دانشجویان در کنار انتقادات، پیشنهاد هم ارائه دهند

اقتصاد ایران: نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه با بیان اینکه دانشجویان یکی از بهترین قشرهای تبیین کننده دستاوردهای انقلاب اسلامی هستند، گفت: قشر دانشجو سرمایه بی بدیل کشور برای نیل به اهداف کلان و ترقی است.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، آیت‌الله مصطفی علما نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه امروز در دیدار دانشجویان بسیجی، که به مناسبت ۱۶ آذر روز دانشجو برگزار شد، از دانشجویان خواست، پیشنهادهای سازنده خود را به مسؤولان ارایه دهند.

دانشجویان حاضر در جلسه از دانشگاه‌های رازی، فرهنگیان‌، علوم پزشکی‌، علوم قرآنی‌، صنعتی‌، پیام نور و دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه بودند که چند تن از آن‌ها به نمایندگی دیگر دانشجویان در ابتدا دیدگاه‌های خود را پیرامون مسائل مختلف بیان داشتند. 

آیت‌الله علما با تشکر از سخنان و انتقادات دانشجویان، اظهار کرد: از دانشجویانی که سخن گفتند، انتقاد کردند، بسیار متشکرم، اما دانشجویان باید در کنار انتقاد، پیشنهاد هم ارائه دهند.

وی در ادامه با یادآوری فرمایشات امام راحل (ره) مبنی بر اینکه دوقشر حوزه و دانشگاه باید مملکت را اداره کنند، گفت: پیوند بین علم و دین باعث رونق و موفقیت کشور می‌شود.  

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه افزود: دانشجویان باید بدانند، هیچگاه نظرات و طرح‌های علمی آن‌ها در پیشرفت کشور فراموش نخواهد شد و مسؤولان طراز اول ما به فکر آن‌ها بوده‌اند، لذا دانشجویان عزیز ما بدانند هیچگاه تنها نبوده‌اند. 

وی یادآور شد: باید بدانیم چرا آمریکا دشمن شماره یک ماست، آمریکا با صنعت موشکی ما، پیشرفت‌های بی نظیر کشور ما مخالفتی ندارد، آن‌ها با اصل انقلاب مخالف هستند، لذا دانشجویان یکی از بهترین قشرهای تبیین کننده دستاوردهای انقلاب اسلامی هستند. 

آیت الله علما خاطرنشان کرد: باید امیدواری را در جامعه گسترش داد، لذا می‌بینیم، مقام معظم رهبری همواره دعوت به امید دارند، زیرا آینده کشور را روشن و موفق می‌بینند و ما هم باید پشت سرایشان، امیدواری را در جامعه انتشار دهیم. 

امام جمعه کرمانشاه با دعوت از مسؤولان برای شنیدن سخنان دانشجویان و دانشگاهیان، تصریح کرد: مسوولان باید به فکر آینده جوانان و دانشجویان باشند، دانشجوی ما شغل، ازدواج، مسکن و آینده‌ای تضمین شده می‌خواهد و این از اصول بدیهی و قانونی کشور و حق طبیعی آن هاست. 

وی افزود: دانشجویان باید در کنار درس و تحصیل، اصول زندگی و بصیرت سیاسی را بیاموزند، زیرا اگر دانشجوی ما مدرک بالای علمی را گرفت، اما زندگی و ازدواج ناموفقی داشته باشد ره به موفقیت نبرده، لذا این عزیزان باید در کنار تحصیل علم، سبک زندگی را هم بیاموزند و براساس این روش پیش روند، زیرا فرهنگ ما بسیار غنی و پر بار دارای سلامت الهی و سنتی است و این غنای فرهنگی را باید صادر کنیم. 

آیت‌الله علما با دعوت از مسؤولان برای تقویت حلقه نخبگان استان اظهار کرد: حلقه نخبگان استان باید تقویت شود و مسؤولان از نخبگان استان استفاده بهینه ببرند، زیرا گاهی پیشنهادهای نخبگان راه برون رفت از تنگناهای موجود است، لذا باید مدیریت کشور به سمت سوی بهینه‌سازی پیش رود، زیرا منابع استان و کشور ما غنی و گوناگون و گسترده است، که اگر خوب مدیریت شوند هیچ اثری از فقر و بیکاری نخواهیم داشت. 

پایان پیام/پ

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ