توییتر احتمالا برای دور زدن کارمزد ۳۰ درصدی اپل، قیمت سرویس Blue را در آیفون افزایش می‌دهد

اقتصاد ایران: منابع آگاه می‌گویند توییتر برای جلوگیری از افت درآمدش به دلیل کارمزد ۳۰ درصدی اپل، هزینه‌ی سرویس اشتراکی Blue را در آیفون بالا می‌برد.

نشریه‌ی اینفورمیشن در گزارشی به‌نقل از منابع آگاه می‌نویسد توییتر تصمیم گرفته است هزینه‌ی سرویش اشتراکی توییتر بلو (Twitter Blue) را تغییر دهد. بر این اساس، کاربران آیفون موظف خواهند بود ماهانه ۱۱ دلار پرداخت کنند. کسانی که ازطریق وب سراغ تهیه‌ی توییتر بلو بروند، ماهانه هفت دلار پرداخت خواهند کرد. افزایش قیمت در آیفون به دلیل کارمزد ۳۰ درصدی اپ استور انجام خواهد شد.

تا قبل از این‌که توییتر بلو از دسترس خارج شود، این سرویس اشتراکی ماهانه هشت دلار قیمت داشت. اینفورمیشن می‌نویسد شماری از کارکنان توییتر از جزئیات تغییر قیمت سرویس بلو مطلع شده‌اند، البته فعلاً نمی‌توان با قطعیت از قیمت‌های جدید مطمئن بود. ایلان ماسک، مدیرعامل و مالک توییتر، هر لحظه ممکن است نظرش را تغییر دهد.

اپل برای تمامی خریدهای درون‌برنامه‌ای اپلیکیشن‌های آیفون بین ۱۵ تا ۳۰ درصد کارمزد دریافت می‌کند. توییتر ازطریق افزایش قیمت سرویس بلو در آیفون، در تلاش است جلوی کاهش درآمد خود را بگیرد. احتمالاً تفاوت قیمت سرویس بلو باعث می‌شود بسیاری از کاربران برای خرید آن ازطریق نسخه‌ی وب توییتر اقدام کنند.

توییتر اولین شرکتی نیست که به چنین کاری علاقه نشان می‌دهد. اسپاتیفای نیز پیش‌تر قیمت ماهانه‌ی سرویس اشتراکی‌اش را در آیفون افزایش داده بود. چنین سیاستی ممکن است برای کاربرانی که از دلیل تفاوت قیمت آگاه نیستند، سردرگم‌کننده باشد. اپل براساس قوانینش، مشکلی با تفاوت قیمت ندارد.

مقاله‌های مرتبط:
  • جنگ حقوقی با اپل حتی برای ثروتمندترین فرد دنیا هزینه‌های جبران‌ناپذیری خواهد داشت
  • هدف‌گذاری ایلان ماسک برای توییتر، هم‌زمان با استخدام نیروهای جدید: یک میلیارد کاربر تا یک سال آینده

احتمال تغییر قیمت سرویس بلو در حالی مطرح می‌شود که رابطه‌ی توییتر و اپل به‌مدت چند روز بحرانی شده بود. ماسک انگشت انتقاد را سمت اپل نشانه گرفت و گفت که ترجیح می‌دهد به جای پرداخت کارمزد ۳۰ درصدی به «جنگ» با اپل برود. ماسک حتی گفت که اپل، توییتر را به توقف خدمت‌دهی در اپ استور تهدید کرده است. در نهایت تیم کوک، مدیرعامل اپل، ایلان ماسک را به اپل پارک دعوت کرد تا «سوءتفاهم‌ها برطرف شوند.»

به احتمال زیاد سرویس توییتر بلو فردا دردسترس قرار می‌گیرد. این سرویس دریافت تیک آبی را برای تمامی کاربران ممکن می‌کند. چنین سیاستی باعث جعل هویت گسترده شد و در نهایت توییتر موقتاً سرویس بلو را از دسترس خارج کرد. ایلان ماسک می‌گوید سرویس جدید شامل تیک‌هایی به رنگ‌های متفاوت خواهد بود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ