سومین جشنواره ملی «امیرکبیر» در البرز برگزار می‌شود

اقتصاد ایران: رئیس جهاد دانشگاهی استان البرز از آغاز به کار سومین جشنواره ملی «امیرکبیر» با هدف شناسایی رساله‌ها، پایان‌نامه‌ها و طرح‌های دانشجویی موفق که بر اساس تقاضای کارفرمایان نوشته شده باشند و به مرحله اجرا رسیده باشند، خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، احمدرضا فیروزی، رییس جهاد دانشگاهی استان البرز، در جمع اصحاب رسانه، با اعلام این خبر گفت: شکاف عمیق اهداف و برنامه‌ها و فقدان گفتمان مشترک و موثر بین دانشگاه و صنعت موجب شده که با وجود آن که هر دو به تعامل و همکاری اعتقاد دارند اما از ظرفیت‌های یکدیگر بی‌بهره بمانند. جشنواره ملی امیرکبیر با هدف ایجاد پلی ارتباطی، که این شکاف را به هم متصل کند، طراحی شده است و با همین نگاه جهاد دانشگاهی و اتاق بازرگانی با همکاری همه‌ی ذی­نفعان، راهبرد کاربردی کردن و کارفرمایی کردن طرح‌ها و پایان‌نامه‌های دانشجویی را با اولویت نیازمحور بودن در جهت بهبود محیط کسب‌وکار در دستور کار قرار داده است.


این مقام مسؤول افزود: پس از برگزاری موفق دوره اول و دوم جشنواره، خوشبختانه در حال حاضر ادبیات تقاضامحوری پایان‌نامه‌های دانشجویی در حال نهادینه شدن در مجامع دانشگاهی است و وصول حدود 350 پایان‌نامه و رساله کاربردی کارفرمامحور در دو دوره قبلی نشان از این موضوع دارد.

وی با بیان این که تجارب جهاد دانشگاهی در ارائه برنامه‌های مرتبط با ارتباط دانشگاه‌ها با صنعت و جامعه، برگزاری تورها و اردوهای دانشجویی صنایع‌محور، آموزش‌ها و نشست‌های تخصصی فیمابین صنعت و جامعه و دانشگاه و همچنین برگزاری جشنواره ملی پایان‌نامه‌های دانشجویی و دفاع سه دقیقه‌ای فرا روی مجریان طرح در پیشبرد این جشنواره است، تصریح کرد: در جشنواره امیرکبیر، استفاده از نتایج رساله‌ها و پایان‌نامه‌های کاربردی در بخش‌های مختلف تولید، خدمات، و کشاورزی از اهداف اصلی این جشنواره است.

فیروزی ادامه داد: طرح‌ها و پایان‌نامه‌های ارسالی به این جشنواره می‌بایست در بازه زمانی یکم مهر ماه سال 1399 لغایت سی‌ام آبان‌ماه 1401 دفاع شده باشند و مهلت ارسال آثار نیز از 10 آذرماه تا 12 دی‌ماه سال جاری است.

وی افزود: فراخوان این جشنواره در سطح دانشگاه‌های سراسر کشور اجرایی می‌شود و اختتامیه آن در بهمن‌ماه سال جاری در کرج برگزار می‌شود.

رئیس جهاد دانشگاهی استان البرز گفت: دومین جشنواره امیرکبیر با هدف جذب رساله‌های دکتری و پایان‌نامه‌های تحقیقات کاربردی و کارفرمایی دانشجویان کارشناسی ارشد دانشگاه‌ها، استادان و نخبگان علمی در محورهای علوم انسانی، علوم پایه، فنی و مهندسی، علوم پزشکی و دامپزشکی، کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست، و هنر برگزار می‌شود.

فیروزی افزود: طرح‌ها و پایان‌نامه‌ها در سه گروه دانشجویان برتر، استادان برتر که راهنمایی پایان‌نامه‌ها را بر عهده داشته‌اند و دانشگاه برتر پذیرش و مورد داوری قرار گرفته و معرفی می‌شوند.

گفتنی است متقاضیان برای شرکت در این جشنواره که با همکاری جهاد دانشگاهی استان البرز، اتاق بازرگانی البرز، بنیاد نخبگان البرز، سازمان انتشارات، و دانشگاه‌ها، مراکز علمی و تحقیقاتی و پژوهشی دی‌ماه سال جاری برگزار می‌شود، می­توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی جشنواره به نشانی payanname.alborzjde.ir  نسبت به بارگذاری مستندات مورد نیاز برای شرکت در جشنواره اقدام نمایند و برای آگاهی بیشتر با شماره‌های ۰۲۶34505151 و یا ۰۲۶32508413 داخلی ۱۱۴ تماس بگیرند.

پایان پیام/ج

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ