌وکارهای کریپتو روسیه تأثیر گذاشته است، در حال رشد بوده است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ