مایکروسافت احتمالاً تاچ بار مک بوک را در سرفیس به‌تکامل می‌رساند

اقتصاد ایران: پتنت جدید مایکروسافت لپ‌تاپی با نمایشگر ثانویه‌ی لمسی نشان می‌دهد. در نگاه اول، این نمایشگر ثانویه‌ی لمسی مثل نسخه‌ی تکامل‌یافته‌ی تاچ‌بار مک بوک است.

در سال ۲۰۱۳، اپل پتنتی با محوریت مک بوک مجهز به نمایشگر جداشدنی ثبت کرد؛ اما هرگز این محصول عرضه نشد؛ چون اپل نمی‌خواست فروش این محصول تحت‌تأثیر مک بوک قرار بگیرد. بااین‌حال، مایکروسافت به چنین ایده‌ای بسیار علاقه‌مند شد و دو سال بعد، لپ‌تاپ سرفیس بوک را با نمایشگر جداشدنی دردسترس قرار داد.

پتنت ۲۰۱۳ اپل در برابر مایکروسافت سرفیس بوک ۲۰۱۵

سرفیس لپ‌تاپ‌های نسل چهارم و پنجم مایکروسافت نمایشگر تمام‌لمسی دارند و پتنتی جدید نشان می‌دهد که احتمالاً ردموندی‌ها به فکر اضافه‌کردن نمایشگر ثانویه به لپ‌تاپ‌های محبوب‌شان هستند. ظاهراً ایده‌ی مایکروسافت استفاده از قلم یا دست برای تعامل با نمایشگری ثانویه مثل تاچ‌بار (نوار لمسی) مک بوک‌های اپل است. البته نمایشگر ثانویه‌ی سرفیس قرار است ابعاد بزرگ‌تری داشته باشد و کارهای متنوع‌تری انجام دهد. این ناحیه می‌تواند در نقش ترک‌پدی مجازی و رابط کاربری ثانویه ظاهر شود.

به‌نوشته‌ی رسانه‌ی Patently Apple، اداره‌ی ثبت اختراع ایالات متحده پتنت جدیدی منتشر کرده است که به «دستگاهی با چند نمایشگر» اشاره می‌کند. مایکروسافت با استفاده از جملاتی کاملاً مبهم اعلام کرده است که فناوری‌های استفاده‌شده در این محصول به چندین مشکل فنی و تجربه‌ی کاربری رسیدگی می‌کنند.

پتنت مایکروسافت برای سرفیس مجهزبه نمایشگر ثانویه مشابه تاچ بار

ترک‌پد استفاده‌شده در لپ‌تاپ مایکروسافت بدون مختل‌شدن کارکردهایی مثل جابه‌جایی نشانگر ماوس و اسکرول، قابلیت‌های بیشتری ارائه می‌دهد. یکی از قابلیت‌های جالب این است که کاربر می‌تواند امضای دیجیتالی را روی نمایشگر ثانویه با قلم بکشد تا به‌راحتی به نمایشگر اصلی منتقل شود.

مقاله‌های مرتبط:
  • پتنت مایکروسافت دستگاهی با نمایشگر منطعف ۳۶۰ درجه را به‌نمایش می‌گذارد
  • پتنت اپل: کیبورد بدون کلید با صفحه لمسی و پشتیبانی از بازخورد هپتیک

نمایشگر ثانویه‌ی سرفیس احتمالاً ناحیه‌ای به ترک‌پد اختصاص می‌دهد و در اطراف آن گزینه‌های بیشتری ارائه خواهد داد. برای مثال، دکمه‌ی مجازی چرخان برای کنترل شدت صدا دردسترس کاربر قرار خواهد گرفت. از‌لحاظ تئوری، ایده‌ای که مایکروسافت برای نمایشگر ثانویه‌ی سرفیس مطرح کرده، بسیار کاربردی‌تر از تاچ‌بار اپل است. البته اپل از سال گذشته خداحافظی با تاچ‌بار را شروع کرده و اکنون مک بوک پرو ۱۳ اینچ M2 با طراحی قدیمی‌اش، تنها لپ‌تاپ جدیدی است که از تاچ بار استفاده می‌کند.

توجه کنید که بسیاری از پتنت‌ها هرگز به محصولی واقعی تبدیل نمی‌شوند؛ بنابراین، تا زمانی‌که مایکروسافت چیزی اعلام نکند، سرفیس مجهز به نمایشگر ثانویه‌ی لمسی محصولی غیرواقعی است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ