کنعانی: ایران از موضع نیاز مذاکره نمی‌کند / تنفر از رژیم صهیونیستی بیشتر شده است

اقتصاد ایران: سخنگوی وزارت خارجه ایران در نشست خبری هفتگی خود در جمع خبرنگاران گفت: منابع رژیم صهیونیستی اعتراف کرده‌اند که صحنه‌های موجود در میادین مختلف ورزشی در جام جهانی قطر صحنه‌ای آشکار از ضدیت ملت‌های جهان از رژیم صهیونیستی است.

- اخبار بین الملل -

به گزارش حوزه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران در نشست خبری با اصحاب رسانه، پاسخگوی سئوالات خبرنگاران شد.

نیاز کشورهای دیگر به برجام کمتر از ایران نیست

کنعانی در پاسخ به سوالی درباره برجام گفت: نیاز کشورهای دیگر به برجام کمتر از ایران نیست، آمریکا و اروپا می‌توانند تعلل ایجاد کنند اما تاکید ما این است این راه را نروند.

روند عادی سازی برخی کشورهای منطقه خیانت به آرمان ملت فلسطین است

روند عادی سازی با فشار دولت آمریکا برخی کشورهای منطقه به سمت عادی سازی با رژیم صهیونیستی تن دادند. حضور این رژیم برای هیچ طرفی امنیت ساز نیست. سازش با این رژیم کمکی به مردم مظلوم فلسطین نمی‌کند. روند عادی سازی برخی کشورهای منطقه خیانت به آرمان ملت فلسطین است.

 

جام جهانی قطر ضدیت ملت‌های جهان از رژیم صهیونیستی را نشان داد

منابع رژیم صهیونیستی اعتراف کرده‌اند که صحنه های موجود در میادین مختلف ورزشی در جام جهانی قطر صحنه‌ای آشکار از ضدیت ملت‌های جهان از رژیم صهیونیستی است که نشان می‌دهد تنفر از این رژیم بیشتر شده است.

 

سیاست ایران حمایت از صلح و ثبات در یمن است

تکرار ادعاهای بی پایه و اساس برای بهره‌برداری‌های سیاسی نشانه ای از تداوم رویکرد مخرب آمریکا است . سیاست ایران در ارتباط با یمن روشن بوده و از تمام ظرفیت خود برای صلح و ثبات در یمن بهره گرفته است. تنها مردم یمن می‌توانند بدون دخالت بیگانگان تصمیم بگیرند. اتهام زنی به ایران ادامه سیاست‌های غلط دولت آمریکا است.

واکنش تهران به طرح آمریکا برای اخراج ایران از مقام کمیسیون زن

ایران در ارتباط با اقدامات غیرقانونی برخی دولت‌ها به بهانه تحولات داخلی ایران مواضع خود را مشخص کرده است. هرگونه سو استفاده از تحولات داخلی برای اعمال فشار سیاسی محکوم و غیرقابل قبول است.

ایران به عنوان یک عضو  سازمان ملل متحد در یک انتخابات شفاف با بیشترین رای عضو کمیسیون مقام زن شده است. تلاش آمریکا با برخی کشورهای اروپایی به دنبال این هستند با اعمال فشار عضویت ایران را در این ساختار با مانع مواجه کنند که این اقدام، اقدام علیه رای آزادانه کشورها در ساختار‌های بین‌المللی است. این اقدام در مسیر زیر سوال بردن حق رای کشورها است. اگر دولت آمریکا و برخی دیگر کشورها موفق بشوند در راستای سیاست اعمال فشار، ایران را از این کمیسیون حذف کنند عملا یک بدعت را ایجاد کرده‌اند.

این روند به ارتقای حقوق بشر کمک نمی‌کند و اگر محقق بشود هم سلب غیرقانونی حق ایران است هم به اصول حقوق بشر خدشه وارد خواهد کرد. ایران در تلاش است از این اقدام غیرقانونی جلوگیری کند.

تاکید بر تداوم گفت‌وگو برای ازسرگیری مناسبات ایران و عربستان

گفتگو می‌تواند زمینه ساز از سرگیری روابط دو کشور در چهارچوب‌های مختلف شود. زمینه برای ادامه مذاکرات مهیا است. باید رفتار دولت مقابل را دید. دولت عراق نیز در مسیر این گفتگو کمک زیادی داشته است. موضع ایران نسبت به رسانه تروریستی در دامن زدن به بی ثباتی داخلی کاملا روشن است. اقدام ایران در این زمینه قانونی و حقوقی خواهد بود.

آنچه در داخل کشور ما رخ داده موضوعی داخلی است که سوءاستفاده برخی کشورها برای پیگیری اهداف سیاسی برخی کشورها آشکار است.  از نظر ما استفاده از تحولات داخلی برای پیگیری اهداف سیاسی مردود و محکوم است. ایران در این چهارچوب در حوزه دیپلماتیک پاسخ خود را نشان داده است. سفرهای دیپلماتیک، نشست‌ها و مذاکرات تلفنی در سطوح مختلف نشان می‌دهد که ایران خارج از فشارهای از سوی برخی، در چهارچوب‌های بین المللی روابط خارجی خود را با جدیت دنبال می‌کند و در عین حال در مقابل اقدامات غیرسازنده واکنش نشان خواهد داد.

توافق 25 ساله ایران و چین

رابطه ایران و چین یک رابطه کاملا رو به رشد و نمونه خوبی از همکاری‌های موفق دو کشور در روابط دوجانبه است. تحریم‌های غیرقانونی واقعیتی است که امکان همکاری متعارف و علنی را با برخی از کشورها با محدودیت و مشکل ایجاد کرده است. روابط ایران و چین در حوزه‌های مختلف برقرار است رایزنی مستمر هم برای توسعه مناسبات وجود دارد. آمار ارقام هم نشان می‌دهد که همکاریهای دوکشور موفق بوده است. تحریم های آمریکا مانع عملی کردن بسیاری از همکاری های ما با برخی کشورها می‌شود. روابط ایران و چین در چهارچوب‌های مختلف روندی رو به جلو و رو به پیشرفتی است.

سفر باقری به قطر و روسیه و دستاوردهایش

جناب باقری گفتگوهای رسانه‌ای در مورد این سفرها انجام دادند. این سفرها در چهارچوب سیاست همسایگی و هم در مسیر استمرار گفتگوهای ما با مقامات این کشورها برای ارتقای مناسبات و همکاری‌ها بوده است. طبیعتا وقتی با کشورهای دوست نشستی داریم راجع به موضوعات مذاکرات صحبت و تبادل پیام‌ها و تبادل نظر صورت می‌گیرد.

سفر السودانی به تهران و دستاوردهای آن

سفر ایشان (نخست وزیر عراق) در چهارچوب دعوت رسمی رئیس جمهور از ایشان بود. مباحث مرزی هم یکی دیگر از موضوعات مورد اهتمام ما است که در این سفر بر اجرای توافقات قبلی تاکید شد. ما اخبار خوبی در این حوزه‌ها شنیدیم که عراق مصمم است نیروهایی را در مرز مستقر کند که تحقق این اقدام گام مثبت و رو به جلویی برای ایجاد ثبات در این منطقه است.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ