آغاز اجرای طرح بازرسی از داروخانه‌های قزوین

اقتصاد ایران: مدیرکل تعزیرات حکومتی قزوین از اجرای طرح ویژه بازرسی و نظارت بر عملکرد داروخانه های استان در آذرماه جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، علیرضا حسن پور اظهار کرد: در پی دریافت گزارش‌هایی مبنی بر تخلف‌های متعدد برخی داروخانه‌ها، گرانی، عرضه نامناسب دارو و افزایش مشکلات بیماران در تهیه دارو، طرح نظارت بر عملکرد داروخانه ها اجرایی می شود.

وی افزود: بر این اساس در جهت ساماندهی عرضه دارو و برخورد با متخلفان، اداره کل تعزیرات حکومتی و دانشگاه علوم پزشکی با هماهنگی دستگاه های نظارتی از ۱۲ آذرماه جاری به مدت دو هفته با تشدید بازرسی ها بر عملکرد داروخانه ها نظارت میدانی خواهند داشت.

این مسوول هدف از اجرای طرح را حمایت از مصرف کنندگان و صیانت از حقوق شهروندان برشمرده خاطرنشان کرد: بازرسی از داروخانه های روزانه، شبانه روزی و بیمارستانی در دستور کار گشت های مشترک تعزیرات حکومتی قرار دارد و در این زمینه با هرگونه تخلفی از جمله؛ عدم رعایت قیمت رسمی برای مصرف کننده، فروش محصولات قاچاق یا تقلبی، فروش دارو بدون نسخه پزشک، گرانفروشی، احتکار، بکارگیری افراد غیر متخصص، غیبت مسئول فنی، فروش دارو فاقد پروانه ساخت یا مجوز ورود، نگهداری و عرضه و فروش داروهای فاسد یا تاریخ گذشته، عدم ثبت اطلاعات مراکز نگهداری دارو در سامانه رهگیری و کنترل اصالت کالاهای سلامت محور(ttac)، امتناع از عرضه دارو، نگهداری دارو در مراکز غیر مجاز و کلیه جرائمی که در روند صحیح تولید، توزیع، خرید و فروش دارو اختلال ایجاد کند به شدت، سرعت و خارج از نوبت برخورد قانونی خواهد شد.

وی از آمادگی تعزیرات حکومتی استان جهت دریافت و رسیدگی فوری به شکایات و گزارشات مردمی خبر داده از شهروندان خواست؛ در صورت مشاهده هرگونه تخلفات، موضوع را از طریق سامانه ۱۳۵ به تعزیرات حکومتی گزارش کنند.

پایان پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ