سردار حزنی: عشایر سربازان واقعی اقتصاد مقاومتی هستند

اقتصاد ایران: معاون هماهنگ کننده قرارگاه مرکزی جهاد سازندگی و محرومیت‌زدایی سپاه گفت: عشایر سربازان واقعی اقتصاد مقاومتی هستند که با کمترین امکانات توانسته‌اند 25 درصد از گوشت قرمز مورد نیاز کشور را تأمین کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از ورامین، سردار سیدضیاءالدین حزنی معاون هماهنگ کننده قرارگاه مرکزی جهاد سازندگی و محرومیت‌زدایی سپاه صبح امروز در همایش تجلیل از شبانان و گله‌داران عشایر استان تهران، اظهار کرد: به فرموده امام راحل، عشایر ایران از پشتوانه‌های بزرگ کشور و بازوان قدرتمند جمهوری اسلامی می‌باشند که همواره از راه‌ها و مرزهای کشور حراست کرده‌اند.

وی گفت: عشایر بازتاب ملیت، علاقمندی به اسلام و سنت‌های ایران بوده و همواره از نظر فداکاری، شجاعت و شهامت جزو بهترین افراد جامعه بوده و خود را سربازان پرافتخار و وفادار اسلام، انقلاب و ایران اسلامی می‌دانند.

معاون هماهنگ کننده قرارگاه مرکزی جهاد سازندگی و محرومیت‌زدایی سپاه افزود: عشایر در نظام مقدس جمهوری اسلامی سربازان واقعی اقتصاد مقاومتی هستند که با کمترین امکانات توانسته‌اند تا ۲۵ درصد از گوشت قرمز مورد نیاز کشور را تأمین کنند و اگر همراهی، توجه و هماهنگی هرچه بیشتر مسؤولان وجود داشته باشد، این میزان تولیدات افزایش چشمگیری پیدا خواهد کرد.

سردار حزنی بیان کرد: عشایر علاوه بر تولید محصولات دامی، ۳۵ درصد از صنایع دستی کشور را تولید می‌کنند که این تولیدات از ارزش بالایی برخوردار است.

وی با اشاره به برگزاری همایش تجلیل از شبانان و گله‌داران عشایر استان تهران، برگزاری این همایش‌ها را در راستای رفع مشکلات این قشر عظیم از جامعه اعلام کرد و افزود: با برگزاری این همایش، ضمن ایجاد امنیت پایدار در مناطق صعب‌العبور، مناطق مرزی و حساس کشور و مناطق محروم و حتی حاشیه‌ای استان تهران، بخشی از اهداف اقتصاد مقاومتی با روش‌های نو مطرح و حل شده و تعامل این قشر با سازمان‌ها و ادارات تقویت می‌شود.

معاون هماهنگ کننده قرارگاه مرکزی جهاد سازندگی و محرومیت‌زدایی سپاه اظهار کرد: ایجاد ارتباط موثر بین جامعه عشایر و به ویژه جوانان با مسؤولان مرتبط با حوزه عشایری، تقویت روش‌های نوین در حوزه‌های مختلف و ایجاد آگاهی‌های لازم بین افراد جامعه عشایر موجب می‌شود تا کارکردهای آنان افزایش یابد.

سردار حزنی تأکید کرد: با ایجاد هماهنگی بین جامعه عشایری و مسؤولان می‌توان فرهنگ کارآمدی نظام را در مناطق عشایری و اجتماعات آنان افزایش داد و موجب رشد اقتصادی و بهبود معیشت عشایر و اشتغال جوانان به عنوان مهم‌ترین عامل جلوگیری از مهاجرت آنان به شهرها شد.

وی با اشاره به پراکندگی عشایر در ۲۹ استان کشور گفت: امروز در اکثر استان‌ها عشایر قهرمان سکونت داشته و به کار و فعالیت می‌پردازند و بیشترین تعداد عشایر در استان‌های فارس، کرمان و سیستان و بلوچستان و کمترین آنان در استان‌های قم و قزوین سکونت دارند.

معاون هماهنگ کننده قرارگاه مرکزی جهاد سازندگی و محرومیت‌زدایی سپاه ایران به برگزاری ۱۷ همایش تجلیل از شبانان و گله‌داران در سراسر کشور اشاره کرد و افزود: این همایش‌ها تاکنون در استان‌های فارس، کرمان، کهکیلویه و بویر احمد، کرمانشاه، سیستان و بلوچستان، چهارمحال و بختیاری، لرستان، گیلان، خراسان شمالی، البرز، خوزستان، هرمزگان و اردبیل برگزار شده و افتخار داریم در این همایش‌ها ۷ هزار نفر از جامعه عشایر و گله‌داران حضور داشتند.

سردار حزنی تصریح کرد: در این همایش‌ها باید عقب‌ماندگی‌های حوزه عشایر و دامپزشکی به منظور افزایش کارآمدی این جامعه عظیم جبران شود.

در پایان این مراسم از عشایر، شبانان و گله‌داران برتر استان تهران تجلیل به عمل آمد، همچنین نمایشگاه عشایری استان تهران در حاشیه این همایش برگزار شد.

پایان پیام/۶۷۰۳۷

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ