مسکو: 200 نظامی اوکراینی در 24 ساعت گذشته کشته شدند

اقتصاد ایران: وزارت دفاع روسیه اعلام کرد از آغاز عملیات نظامی مسکو در اوکراین بیش از هفت هزار خودروی زرهی این کشور منهدم شده و طی 24 ساعت گذشته 200 نظامی اوکراینی کشته شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت دفاع روسیه چهارشنبه (هفتم دسامبر) در گزارشی اعلام کرد که بیش از هفت هزار خودروی زرهی ارتش اوکراین در جریان عملیات نظامی روسیه در این کشور از تاریخ پنجم اسفند تاکنون تخریب شده است.

شبکه روسی «راشاتودی» در این خصوص گزارش داد آنطور که وزارت دفاع روسیه گزارش کرده، در ۲۴ ساعت گذشته حدود ۲۰۰ نیروی نظامی اوکراینی در نبرد با نیروی مسلح روسیه کشته شدند.

طبق این گزارش، ارتش روسیه همچنین بیش از ۱۲۰ موشک «هیمارس» و همچنین سه سامانه راکت‌انداز چندگانه اوکراین را نیز از بین برده است.

وزارت دفاع روسیه همچنین گزارش کرد که از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین، نیروهای روسیه بیش از هفت هزار تانک و خودروهای نظامی دیگر اوکراین را منهدم کرده‌اند.

وزارت دفاع روسیه در بیانیه خود همچنین اعلام کرد که نیروهای هوایی و واحد موشکی و توپخانه‌های روسیه، طی عملیات ۲۴ ساعته گذشته خود، دو ایستگاه رادار نبرد ضدباتری «AN/TPQ-۵۰» ساخت ایالات متحده را در منطقه «خارکیف» و «جمهوری خلق دونتسک» تخریب کردند. در این بیانیه آمده است: «در مناطق شهرک‌های استاپوچکی در جمهوری خلق دونتسک و زلنی گای در منطقه خارکیف، دو ایستگاه راداری ضدباتری AN/TPQ-50 منهدم شد».

وزارت دفاع روسیه در ادامه گزارش خود اعلام کرد که نیروهای مسلح این کشور یک ایستگاه راداری سامانه پدافند هوایی اس-۳۰۰ اوکراین در منطقه بارونکووو در خارکیف را نیز تخریب کردند.

در بیانیه وزارت دفاع روسیه در این خصوص آمده است: «ایستگاه راداری سامانه موشک ضدهواپیمای اس-۳۰۰ در نزدیکی روستای بارونکووو منطقه خارکیف منهدم شد. انبار تسلیحات موشکی و توپخانه‌ای نیروهای مسلح اوکراین نیز در نزدیکی اورخوف منطقه زاپروژیا منهدم شد». وزارت دفاع روسیه همچنین اعلام کرد سامانه‌های پدافند هوایی روسیه طی یک روز چهار پهپاد اوکراینی را ساقط کردند.

روسیه از پنجم اسفند ماه به درخواست کمک جمهوری‌های دونباس برای دفاع در مقابل دولت کی‌یف، عملیات نظامی در اوکراین را با هدف نازی زدایی و خلع سلاح اوکراین آغاز کرد و این عملیات تا به امروز ادامه داشته است و کشورهای غربی با فشار تحریم‌ها علیه روسیه و عرضه تسلیحات سبک و سنگین به کی‌یف به آتش ناآرامی‌ها در اوکراین دامن زده‌اند.

پایان پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ