آمریکا بار دیگر ادعاهای تکذیب‌شده علیه ایران را تکرار کرد

اقتصاد ایران: سخنگوی وزارت خارجه آمریکا بار دیگر یک موضوع تکذیب‌‌شده علیه ایران را تکرار کرد.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران بار دیگر ادعاهای تکذیب‌شده مبنی بر اینکه ایران در بحبوحه جنگ اوکراین اقدام به ارسال پهپاد برای روسیه کرده و قصد ارسال موشک برای این کشور دارد را تکرار کرد.

او در نشست خبری روزانه درباره ادعاها مبنی بر اینکه قصد ارسال موشک به روسیه دارد گفت: «این نگرانی‌ای است که ما در تابستان سال جاری به صورت خیلی علنی آن را ابراز کرده‌ایم. این نگرانی‌ای است که در قالب تأمین پهپادهای مرگبار به روسیه محقق شده است.»

وی اضافه کرد: «ما نگرانی‌هایمان را ابراز کرده‌ایم که روسیه ممکن است برای فناوری موشک‌های بالیستیک از ایران کمک بخواهد. نگرانی‌هایمان را گفته‌ایم که همکاری‌های میان ایران و روسیه می‌تواند به عرصه‌های دیگر شامل تبادل دانش و تخصص در زمینه سرکوب معترضان مسالمت‌آمیز تسری پیدا کند.»

سخنگوی دستگاه دیپلماسی آمریکا در ادامه اضافه کرد: «اینها مواردی هستند که ما درباره آنها نگران هستیم. ما به صراحت درباره این شراکت صحبت کرده‌ایم و این کار را به این دلیل انجام داده‌ایم، چون این موضوع نه فقط برای منطقه بلکه باید برای کل جامعه جهانی محل نگرانی باشد.»

 

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران بارها ادعاهای مطرح‌شده در رسانه‌های غربی درباره ارسال پهپادهای ایرانی به روسیه را تکذیب کرده است. از جمله او حدود دو هفته پیش گفت: «تقریبا 11 ماه قبل از شروع جنگ اوکراین، یکی از همکاری‌های دفاعی ایران و روسیه، فروش بسیار معدودی پهپاد ایرانی به روسیه بود. تاکنون هیچ مدرکی از طرف اوکراینی مبنی بر استفاده از پهپاد ایرانی در اوکراین دریافت نکردیم.»

وی اضافه کرد: «اخیرا تیم سیاسی و نظامی ایران و اوکراین در یک کشور ثالث گفت‌وگو کردند و ما بررسی‌های خود را در این زمینه ادامه می‌دهیم. وزیر خارجه اوکراین در آخرین تماس تلفنی به من تاکید کرد که یک پهپاد به صورت سالم به دست نیروهای اوکراینی افتاده که روسی است ولی شبیه پهپاد شاهد ایرانی است. من گفتم این موضوع خود گواه آن است که ایران به مواضع خودش پایبند است.»

امیرعبداللهیان تأکید کرد: «البته ما به طرف روس‌ بیش از دو بار اعلام کرده ایم و آنها به صراحت گفته اند که صرفا از سلاح‌های ساخت روسیه در جنگ اوکراین استفاده شده است. ما از تداوم جنگ ناخرسندیم، جنگ را راه‌حل نمی‌دانیم و به تلاش‌های خود برای خاتمه جنگ و بازگشت صلح و آرامش به منطقه ادامه می‌دهیم.»

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ