یک‌ میلیون و ۲۵۰ هزار بسته پروتئینی در محلات کم‌برخوردار قم توزیع می‌شود

اقتصاد ایران: توزیع یک‌میلیون و ۲۵۰ هزار بسته پروتئینی درمحلات کم‌برخوردار کشور تحت عنوان «رزمایش همدلی و احسان» آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی ستاد اجرایی فرمان امام(ره) قم، توزیع یک‌میلیون و ۲۵۰ هزار بسته پروتئینی در محلات کم‌برخوردار کشور تحت عنوان «رزمایش همدلی و احسان» امروز طی مراسمی با حضور رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در سالن همایش این تشکل حوزوی آغاز شد. 

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در این آیین گفت: اگر جامعه دچار تبعیض و بی‌عدالتی شود، بنیان‌های آن متزلزل می‌شود و نبود احسان و انفاق نیز سبب شکل‌گیری جامعه‌ای بی‌روح و سرد خواهد شد.

آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری افزود:‌ یکی از مهم‌ترین مولفه‌های احسان، انفاق مال به رغم علاقه به آن است. مسئله مهم درمواسات و انفاق استمرار و تداوم آن است و یک کار خیر اندک بادوام بهتر از یک اقدام بزرگ ولی یک‌باره است.

وی با بیان اینکه احسان و ایثار یکی از جلوه‌های مهم کار خیر است، اضافه کرد: گاهی در طرح‌های مربوط به توزیع بسته‌های حمایتی برخی افراد چند مرتبه از این حمایت‌ها برخوردار می‌شوند درحالی‌که عده‌ای از نیازمندان واقعی هیچ بهره‌ای نمی‌برند، بنابراین لازم است تا اطلاعات آماری افراد نیازمند به‌صورت کامل استخراج شود.

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: در مسأله احسان و مواسات نباید دین، رنگ، مذهب و نژاد مورد توجه باشد، آن چیزی که در انفاق مطلوب است نوع بشر بدون توجه به ویژگی‌های عارضی آن است.

وی نقش غیرقابل‌ انکار فقر و بی‌عدالتی را در گسترش آسیب‌های اجتماعی را مورد تاکید قرار داد و گفت: جامعه اسلامی باید به مرحله‌ای از همدلی برسد که در آن هیچ اثری از نیازمند نباشد، ما از جامعه تراز اسلامی بسیار عقب هستیم و در میدان عمل نیز بین حرف و وضعیت موجود فاصله بسیار زیاد است.

امام‌ جمعه قم ابراز داشت: یکی از مصادیق و جلوه‌های شناسایی شیعیان واقعی میزان دغدغه‌مندی و مشارکت آنان در کارهای خیر و انفاق است بنحوی که بی‌تفاوتی در برابر مشکلات دیگران بشدت مردود شمرده‌ شده‌است.

وی با اشاره به جلوه‌های ایثار اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) در آیات قرآن کریم، بیان کرد: مصادیق ایثار و ازخودگذشتگی حضرت فاطمه زهرا(س) در جهان خلقت بی‌نظیر و الهام‌بخش است.

همچنین در این مراسم معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان امام راحل در قم گفت:‌ توزیع یک میلیون و ۲۵۰ هزار تن بسته پروتئینی در محلات کم‌برخوردار قم در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم استمرار مساوات و همدلی فعالیت‌های اجتماعی صورت گرفته و فرمایشات ایشان سرلوحه اقدامات ستاد اجرایی فرمان امام راحل در قم قرار دارد.

حجت‌الاسلام امیر امیرگان با اشاره به فعالیت افزون بر ۲۰۰ گروه و فعال جهادی در طرح رزمایش سفره احسان تصریح کرد: این شکل از فعالیت، نمونه مشخصی از حکمرانی مردمی و مردمی سازی دولت است که در ر استای سیاست‌های کلان نظام است.

وی با تاکید بر اهمیت شبکه‌ای شدن گروه‌های جهادی درقم گفت: شبکه‌ای شدن گروه‌های جهادی در این استان سبب شده تا اشتغال اجتماع‌محور و توانمندسازی محلات شهر در قالب طرح‌های متنوع توانمندسازی با قدرت بالا انجام گیرد.

در ادامه این مراسم مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام راحل در استان قم نیز با بیان اینکه فرهنگ مواسات و همدلی از مهم‌ترین نیازهای جامعه کنونی ماست‌، یادآور شد: در شرایطی که برخی از اقشار جامعه با مشکلات معیشتی دست‌وپنجه نرم می‌کنند این قبیل اقدامات می‌تواند بار کوچکی از چالش‌های آن را کم نماید.

امیر عبدی همچنین با اشاره به حوادث اخیر کشور، گفت: پای‌کار آوردن تمام توان و ظرفیت دشمنان علیه نظام اسلامی نشان از عجز و ناتوانی آن‌هاست ولی ایران در برابر زیاده‌خواهی‌های جبهه غربی ، عبری و عربی سر تعظیم درنخواهد آورد و از این حوادث نیز مانند سایر اتفاقات ۴ دهه گذشته سربلند بیرون می‌آید.

پایان پیام / 78023

 

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ