سیر نشانه‌های ظهور در تاریخ تشیع خواندنی شد

اقتصاد ایران: کتاب «سیر نشانه‌های ظهور در تاریخ تشیع» نوشته سیدمحمد موسوی عبادی توسط انتشارات کتاب جمکران منتشر شد.

به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، مهدویت از مؤلفه‌های اصلی در مباحث کلامی شیعه امامیه است. بنابراین نشانه‌های ظهور نیز از موضوعات مهم مهدویت به‌شمار می‌رود. این نشانه‌ها اساساً روایات پیشگویانه معصومان(ع) هستند برای آشنایی هرچه بیشتر  با مسئله ظهور و شناخت امام زمان در هنگامه ظهور و قیام ایشان. اما در این میان و در طول تاریخ بوده‌اند مدّعیان مهدویتی که برای سودجویی به کارهایی همچون نشر و ترویج یا جعل روایات دست زده، همچنین تطبیق‌های غلطی برای این جعلیات ارائه داده‌اند و گاهی‌اوقات حادثه‌ای را که شبیه آن در احادیث بیان شده بود، نشانه ظهور دانسته‌اند. 

از آنجایی که مهدویت‌پژوهی در طول تاریخ تحولاتی را پشت سر گذاشته لذا نویسنده اثر «سیدمحمد موسوی عبادی» با مطالعه آثار به‌جامانده از گذشته‌های دور تا امروز و باتکیه بر گزارش‌های تاریخی، سیر تطوّر روایات نشانه‌های ظهور را در منابع روایی متقدّم و متأخّر شیعه بررسی کرده تا روشن شود رخدادهای تاریخی‌ای که به‌اشتباه نشانه‌های ظهور فهم شده‌اند، چه ارتباطی با ظهور دارند؟ آیا این حوادث به‌حق علامت ظهور حضرت مهدی(عج) بوده‌اند یا خیر؟ این اثر، منبع مناسبی برای پاسخ به شبهات درباره نشانه‌های ظهور خواهد بود.

در بخشی از کتاب می‌خوانیم:

از نیمه نخست سده اول هجری، جریان‌های مدّعی مهدویت در مدینه شکل گرفت و در مدت کوتاهی، بسیاری از مناطق جهان اسلام را دربرگرفت. این جریان‌ها را بیشتر سیاست‌گذاران اموی با تحریف احادیث حضرت مهدی(عج) و برخی احادیث درباره ملاحم، برای کسب قدرت به‌وجود آوردند. دلایل و شواهد نشان می‌دهد امویان با وجود انکار اصل مهدویت و مقابله با آن، در مواقع لزوم از آن استفاده ابزاری می‌کردند.

کتاب «سیر نشانه های ظهور در تاریخ تشیع» نوشته «سیدمحمد موسوی عبادی» را انتشارات کتاب جمکران به تازگی در ۲۲۸ صفحه و به قیمت ۹۰ هزار تومان وارد بازار کتاب کرده است. 

پایان پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ