رئیسی: محدودیت‌های اینترنت به دلیل ناامنی و اخلالی است که دشمن ایجاد کرده

اقتصاد ایران: رئیس‌جمهوری در جلسه‌ی روز ۱۶ آذر در دانشگاه تهران گفت اگر ناامنی ایجاد نشود وضعیت اینترنت متفاوت خواهد بود.

سیدابراهیم رئیسی در سخنرانی روز دانشجو به مسئله‌ی محدودیت‌های اخیر اینترنت اشاره کرد و وعده‌های انتخاباتی خود را به یاد‌ آورد و خطاب به منتقدان محدودیت‌ها گفت ما هیچ کدام از وعده‌هایمان یادمان نرفته اما من از شما سؤال می‌کنم، اگر دشمن آمد در یک بستر و فضایی دشمنی کرد و اخلال ایجاد کرد و خواست کشور را بهم بریزد شما می‌گویید اجازه داده شود؟

رئیسی شرایط پیش آمده در کشور و محدودیت‌های اینترنت را به ایجاد اخلال و ناامنی از سوی دشمن نسبت داد و گفت: «در یک کوچه‌ای، خیابانی، در اتاق خانه خودتان اخلالی ایجاد شود و بهم ریختگی ایجاد شود چه می‌کنید؟ می‌گویید من باید جمع کنم این قضیه را. دلیل این محدودیت‌هایی که ایجاد شده به دلیل اخلالی است که دشمن در این فضا ایجاد کرد، ناامنی را ایجاد کرد و می‌خواست این بستر را بستر اخلال و ناامنی و اغتشاش در کشور قرار بدهد.»

او در ادامه به‌طور تلویحی تغییر شرایط اینترنت و رفع محدودیت‌ها را به زمانی که شرایط امن شود موکول کرد: «محدودیت‌سازی شده و حتماً بدانید با وضعیت و شرایط امن، شرایط حتماً متفاوت خواهد شد. من هم به وزیر و به مسئولان مربوطه گفتم برای اینکه برای کسب‌و‌کار مردم و برای ارتباطات عزیزان مشکل ایجاد نشود خصوصا مراکز علمی فرهنگی و پژوهشی ما و کسب‌وکارها، کاری کنید که بر بستر پلتفرم‌های داخلی این فعالیت انجام شود تا وقتی که این فضا را شود امن کرد. در فضای امنی که ما از این فضا ضربه نخوریم.»

رئیسی همچنین در ادامه گفت ببینید در بعضی از کشورها که کوچک‌ترین مسئله‌ی ناامنی ایجاد می‌شود چه می‌کنند با اینترنت: «در فضایی که بخواهند آنجا را اخلال کنند بهم ریختگی در کشور ایجاد کنند و مردم را درمقابل هم قرار بدهند و جامعه را بهم بزنند که هیچ عاقلی این کار را نمی‌کند. ببینید در بعضی از کشورها که کوچک‌ترین مسئله‌ی ناامنی ایجاد می‌شود چه می‌کنند با اینترنت. در این بستر دشمن دارد ناامنی ایجاد می‌کند. یقین بدانید که اگر ناامنی ایجاد نشود طبیعی این است که وضعیت حتماً متفاوت خواهد بود.»

نزدیک به سه ماه از تشدید محدودیت‌های اینترنت می‌گذرد و در این مدت امیدها برای رفع محدودیت‌ها روز به روز کمرنگ شده و شیوه‌های متنوعی برای فیلترینگ امتحان می‌شود. گفته‌های امروز رئیسی هم رفع محدودیت‌ها را به زمان نامعلومی موکول کرد.

عکس: آفتاب‌نیوز

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ