رئیسی: تورم کاهش می‌یابد و وضع مردم تغییر می‌کند/ به من توصیه کردند۱۶ آذر به دانشگاه نیایم!

اقتصاد ایران: رئیس جمهور در مراسم روز دانشجو و در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان گفت: تورم کاهش می‌یابد و وضع مردم تغییر می‌کند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس،‌ آیین گرامیداشت هفتادمین سالگرد روز دانشجو امروز با حضور آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور در تالار فردوسی دانشگاه تهران برگزار شد.

رئیس جمهور در این برنامه با بیان اینکه به من توصیه کردند روز ۱۶ آذر به دانشگاه نیایم، گفت: آنها که به دنبال تعطیلی علم و دانش و دانشگاه هستند به دانشگاه نمی‌روند اما من به دنبال گشایش هستم‌.

* ۱۶ آذر روز دانشگاه و نماد این است که آینده متعلق به دانشجویان است

وی افزود: روز ۱۶ آذر روز دانشگاه و نماد این است که آینده متعلق به دانشجویان است و به دست آنها رقم می‌خورد. بلافاصله بعد از کرونا گفتم دانشگاه باید آغاز به کار کند چرا که دانشگاه باید سرزنده و امیدآفرین باشد.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه وزیر خارجه سوریه چند روز پیش مهمان من بود، خاطرنشان کرد: وزیر خارجه سوریه به من گفت که دقیقا همان نسخه‌ای که الان در ایران دارند اجرا می‌کنند اول در دمشق اجرا شد. این اشتباهات محاسبه‌ای غربی‌هاست که فکر می‌کنند ایران مانند کشورهای دیگر است. اینجا ایران است مردان و زنان فرهیخته‌ای دارد. مگر اجازه می‌دهد به شما هر کاری بکنید.

* در گاز و برق قطعی نداشتیم

رئیسی با تاکید بر اینکه اولین شرط ما توانمندی مدیران برای انجام ماموریت است، بیان کرد: نکته‌ای مطرح کردند درباره انتصاب وزیر راه که این وزیر مریض بوده است. این وزیر مریض نبود، مریض شد! چکار کنیم؟ ایشان در این مدت اگر عملکردش را به شما گزارش دهد در حوزه‌های مختلف هوایی، ریلی، مسکن و شهرسازی اقدامات بسیار خوبی داشته است. در هر صورت به مریضی سختی مبتلا شد که زمین‌گیر شد.

وی در ادامه سخنان‌اش تصریح کرد: در گاز و برق قطعی نداشتیم، در تابستان امسال دیدیم که خاموشی نداشتیم؛ ما که نیروگاه نساختیم بلکه با مدیریت توانستیم بدون خاموشی از تابستان عبور کنیم در حالی که سال‌های گذشته همه خاموشی‌ها در تابستان را به خاطر دارند.

رئیس‌جمهور درباره وضعبت اینترنت در کشور گفت: من در انتخابات حرفی زدم که گاهی هم بعضی‌ها میخواهند آن را یادآوری کنند! من خودم یادم هست! هرآنچه را که گفتیم به خاطر داریم. سخن ما این است که اگر دشمن آمد در فضا و بستری دشمنی کرد و خواست کشور را بهم بریزد شما می‌گویید به او اجازه بدهیم؟

رئیسی ادامه داد: محدودیت‌های ایجاد شده به دلیل اخلال دشمن و ایجاد ناامنی است که در آن ایجاد کرد؛ حتما بدانید با شرایط امن، وضعیت متفاوت خواهد بود. به وزیر و مسئول مربوطه گفتم برای کسب و کارها کاری کنید تا بر بسترهای داخلی فعالیت کنند تا بتوانیم فضا را امن کنیم.

رئیسی در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان گفت: تورم کاهش می‌یابد و وضع مردم تغییر می‌کند.

رئیس‌جمهور درباره مسئله خودرو نیز اظهار کرد: ۸ نکته را به خودروسازان ابلاغ کرده‌ام؛ بحث واردات خودرو اجازه‌اش صادر شده است. اساس قضیه واردات نیست، اساس ما تولید داخلی است اما چون کاستی‌هایی در بازار وجود دارد اجازه واردات برای متعادل کردن بازار صادر شده است و در حال اجرا است.

رئیسی خاطرنشان کرد: از دانشجویان عزیز و با بصیرتی که اجازه ندادند فضای دانشگاه فضای اغتشاش شود، تشکر می‌کنم. خواهری که اینجا گفتند رئیس دانشگاه برنامه ۱۳ آبان به دلیل حضور یک مسئول در دانشگاه را لغو کرده، حتما این کار اشتباه است.

رئیس‌جمهور در پاسخ به سوال دانشجو مبنی بر اینکه چرا به سعید جلیلی مسئولیت نداده‌اید؟، بیان کرد: من خودم شخصا چند مسئولیت را به ایشان پیشنهاد دادم و ایشان نپذیرفتند؛ البته همین الان که ایشان در سایه قرار دارند به دولت کمک می‌کند.

تکمیل می‌شود...

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ