مزار شهدای دانشجوی ۱۶ آذر گلباران شد

اقتصاد ایران: به مناسبت روز دانشجو، مزار شهدای دانشجوی ۱۶ آذر واقع در آستان امامزاده عبدالله(ع) شهرری عطرافشانی و گلباران شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از ری، آئین عطرافشانی و گلباران مزار سه شهید دانشجوی 16 آذر، عصر امروز با حضور معاون فرهنگی وزارت علوم و مسؤولان شهرستان ری همچنین تعدادی از دانشجویان بر سر مزار این شهدای دانشجو واقع در آستان امامزاده عبدالله(ع) شهرری برگزار شد.

شرکت کنندگان در این مراسم معنوی با اهدای گل و قرائت فاتحه به مقام شامخ شهدای دانشجو ادای احترام کردند همچنین در این مراسم از یادمان مزار سه شهید دانشجوی 16 آذر رونمایی و صحن مربوطه در آستان امامزاده عبدالله به نام «صحن شهدای 16 آذر» نامگذاری شد.

عبدالحسین کلانتری معاون فرهنگی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در این مراسم اظهار کرد: در زمانی که خفقان و سلطه آمریکا بر ایران زیاد شده بود این سه شهید دریچه ای به سوی نور گشودند و مسیری برای ایرانیان فراهم کردند و بهای سنگینی برای کنشگری خود دادند.

وی با بیان اینکه ما امروز میراث دار زحمات افرادی نظیر این سه شهید هستیم، گفت: ایرانیان غیور هر سلطه و استکباری را دفع می کنند و برای استقلال کشور جان می دهند.

 

معاون فرهنگی وزیر علوم ادامه داد: امروز ایران اسلامی به قدرت بازدارندگی دست یافته که توان مقابله با هر تعدی و تعرضی به خاک میهنمان را دارد.

کلانتری بیان کرد: استعمار نو بسیار پیچیده است و در قالب های مختلف علم، فناوری، بازی و غیره بر جهان تحمیل می شود که نمونه ای از این استعمار در فضای مجازی است لذا مقابله با این نوع استکبار هم روش های نو می طلبد و امروز کوشش های فناورانه دانشجویان، اساتید و شرکت های دانش بنیان می‌تواند کمک کند از اینگونه تعدی ها نیز بر مرزهای میهن رها شویم.

حمید زمانی فرماندار ویژه شهرستان ری نیز در این مراسم در جمع خبرنگاران با تاکید بر جهاد تبیین و بصیرت افزایی دانشجویان اظهار کرد: دانشجویان امروز باید از شهدای 16 آذر، دشمن شناسی دقیق را یاد بگیرند و بدانند که دشمن ما همچون گذشته آمریکا است.

وی افزود: این سه شهید در زمانی که کسی جرات نداشت حرف بزند، با بصیرت خود دشمن شناسی کرده و در مسیر درست حرکت کردند که باید الگوی جوانان و دانشجویان امروز باشند.

حسین نصرالله رئیس بنیاد شهید شهرستان ری نیز با بیان اینکه جنبش دانشجویی از ۱۶ آذر ۱۳۳۲ تا به امروز همواره به استکبارستیزی و عدالت‌خواهی پرداخته است، گفت: شهادت این دانشجویان سرآغاز آرمان بلندی بود که با پیروزی انقلاب اسلامی به نتیجه رسید و تاکنون نیز استمرار داشته است.

وی با اشاره به بازسازی مزار شهدای دانشجو ادامه داد: مزار شهدای دانشجو به همت اداره اوقاف شهرستان ری مناسب سازی شده و امروز از طرح یادمان و نامگذاری صحن شهدای مدفون رونمایی می کنیم.

به گزارش فارس، ۱۶ آذر ماه به یاد سه دانشجو «احمد قندچی»، «مهدی شریعت‌رضوی» و «مصطفی بزرگ‌نیا» که هنگام اعتراض به سفر رسمی ریچارد نیکسون معاون رئیس جمهور وقت آمریکا به ایران، در تاریخ ۱۶ آذر ۱۳۳۲ توسط رژیم پهلوی در دانشگاه تهران شهید شدند، روز دانشجو نامگذاری شده است.

انتهای پیام/۶۷۰۶۲

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ