کامیون‌داران تا ۳۰ آذر مکلف به نصب حفاظ روی خودرو هستند

اقتصاد ایران: عصر خودرو- جانشین رییس پلیس راه استان همدان گفت: دارندگان کامیون تا ۳۰ آذر ماه امسال مکلف به نصب حفاظ روی خودرو هستند و پس از تاریخ یاد شده اجازه تردد به خودروهای بدون حفاظ داده نمی شود.

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایرنا، سرهنگ ارسلان سرمدی اظهار داشت: یکی از عوامل افزایش سوانح فوتی و مرگ گروهی سرنشینان وسیله نقلیه بالا بودن ارتفاع کامیون ها است.

جانشین رییس پلیس راه استان همدان ادامه داد: برای پیشگیری از شدت سوانح طبق مصوبه کمیسیون ایمنی راه، باید قسمت جلو، عقب و پهلوهای کامیون به حفاظ مجهز شود تا در صورت بروز سوانح، خودروی سواری زیر چرخ های کامیون قرار نگیرد.

سرهنگ سرمدی بیان کرد: شرکت های «کاربری ساز» ساخت حفاظ برای خودروی کامیون را بر عهده دارند و آدرس این قبیل شرکت ها در اتحادیه کامیونداران است که می توانند در اختیار راننده قرار دهند.

وی افزود: از یکم دی ماه امسال، ماموران پلیس راه در صورت مشاهده کامیون های بدون حفاظ ایمنی ضمن جریمه خودرو به علت داشتن نقص فنی از تردد آن جلوگیری می کنند.

جانشین رییس پلیس راه استان همدان گفت: اتحادیه های باربری اجازه تحویل بار به کامیون های بدون حفاظ را ندارند در غیر این صورت باشد پاسخگو باشند.

سرهنگ سرمدی اضافه کرد: به تازگی در سانحه ای به علت برخورد رخ به رخ کامیون بنز و سواری شاهین در جاده غارعلیصدر سه نفر از سرنشینان سواری در دم جان باختند که در این سانحه، سواری به طور کامل زیر کامیون قرار گرفته بود.

وی افزود: همچنین در سانحه مشابهی در مسیر جاده علیصدر، کامیون «بنز تک» با یک دستگاه پژو برخورد و سواری پژو به شدت خسارت دید همچنین سرنشینان این وسیله نقلیه مجروح و به بیمارستان منتقل شدند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ