هزینه‌های پرداختی برای معلولان، با هزینه‌های تمام شده هم‌خوانی ندارد

اقتصاد ایران: مدیر آسایشگاه خیریه کهریزک گفت: هزینه‌هایی که برای نگهداری از معلولان و سالمندان در مراکز پرداخت می‌شود با هزینه‌های تمام شده هم‌خوانی ندارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از ری، مراسم گرامیداشت روز جهانی معلولان با حضور جمعی از مسؤولان شهرستان ری و بخش کهریزک و توان‌یابان در محل آسایشگاه خیریه کهریزک برگزار شد.

حسین نحوی نژاد مدیر آسایشگاه خیریه کهریزک در این مراسم اظهار کرد: این مرکز پذیرای بیش از ۱۷۰۰ سالمند و معلول است و در کنار آن ۳۵۰ نفر از معلولان از خدمات در منزل برخوردار هستند و به مناسبت روز جهانی معلولان و گرامیداشت این ایام برنامه‌هایی داریم تا ضمن روحیه دادن به جامعه هدف مشکلات و چالش‌ها را بررسی و رفع کنیم.

وی گفت: امروز مناسب سازی اماکن و معابر عمومی یک خواست مهم و ضروری است که در صورت بی‌توجهی به این مطالبه، معلولان و سالمندان منزوی شده و در خانه می‌مانند.

مدیر آسایشگاه خیریه کهریزک ادامه داد: در زمینه هزینه‌های نگهداری نیز متأسفانه هزینه‌هایی که توسط دولت برای نگهداری از معلولان و سالمندان در مراکز پرداخت می‌شود با هزینه‌های تمام شده هم‌خوانی ندارد.
۵۰ درصد معابر کهریزک مناسب‌سازی شده است.

 

علی کلهر شهردار کهریزک نیز در این مراسم بیان کرد: ۵۰ درصد معابر و پیاده‌روها مناسب سازی شده است و سعی داریم با توجه به شرایط، بقیه موانع موجود در معابر و اماکن عمومی را نیز برطرف کنیم تا آماده دسترسی برای عزیزان معلول به منظور استفاده از خدمات باشد.

وی گفت: تلاش داریم با انجام یک کار کارشناسی، همه ادارات مستقر در کهریزک برای استفاده معلولان و سالمندان مناسب سازی شوند.

مناسب سازی معابر مهم ترین دغدغه معلولان است

داوود خادم رییس اداره بهزیستی شهرستان ری نیز در ادامه مراسم اظهار کرد: روز جهانی معلولان ۳۰ سال است که نامگذاری شده است واین قشر نیاز به حمایت از سوی مسئولان دارند و باید به مشکلات آنها توجه شود.

وی با اشاره به اینکه دولت وسازمان بهزیستی اقدامات موثری در جهت حمایت از معلولان انجام داده است ادامه داد: تصویب قانون جامع برای افراد دارای معلولیت که در حوزه مسکن، اشتغال، درمان و ورزش مورد حمایت قرار می گیرند وهمچنین مناسب سازی معابر در اولویت برنامه های بهزیستی قرار دارد.

خادم با تاکید بر رفع موانع از سر راه معلولان، تصریح کرد: امیدوارم طرح مناسب سازی معابر در شهرستان ری عملیاتی شود زیرا این کار باید با همکاری و هماهنگی بخشداران، شهرداران، دهیاران و مسؤولان اجرایی انجام شود تا معلولان مشکلاتی را در حوزه رفت و آمد متحمل نشوند.

حق و حقوق معلولان در بسیاری از موارد رعایت نمی‌شود

علی رضا فیضی معلول جسمی و عضو کانون معلولان شهرری نیز در این مراسم طی سخنانی گفت: به نام خداوندی که ما معلولان را آفرید تا مسئولان را امتحان کند که به فکر ما نیستند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه حق و حقوق معلولان در بسیاری از موارد رعایت نمی‌شود، افزود: درواقع شهر برای تردد معلولان مناسب سازی نشده است و معلولان نمی‌توانند از خانه‌های خود خارج شوند.

در این مراسم که با برنامه های شاد و متنوع همراه بود، از توان یابان مرکز با اهدای هدایایی، تجلیل به عمل آمد و آثار و صنایع دستی معلولان به نمایش گذاشته شد.

پایان پیام/۶۷۰۶۲

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ