دایسون زون؛ هدفون ۹۵۰ دلاری مشابه ماسک هانیبال لکتر با توانایی تصفیه هوا

اقتصاد ایران: دایسون زون هدفون گران‌قیمت جدیدی است که هوا را تصفیه می‌کند و طراحی‌اش مشابه ماسک هانیبال لکتر است. این گجت دربرابر ویروس کرونا مقاوم نیست.

شرکت بریتانیایی دایسون (Dyson) هدفون جدیدی با پشتیبانی از فناوری حذف نویز (Noise Cancelling) معرفی کرده است که می‌تواند هوا را تصفیه کند. هدفون جدید و گران‌قیمت دایسون طراحی عجیب‌و‌غریبی دارد؛‌ به‌طوری‌که بخش جلویی آن مشابه ماسک هانیبال لکتر است.

به‌گزارش بلومبرگ و تک‌اسپات، هدفون Dyson Zone مارس ۲۰۲۳ (اسفند ۱۴۰۱ و فروردین ۱۴۰۲) با قیمت ۹۴۹ دلار روانه‌ی بازار آمریکا می‌شود. دو ماه قبل از آن نیز، این هدفون روانه‌ی بازار چین خواهد شد. پس از بازار چین نوبت‌ به بریتانیا و سنگاپور و هنگ‌کنگ می‌رسد.

رنگ بندی هدفون تصفیه کننده هوا دایسون زون Dyson Zone

قسمت جلویی هدفون دایسون زون که روی دهان و بینی کاربر را می‌پوشاند، تلاش می‌کند تا از استنشاق ذرات مضر معلق در هوا جلوگیری کند. دایسون به‌صراحت اعلام کرده است که گجت جدیدش حتی با وجود تصفیه‌ی هوا، به‌گونه‌ای طراحی نشده است که از فرد دربرابر ویروس کرونا محافظت کند.

قیمت ۹۴۹ دلاری باعث می‌شود بسیاری از مردم به خرید هدفون جدید دایسون تمایلی نداشته باشند. بازار هدفون‌های دورگوشی مصرفی در سلطه‌ی سونی و بوز و اپل قرار دارد. ایرپاد مکس اپل با برچسب قیمت ۵۴۹ دلاری یکی از هدفون‌های دورگوشی گران بازار است. تولید هدفونی ۹۴۹ دلاری برای دایسون اقدام عجیبی محسوب نمی‌شود؛ زیرا این برند همین حالا نیز لوازمی خانگی مثل جاروبرقی و پنکه‌ی بدون پره و سشوار را با قیمت گرانی می‌فروشد.

هر ایِرکاپِ دایسون زون مجهز به کمپرسوری است که هوا را ازطریق دو لایه‌ی فیلتر وارد می‌کند و به بینی و دهان می‌رساند. فیلترهای دایسون که تا یک سال دوام می‌آورند، ذراتی به ابعاد ۰٫۱ میکرون را جدا می‌کنند (بسیار بزرگ‌تر از ویروس‌هایی مثل کرونا). لایه‌ای دیگر بوهای نامطبوع و آلاینده‌های گازی مثل نیتروژن‌دی‌اکسید را فیلتر می‌کند.

دختر چشم آبی در حال استفاده از هدفون تصفیه کننده هوا دایسون زون Dyson Zone

مقاله‌ی مرتبط:
  • ریزر از نسخه پیشرفته‌ی ماسک هوشمند خود رونمایی کرد

دایسون می‌گوید هدفون جدیدش ازطریق ۱۱ میکروفون می‌تواند صدای محیط را تا ۳۸ دسی‌بل کاهش دهد. سیستم پخش موسیقی و سیستم تصفیه‌ی هوا هم‌زمان باهم تا چهار ساعت دوام می‌آورند. البته میزان شارژدهی به قدرت سیستم تصفیه‌ی هوا وابسته‌ است.

در شدیدترین حالت، هدفون تنها ۱٫۵ ساعت شارژدهی می‌کند. به‌گفته‌ی دایسون، شارژ کامل هدفون ازطریق درگاه USB-C سه ساعت طول می‌کشد. فرایند ساخت دایسون زون شش سال به‌طول انجامیده است. این محصول به باتری ۲٬۶۰۰ میلی‌آمپرساعتی و درایور ۴۰ میلی‌متری مجهز است. نکته‌ی مهم دیگر اینکه هدفون دایسون زون از کدک‌های صوتی SBC و AAC و LHDC و نیز بلوتوث ۵٫۰ پشتیبانی می‌کند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ