تخصیص سوخت به ناوگان جاده‌ای باید هوشمند شود

اقتصاد ایران: عصر خودرو- مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی گفت: رفع مشکلات تخصیص سوخت به ناوگان حمل و نقل، با راه اندازی سامانه سپهتن ممکن می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از صداوسیما، علی اکبر نژادعلی با اشاره به مصوبه هیئت وزیران برای راه اندازی سامانه پایش هوشمند تردد ناوگان (سپهتن)، گفت:بعد از توقف طولانی مدت در پیاده سازی طرح سپهتن، با ورود وزارت نفت از طریق شرکت بهینه سازی مصرف سوخت و شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ودو دستگاه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و پلیس راهور به عنوان چهار رکنی که باید تفاهمنامه پیاده سازی مصوبه شورای اقتصاد را انجام دهند، اتفاقات مثبتی در حال رخ دادن است.

وی افزود: امضای تفاهمنامه نصب سامانه سپهتن به مرحله نهایی خود رسیده و اگر این تفاهمنامه منعقد شود، با تعیین پیمانکاری که در سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای صورت خواهد پذیرفت، فرآیند نصب، راه اندازی و اجرای سامانه سپهتن روی ناوگان باری و مسافری میسر خواهد شد.

این مقام مسئول ادامه داد: بزرگترین حسن راه اندازی سامانه سپهتن، این است که در سوخت رسانی به ناوگان حمل و نقل، چالش‌هایی مثل کمبود سهمیه رفع می‌شود و بر اساس عملکرد واقعی که این سامانه استخراج می‌کند و در اختیار شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی انجام می‌دهد، تخصیص سوخت به ناوگان، به صورت آنی انجام می‌شود.

وی همچنین گفت: ناوگان مسافری و باری در حال حاضر سهمیه پایه‌ای دریافت می‌کنند، اما با راه اندازی سپهتن، تخصیص سوخت به صورت واقعی و بر اساس عملکرد انجام خواهد شد. یعنی با ارائه اسناد مثبته حمل و تطابق آن‌ها با اطلاعات سامانه، منجر به صرفه جویی 10 تا 15 درصدی مصرف سوخت در ناوگان جاده‌ای خواهد شد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ