معاینات مقدماتی ۵۵ هزار دانش‌آموز در چهارمحال و بختیاری انجام می‌شود

اقتصاد ایران: رئیس اداره سلامت و تندرستی اداره‌کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه معاینات مقدماتی 55 هزار دانش‌آموز در استان آغاز شده است، گفت: قد، وزن و معاینات دهان و دندان توسط مراقبین سلامت انجام می‌شود و دانش‌آموزان نیازمند بررسی بیشتر به مراکز درمانی ارجاع داده می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد صبح امروز نشست خبری معاونت تربیت‌بدنی و سلامت اداره‌کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری با اصحاب رسانه برگزار شد.

در این نشست فخرالدین اسدی گفت: نشاط و سلامتی دانش‌آموزان به‌ویژه پس از دوران کرونا و بی‌تحرکی دانش‌آموزان از برنامه‌های اساسی آموزش و پرورش است تا مشکلات سلامت دانش‌آموزان از لحاظ جسمی و روانی به حداقل برسد.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره‌کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: در دفتر تربیت‌بدنی و سلامت این اداره رشد و شکوفایی استعداد، بینش دانش، سلامت روحی، بهسازی منابع، ارتقای سلامت جسمی و روحی معلمان، توسعه تربیت‌بدنی، رشد ذوق و استعداد فرهنگی و هنری، بهینه‌سازی فضاها و زیرساخت‌های ورزشی بررسی می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه در مدارس به دنبال آموزش مهارت‌های حرکتی و آمادگی جسمانی هستند، افزود: در تلاش هستیم فعالیت‌های ورزشی را مردمی کنیم و با کمک والدین کیفیت تربیت‌بدنی را افزایش دهیم.

اسدی ادامه داد: در همین راستا طرح شهید خرازی در ۱۸ سالن ورزشی استان آغاز شده تا اولیا در کنار دانش‌آموزان بتوانند به صورت رایگان ورزش کنند، این طرح روزهای پنج‌شنبه از ساعت ۹ تا ۱۲ برای دانش‌اموزان دختر و مادران و روزهای جمعه برای دانش‌آموزان پسر و پدران اجرا می‌شود.

وی بیان کرد: در راستای ارتقا و توانمندسازی مهارت‌های ورزشی دانش‌آموزان مصوب شد ۴۰ چمن مصنوعی، ۱۰ کلاس ورزش و ۱۰ سالن ورزشی در مناطق هفده‌گانه استان تجهیز شود که تا کنون ۳۰ چمن و ۱۰ کلاس درس بهره‌برداری شده است.

اسدی اظهار داشت: پس از برگزاری انجمن‌های ورزشی درون‌مدرسه‌ای منتخبین در کنار معلمان قرار گرفتند و ۳۰ دقیقه اول صبح فعالیت ورزشی با هدف حفظ سلامت برای رفع چاقی پس از کرونا و نشاط در ساعات درسی را برقرار می‌کنند.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره‌کل آموزش و پرورش استان تصریح کرد: مسابقات ورزشی دانش‌آموزی در سه مقطع تحصیلی و ۶ رشته با یک هزار و ۲۵۰ نفر آغاز شده است و تا پایان اسفند ادامه دارد و برگزیدگان به مسابقات کشوری اعزام می‌شوند.

بهنام اسماعیلی، رئیس اداره سلامت و تندرستی اداره‌کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری نیز در ادامه گفت: معاینات مقدماتی 55 هزار دانش‌آموز در استان آغاز شده که قد، وزن، BMI و معاینات دهان و دندان توسط مراقبین سلامت انجام می‌شود و دانش‌آموزان نیازمند بررسی بیشتر به مراکز درمانی ارجاع داده می‌شوند.

رئیس اداره سلامت و تندرستی اداره‌کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: مهارت‌های هشت‌گانه امداد و نجات در قالب طرح دادرس در ۲۰۰ مدرسه به دانش‌آموزان داده می‌شود و دانش‌آموزان با اطفای حریق، بانداج، آتل‌بندی، حمل مصدوم و احیای قلبی ریوی به صورت عملی آشنا می‌شوند.

وی افزود: تفاهم‌نامه‌ای با منابع طبیعی و محیط زیست منعقد شده و ۱۲ هزار دانش‌آموز در قالب ۱۲ برنامه با محیط‌زیست آشنا می‌شوند و آگاهی‌های لازم منتقل می‌شود.

اسماعیلی توضیح داد: در مدارس متوسطه اول و دوم برنامه‌هایی با هدف آگاهی‌بخشی نسبت به HIV برگزار می‌شود و ۸۷ هزار دانش‌آموز با راه‌های انتقال و نشانه‌های بیماری آشنا می‌شوند.

وی بیان کرد: با توجه به شیوع بیماری‌های واگیر در مدارس ۱۳ میلیارد ریال برای سرانه بهداشتی به مدارس استان چهارمحال و بختیاری اختصاص داده شده که این سرانه صرف تهیه ملزومات بهداشتی، شوینده‌ای صابونی، ضدعفونی‌کننده‌ها، دستگاه‌های تهویه هوا، سطل زباله درب‌دار و تجهیزات اتاق بهداشت می‌شود.

پایان پیام/ 68035

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ