سیدی که در کنار شهید همت در سالروز شهادت حضرت زهرا (س) شهید شد

اقتصاد ایران: شهید سیدحمید میرافضلی از آن دسته شهدایی است که از فرش به عرش رسید و پس از پیروزی انقلاب در زمره سربازان اسلام قرار گرفت و در سالروز شهادت حضرت زهرا (س) همراه با شهید همت به دیگر هم‌رزمان شهیدش پیوست.

به گزارش گروه حماسه و مقاومت خبرگزاری فارس، شهید سیدحمید میرافضلی شخصیت عجیبی داشت. در خانواده سادات و مذهبی بزرگ شد. اما متأسفانه، حال و هوای دیگری داشت و دنبال رفقای آنچنانی بود. هر چه دوستان و خانواده نصیحتش می‌‌‌کردند که رفتار خود را اصلاح کند، فایده‌ای نداشت تا اینکه با پیکر خونین برادرش مواجه شد.
 
سیدحمید از همان دوران انقلاب مسیر خودش را عوض کرد. با شروع جنگ همراه با کمک‌های مردم راهی جبهه ها شد. سیدحمید را کمتر با کفش می‌دیدند. معروف شد به سید پابرهنه! می‌گفت تمام این سرزمین به خون شهدا آغشته است. 

او بعدها مسؤول اطلاعات شد. شجاعت او زبانزد رزمندگان بود. دوستان قدیم خودش را نیز به جبهه کشاند.

در عملیات خیبر، شهید حاج ابراهیم همت ترک موتور او نشست تا به سمت دیگر جزیره بروند. گلوله توپ در مقابل آن‌ها به زمین خورد. سیدحمید میرافضلی عاشق حضرت زهرا (س) بود و روز شهادت حضرت نیز همراه با حاج همت آسمانی شد.
 
به گزارش فارس،  شهید سیدحمید میرافضلی معروف به سید پابرهنه از شهدای رفسنجان و جزو شهدای اطلاعات و امنیت سپاه جنوب شرق کشور است. او در روز هفدهم سال ۱۳۳۵ شمسی، در شهرستان رفسنجان در محله قطب‌آباد دیده به دنیا آمد. سیدحمید پنجمین فرزند پسر این خانواده بود.

از مهم‌ترین فعالیت‌ها و مأموریت‌ها سیدحمید به همراه دیگر نیروهای اطلاعات ـ عملیات، شناسایی منطقه «هورالعظیم» بود که حاصل آن در عملیات خبیر به بار نشست. سرانجام روز ۲۲ اسفندماه سال ۱۳۶۲ به همراه سردار شهید، حاج محمدابراهیم همت فرمانده لشکر ۲۷ محمد رسول‌ الله سوار بر موتور مورد اصابت گلوله مستقیم دشمن قرار گرفت و به شهادت رسید. مزار این شهید در گلزار شهدای شهرستان رفسنجان قرار دارد. 

 
پایان پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ