رئیس سازمان بهزیستی: جشنواره تئاتر معلولان باید به کانون ملی استعدادیابی تبدیل شود

اقتصاد ایران: رئیس سازمان بهزیستی کشور ابراز امیدواری کرد که جشنواره تئاتر معلولان به یک کانون ملی استعدادیابی تبدیل شود.

به گزارش خبرگزاری فارس در یزد، رئیس سازمان بهزیستی کشور در جریان سفر خود به این استان، پیش از ظهر امروز در آیین اختتامیه پنجمین جشنواره منطقه‌ای تئاتر معلولان کویر که به میزبانی شهر میراث جهانی یزد برگزار شده بود، اظهار کرد: برگزاری این چنین رویدادهایی نقش مهمی در تقویت روحیه افراد دارای معلولیت ایفا می‌کند.
 


علی‌محمد قادری با اشاره به اهمیت توانمندی افراد دارای معلولیت، افزود: آثار رسیده به این جشنواره سندی محکم بر توانمندی جامعه هدف بهزیستی است که باید بیش از پیش تقویت شود.

وی در ادامه گفت: رویدادهای مربوط به معلولان باید با بهترین کیفیت و در سطوح مختلف ملی و بین‌المللی برنامه‌ریزی و اجرایی شود.

قادری با بیان این‌که جشنواره تئاتر معلولان باید به کانون ملی استعدادیابی تبدیل شود، تصریح کرد:‌ با تمام ظرفیت از این مهم حمایت و برای ارائه خدمات بیشتر و بهتر به جامعه هدف تقویت می‌کنیم.

مدیرکل بهزیستی یزد نیز در این مراسم با بیان این‌که مهمترین رویکرد این سازمان توانمندسازی جامعه هدف است، خاطرنشان کرد: جشنواره تئاتر معلولین یکی از نمودهای این اقدامات است که برای دومین بار به میزبانی یزد برگزار می‌شود.

رضا ابهت افزود: پنجمین جشنواره منطقه‌ای تئاتر افراد دارای معلولیت کویر با اجرای گروه‌های نمایشی استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، کرمان و یزد به مدت چهار روز با نمایش ۲۰ اثر راه‌یافته به بخش رقابت جشنواره در شهر میراث جهانی یزد برگزار شد.

وی گفت: گروه‌های تئاتر معلولان این پنج استان در مجموع ۱۱۸ اثر را به این جشنواره ارسال کردند که پس از بازبینی تعداد ۲۰ اثر با نقش آفرینی ۲۱۳ نفر از معلولان شامل ۱۰ اثر در بخش کودک و نوجوان، شش اثر صحنه‌ای و چهار اثر در بخش خیابانی برای رقابت در این دوره از جشنواره منطقه‌ای برگزیده شدند.

ابهت در پایان خاطرنشان کرد: از مجموع آثار پذیرفته شده این جشنواره،‌ هفت مورد متعلق به استان یزد، شش اثر از استان خراسان رضوی، چهار اثر از کرمان، سه اثر از سیستان و بلوجستان و یک اثر نیز از استان خراسان جنوبی بودند.

پایان پیام/الف

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ