خبرخوب|قهرمانانی که بی صدا می جنگند/سلامی دوباره به تالاب شادگان

اقتصاد ایران: مرور درس بندگی و نگاه عمیق تر به همه خوب‌های زندگیمان، درسی است که امروز باید از باران رحمت الهی بگیریم و به شکرانه تمام الطاف دائمی خداوند، هرروزمان را با شوق داشته‌هایمان سپری کنیم. قطعا این هم، بخشی از زوایای خوب دیدن است که مشتریان خبرخوب هیچ گاه نمی‌توانند از آن غافل شوند.

گروه خبرخوب: حواستان بود وقتی بعد از مدت ها چشم انتظاری، باران رحمت الهی بارید و اولین برف پاییزی، رخی نشان داد، چطور گل از گلمان شکفت و دست به شکرگزاری خداوند برداشتیم؟ خاصیت چشم انتظاری همین است؛ وقتی بعد از مدت ها به آنچه در انتظارش بوده ایم، دست پیدا می کنیم، شیرینی اش، عجیب به دلمان می نشیند اما غافل از اینکه هر روز ما پر از نعمت ها و معجزه هایی است که همواره آنقدر بی منت از جانب خداوند روانه شده اند که دیگر شکلی روتین به خود گرفته و متاسفانه اغلب اوقات آن ها را فراموش می کنیم و آنطور که باید و شاید شاکر بودنشان نیستیم! مرور درس بندگی و نگاه عمیق تر به همه خوب های زندگیمان، درسی است که امروز باید از باران رحمت الهی بگیریم و به شکرانه تمام الطاف دائمی خداوند، هرروزمان را با شوق داشته هایمان سپری کنیم. قطعا این هم، بخشی از زوایای خوب دیدن است که مشتریان خبرخوب هیچ گاه نباید از آن غافل شوند.

خب حالا برویم سراغ خبرخوب امروزمان. اخباری از برکات باران و مردمانی از ایران زمین که هرکدام به نوعی قهرمان این کشورند.

 

رشد 2 درصدی ذخایر آبی کشور

همیشه گفته و باز هم می گوییم که کشورمان با بحران کم آبی دست و پنجه نرم می کند و اگر همکاری هموطنان نباشد و صرفه جویی موردنظر اتفاق نیفتد، روزهای سختی در انتظارمان خواهد بود اما این موضوع دلیل نمی شود که بخواهیم خبرهای خوب آبی کشور را از شما پنهان کنیم و فقط پیام آور بحران ها باشیم. خوشبختانه به لطف خداوند و بارش های همین چند روز اخیر که قطعا در آن ردپایی از دعاهای شما مردم مومن دیده می شد، کمبود آب کشور هرچند به مقدار خیلی کم اما به هرحال جبران شد، بطوریکه حالا شاهد رشد 2 درصدی ذخایر آبی کشور نسبت به زمان مشابه سال گذشته هستیم. واقعا جای خوشحالی و البته شکر دارد اما لطفا این دو درصد رشد ذخایر آبی را به معنای شرایط نرمال آبی کشور ندانید و صرفه جویی را طبق روال قبل ادامه دهید. پیشاپیش از شما عذر می خواهیم چون قرار بود پیک خوش خبری باشیم اما به هرحال این را هم باید بگوییم که سدهای پایتخت اوضاع خوبی ندارند و گرچه در آمار کلی سدهای کشور شاهد افزایش2 درصدی هستیم اما سدهای تهران، کاهش 22درصدی حجم آب نسبت به سال گذشته را نشان می دهند. با این حساب دیگر خودتان می دانید و مدیریتی که باید در مصرف آب داشته باشید. خدا به همراهتان.

 

و پرآبی تالاب شادگان

آنقدر این خبر مسرت بخش بود که دلمان نیامد آن را در بسته خبری امروزمان نگنجانیم و شما را از شیرینی آن محروم کنیم. بله خوشبختانه به لطف بارش های اخیر پس از آن همه چشم انتظاری، خبرهای خوب آبی، پشت سر هم می آیند و دلمان را گرم می کنند. گرچه اکثر ما تا حالا چشممان به جمال تالاب شادگان روشن نشده و ذهنیت چندانی از این تالاب بین المللی نداریم اما واقعا هم فرقی نمی کند که این تالاب در نزدیکی ما باشد و یا جایی در حوالی مردم جنوب کشور؛ مهم حیاتی است که این تالاب می تواند به مناطق دور و بر خود بدهد و پرندگان آبزی و کنار آبزی را به منطقه دعوت کند که خوشبختانه این اتفاق درحال وقوع است. به گفته رحیم مجدمی رییس اداره حفاظت محیط زیست شادگان، حدود 70 درصد تالاب بین المللی شادگان، آبگیری شده و پیش بینی می شود که در صورت تداوم بارش ها در ماه های پیش رو، وضعیت آبی این تالاب نسبت به سال گذشته بهتر هم شود. آیا این جای شکر ندارد؟

 

تعهد ستودنی خانم پرستار

قطعا باید خیلی متعهد، باهوش و جسور باشی که بتوانی در مهمترین رویداد ورزشی دنیا و درجایی که نمایندگانی از تمام ملت ها حضور دارند، نقش یک سفیر تمام عیار را بازی کنی و پیامت را به گوش همه دنیا برسانی؛ آن هم پیامی که رنگ و بویی سیاسی دارد و با گره خوردن به سلامت کودکانی مظلوم و بی گناه، می تواند هر انسانی با هر رنگ و نژادی را تحت تاثیر قرار دهد. این قهرمان کسی نیست جز زهرا سادات متولی بانویی از پرستاران کشورمان که در سفری یک روزه به قطر برای دیدن بازی تیم ملی کشورمان با آمریکا، دست به کار شده و با دردست گرفتن پلاکاردی در انظار عمومی، درد ملتی گرفتار در ریسمان های تحریم را به گوش دنیا رسانده است. در این پلاکارد آمده بود:«من یک پرستار ایرانی هستم. بسیاری از کودکان ایرانی مبتلا به سرطان ممکن است به خاطر تحریم های دارویی آمریکا علیه ایران تا جام جهانی بعد زنده نمانند.» به گفته زهرا سادات متولی، بسیاری از شهروندان و هواداران آمریکایی همزمان با بازی ایران و آمریکا، ضمن خواندن این بنر به فکر فرو می رفتند، از آن عکس می گرفتند و خیلی ها هم اشک می ریختند. البته این بنر نه فقط در قطر بلکه در فضای مجازی نیز کارش خودش را کرد و بازتاب بسیار گسترده ای داشت.

 

یک فرصت سازی دیگر از تحریم

خیلی از آن هایی که ذهنشان به افکار منفی گره خورده و هیچ وقت نمی خواهند نیمه پر لیوان را ببینند، فکر می کنند «فرصت ساختن از تحریم» فقط یک شعار است و در عمل، مفهومی ندارد اما خود این افراد هم اگر با دقت بیشتری اخبار دور و برشان را دنبال کنند، به خوبی متوجه می شوند که تحریم ها به رغم تمام پیامدهای مخربش، فرصتی بوده برای درخشش نوابغی که از هیچ، همه چیز می سازند و برای سازندگی کشور، تمام توان شان را به کار می گیرند. چه بساکه بسیاری از اکتشافات، اختراعات و ابداعات که خبر برخی از آن ها را خودمان در همین جا برایتان گفته ایم، ریشه در همین محدودیت ها و تحریم ها داشته و ما را به خودکفایی رسانده است. مثلا همین هفته گذشته بود که از دستیابی به فناوری ژن درمانی کودکان سرطانی زیر سایه تحریم گفتیم و کلی از این خبرخوب کیف کردیم. الان هم آمده ایم تا بگوییم که این بار نیروهای فنی و توانمند اتوبوسرانی مشهد، به جای آنکه دست روی دست بگذارند و شاهد به خواب رفتن اتوبوس های این شهر مقدس در سایه تحریم باشند، خودشان آستین بالا زده و توانسته اند چندصد قطعه مختلف را بومی سازی کرده و اتوبوس ها را سرپا نگه دارند و حتی 25 هزار میلیارد تومان نیز در هزینه های سازمان اتوبوسرانی مشهد صرفه جویی کنند. واقعا جا دارد دست مریزادی بگوییم به همه فنی کاران مشهدی که قهرمانان میدان جنگ تحریمند.

امنیت یعنی همین

این روزها هرطرف که سرت را بچرخانی قطعا حضور پررنگ ماموران امنیتی را مشاهده خواهی کرد که الحق هم حضورشان قوت قلبی است برای مردمی که کاری به مسائل این روزها ندارند و فقط دنبال آرامشی هستند که مدتی است از آن‌ها سلب شده. گرچه این ماموران، موظف به انجام اموری هستند که به آن‌ها محول شده اما جالب اینجاست که این روزها، ماموران با حضور بیشتر در جمع مردم، بسیار فراتر از وظایفشان ظاهر شده و ضمن حفظ امنیت شهر، هروقت فرصتی برای نفس کشیدن داشته باشند، از کمک به مردم دریغ نمی‌کنند. از خوش و بش با کودکان مضطرب گرفته تا به دوش گرفتن بیماران و کمک به کم توانان؛ درست مثل عکس بالا که گویای همه چیز است؛ پیرزنی ناتوان و مامور امنیت در قابی سرشار از انسانیت...

مهمان حبیب خداست

 حالا که خداوند با نزولات آسمانی، درهای رحمتش را به رویمان گشوده و حال خوب برایمان به ارمغان آورده، خوب است ما هم به یمن این بارش ها و هوای پاییزی، تکانی به خودمان بدهیم و با کنار گذاشتن بهانه ها، فرصتی برای تازه کردن دیدارها فراهم کنیم. اصلا می‌توان همین آخر هفته دست به کارشد و با ترتیب یک مهمانی کاملا ساده و بدور از تجملات، خانواده را دور هم جمع کرد و حال و هوای پاییزی خانه را حسابی تغییر داد. قبول داریم که شرایط اقتصادی خیلی بر وفق مراد نیست اما باور کنید با یک مهمانی ساده و اضافه کردن چند پیمانه برنج به همان غذای همیشگی خودمان، اتفاق خاصی برای اقتصاد خانواده نمی افتد؛ ضمن آنکه از قدیم گفته اند مهمان حبیب خداست و روزی اش را با خودش می‌آورد، پس اینقدر اما و اگر نکنید و مهمانی دادن را به فردا نیندازید که نتیجه اش چیزی جز فرو رفتن بیشتر در لاک تنهایی نیست. مطمئن باشید که خداوند هوایتان را دارد و برکت سفره هایتان را دوچندان می کند؛ امام صادق(ع) نیز در باب همین میزبانی فرموده اند:«هرکس مومنی را مهمانی دهد و یا بخشی از نیازهای او را برآورده کند، بر خداوند است که در بهشت، بر او خدمتگزاری بگمارد.»

پایان پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ