دیدار امیرعبداللهیان با نخست وزیر صربستان

اقتصاد ایران: نخست وزیر صربستان در دیدار امیرعبداللهیان با اشاره به هشتاد و پنجمین سالگرد روابط دو کشور در سال جاری، بر لزوم برداشتن گام های متناسب با ظرفیت های دو کشور در حوزه های مختلف روابط تأکید کرد.

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در بلگراد به سر می برد صبح امروز (دوشنبه) ۱۴ آذر ماه با خانم «آنا برنابیچ» نخست وزیر صربستان دیدار و درباره موضوعات مورد علاقه دو کشور بحث و تبادل نظر کرد.

وزیر امور خارجه در این دیدار با اشاره به دیدار و گفت وگوی روسای جمهور دو کشور در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک، بر ضرورت اجرایی کردن توافقات انجام شده در سطح روسای جمهور تأکید و آمادگی کشورمان را برای انجام اقدامات متناسب در این زمینه مورد تأکید قرار داد.

امیرعبداللهیان همچنین با ابلاغ سلام معاون اول  رئیس جمهور کشورمان به نخست وزیر صربستان، ابراز امیدواری کرد ارتقای همکاری های فیمابین در چارچوب نقشه راه همکاری های دو کشور، زمینه لازم برای توسعه مناسبات فیمابین را فراهم کند.

وزیر امور خارجه با اعلام آمادگی رئیس طرف ایرانی کمیسیون مشترک همکاری های دو کشور برای برگزاری شانزدهمین دور کمیسیون در تهران، ابراز امیدواری کرد با فراهم شدن سازوکارهای لازم در چارچوب این دور از کمیسیون مشترک، زمینه ارتقای مناسبات در ابعاد مختلف با سرعت بیشتری در آینده و در مسیر منافع دو کشور به پیش برود.

خانم آنا برنابیچ نخست وزیر صربستان نیز در این دیدار با اشاره به هشتاد و پنجمین سالگرد روابط دو کشور در سال جاری، بر لزوم برداشتن گام های متناسب با ظرفیت های دو کشور در حوزه های مختلف روابط تأکید کرد.

نخست وزیر صربستان حوزه همکاری های علمی - دانشگاهی، کشاورزی و انرژی را از زمینه های آماده برای ارتقای همکاری های دو کشور خواند و آمادگی دولت صربستان برای ارتقای همکاری ها در حوزه های گفته شده را مورد تأکید قرار داد.

پایان پیام/

 

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ