نتیجه پژوهش‌های آموزش و پرورش درباره کنکور/ تربیت تک‌ساحتی لطمه جدی می‌زند

اقتصاد ایران: رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش گفت: نتیجه پژوهش‌های صورت گرفته، نشان می‌دهد که کنکور با وضعیت فعلی، آسیب‌های جدی هم از حیث رفتاری و هم از حیث روحی و روانی به دانش‌آموزان و خانواده‌ها وارد می‌کند.

علی محبی رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس درباره مصوبات کنکوری و تأثیرات آن در آموزش و پرورش، اظهار کرد: نتیجه پژوهش‌های صورت گرفته، نشان می‌دهد که کنکور با وضعیت فعلی، آسیب‌های جدی هم از حیث رفتاری و هم از حیث روحی و روانی به دانش‌آموزان و خانواده‌ها وارد می‌کند، ضمن اینکه از تحقق اهداف تعلیم و تربیت ممانعت می‌کند.

وی با بیان اینکه تربیت تمام ساحتی در سند تحول آموزش و پرورش مورد تأکید است، ادامه داد: اینکه آموزش و پرورش تک ساحتی حرکت کند، لطمه جدی می‌زند و باید فکری اساسی کرد.

محبی تصریح کرد: آنچه شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب کرده و اکنون در جریان است، اقدام خوبی است اما کافی نیست؛ به اعتقاد بنده باید کار یک مقدار عمیق‌تر دیده شود و به جایی برسیم که نظام تعلیم و تربیت عمومی، یک نظام سنجش دقیقی داشته باشد که دوره آموزش و پرورش را بر اساس آن شایستگی‌ها بسنجد و تا آن شایستگی‌ها در دانش‌آموز محقق نشده، فارغ‌التحصیل نشود.

وی اضافه کرد: کنکور هم باید سازمان سنجش مانند خیلی کشورها بر اساس معیارها و ملاک‌های علمی پیش‌بینی شده، در آینده تدارک ببیند. 

رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش گفت: در اولویت‌های پژوهشی که به‌زودی از سوی این پژوهشگاه ارائه می‌شود، بحث کنکور هم قرار دارد.

پایان پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ