دیدار امیرعبداللهیان با رئیس پارلمان صربستان

اقتصاد ایران: وزیر امور خارجه ایران در دیدار با رئیس پارلمان صربستان سطح مناسبات دو کشور در حوزه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی را ممتاز ارزیابی و ابراز امیدواری کرد که روابط فیمابین شاهد گسترش قابل توجهی باشد.

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان که به بلگراد سفر کرده، در دیدار با «ولادیمیر اورلیچ» رئیس پارلمان جمهوری صربستان موضوعات مورد علاقه دو کشور در حوزه همکاری‌ها خصوصا در بخش دیپلماسی پارلمانی را مورد گفت و گو و تبادل نظر قرار داد.

امیرعبداللهیان با ابلاغ سلام رئیس مجلس شورای اسلامی به همتای صربستانی، اقدامات دو کشور در حوزه همکاری‌های پارلمانی را با اهمیت خواند و با توجه به تشکیل دور جدید گروه دوستی پارلمانی صربستان - ایران در پارلمان صربستان، ابراز امیدواری کرد گروه‌های دوستی پارلمانی در مجالس دو کشور در زمینه رفع موانع و بسترسازی برای ارتقای مناسبات از ظرفیت‌های ارزشمند خود به خوبی بهره‌مند شوند.

وزیر امور خارجه سطح مناسبات فیمابین در حوزه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی را ممتاز ارزیابی و ابراز امیدواری کرد با هماهنگی‌های به وجود آمده بین دو کشور، روابط فیمابین شاهد گسترش قابل توجهی باشد.

ولادیمیر اورلیچ رئیس پارلمان جمهوری صربستان نیز در این دیدار که با حضور رئیس گروه دوستی پارلمانی صربستان - ایران در پارلمان صربستان انجام شد، از اهمیت بالای گسترش سطح همکاری‌ها با جمهوری اسلامی ایران از منظر پارلمان صربستان خبر داد و نقش پارلمان‌های دو کشور در هموارسازی مسیر توسعه همکاری‌ها را مهم ارزیابی کرد.

در این دیدار رئیس گروه دوستی پارلمانی صربستان- ایران نیز با ابراز خرسندی از دیدار با وزیر امور خارجه کشورمان، از همکاری‌های پیشین گروه‌های دوستی پارلمانی دو کشور به خوبی یاد کرد و تبادل هیأت‌های پارلمانی بین مجالس دو کشور را برای استمرار همکاری و ارتقای روابط با اهمیت خواند.

در این دیدار خانم سارا فلاحی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی نیز حضور داشت.

پایان پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ