مربیانی که جام جهانی آخرین روز کاری آنها بود

اقتصاد ایران: تعدادی از تیم های کنار رفته از جام جهانی ۲۰۲۲ با تغییرات سریع روی نیمکت خود مواجه هستند.

  • لوئیز انریکه/ اسپانیا
  • تاتا مارتینو/ مکزیک
  • روبرتو مارتینز/ بلژیک
  • پائولو بنتو/ کره جنوبی
  • اتو آدو/ غنا

به گزار اقتصادآنلاین به نقل از ورزش سه، تغییرات روی نیمکت تیم‌ها بعد از پایان جام جهانی امری طبیعی است. در حال حاضر تصمیماتی روی نیمکت بعضی از تیم های ملی گرفته شده که زمان حضورشان در جام جهانی به پایان رسیده است. این در حالی است که احتمال دارد تصمیمات دیگری هم در ادامه شاهد باشیم. اینجا خلاصه ای از آن چه تا کنون در این زمینه رخ داده را برای شما آماده و مربیانی را لیست کرده ایم که پایان کار تیم هایشان در قطر، با پایان کار خود آنها نیز همراه بوده است.

لوئیز انریکه/ اسپانیا

بعد از شکست مقابل مراکش، همکاری فدراسیون فوتبال اسپانیا با سرمربی تیم ملی فوتبال این کشور به پایان رسید. انریکه با نسلی که بازیکنان طلایی بسیاری را در خود جای داده، نتوانست به آن چه که انتظار می رفت دست پیدا کند و ناچار به پایان دادن همکاری خود با فدراسیون فوتبال اسپانیا شد.

تاتا مارتینو/ مکزیک

حتی قبل از جام جهانی نیز چنین اتفاقی پیش بینی می شد. مارتینو مکزیک را به مرحله یک هشتم نهایی جام رساند اما بعد از شکست و حذف، کار او هم در مکزیک خاتمه یافته بود. حالا یکی از سه میزبان جام جهانی ۲۰۲۶ باید از فرصت چهار ساله ای که دارد نهایت استفاده را برده و تیمی قابل احترام را آماده کند.

روبرتو مارتینز/ بلژیک

این مربی که در سال ۲۰۱۶ هدایت بلژیک را به عهده گرفت، سرمربی بهترین روزهای نسل طلایی این کشور بود. او اما بدون جام با بلژیکی‌ها خداحافظی کرد. تیم تحت هدایت این مربی همان طور که دی‌بروین گفت؛ خیلی پیر و برای بازی در چنین سطحی نامناسب بود. بلژیک بدترین نتیجه ممکن را گرفت تا مارتینز ناچار با پایان همکاری باشد. حالا قطعات جذابی برای جانشین او وجود دارد تا تیم اول رنکینگ فیفا را دوباره از نو بسازد.

پائولو بنتو/ کره جنوبی

به نظر می رسد که جدایی بنتو از کره جنوبی از پیش از بازی با برزیل و شکست چهار بر یک از این تیم مشخص شده بود. او کره را برای اولین بار از سال ۲۰۱۰ به مرحله حذفی جام جهانی رساند. این اتفاق به درام ترین شکل ممکن رخ داد اما کره در یک هشتم نهایی بازنده‌ای از پیش تعیین شده مقابل برزیل بود تا بنتو با شکستی بد با کره خداحافظی کند.

اتو آدو/ غنا

سرمربی تیم ملی غنا که به عنوان جانشین راجواچ بعد از جام ملت های افریقا، هدایت این تیم را به عهده گرفت، طبق آنچه قبلا وعده اش را داده بود در پایان جام جهانی به کار خود پایان داد. او در سخنرانی خداحافظی اش گفت: "از همان روز اول که شروع کردم گفته بودم اگر موفق شویم و حتی قهرمانی را به دست بیاوریم هم بعد از جام جهانی می روم." به این ترتیب فدراسیون فوتبال غنا خیلی زود باید به دنبال یک رهبر جدید دیگر باشد.

منبع: ورزش سه

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ