عبدالملکی: ساز و کار بانکرینگ را تا پایان سال در قشم عملیاتی می‌کنیم

اقتصاد ایران: مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی گفت: بنا داریم تا پایان سال جاری فرآیند و سازوکار بانکرینگ (عملیات سوخت رسانی به کشتی ها و سایر شناورها در دریا) را در منطقه تنگه هرمز عملیاتی و راه اندازی کنیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از قشم، حجت الله عبدالملکی مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی در حاشیه بازدید از پروژه‌های منطقه آزاد قشم اظهار کرد: صنعت بانکرینگ (Bunkering)  (سوخت رسانی به کشتی ها و سایر شناورها در دریا) یکی از صنعت های سودآور در اقتصاد دریا است که ما در دوره جدید مدیریت مناطق آزاد توجه ویژه ای به این اقتصاد داریم.

وی افزود: بنا داریم به فضل الهی تلاش کنیم به همت همه سهامدارانی که کار بانکرینگ را در این شرکت انجام می دهند تا پایان امسال بتوانیم فرایند بانکرینگ را راه اندازی کنیم تا کشتی های که در منطقه تنگه هرمز و کشورهای همجوار رفت و آمد دارند، خدمات بانکرینگ را در منطقه آزاد قشم و آب های بین المللی مشرف به آن انجام دهند.

عبدالملکی تاکید کرد: با راه اندازی بانکرینگ قشم، بخشی از این بازار چندین میلیارد دلاری را جذب و منابع آن را عاید کشور و منطقه آزاد قشم خواهیم کرد.

حجت الله عبدالملکی، مشاور رییس جمهوری و دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد کشور به همراه مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در سفر امروز به جزیره از محل شرکت سوخت‌رسانی و خدمات کشتیرانی ستاره قشم، احداث پل خلیج فارس، اسکله صیادی باسعیدو، مسکن جوانان، و دیگر پروژه‌های توسعه‌ای قشم بازدید و در جمع صیادان و لنجداران، فعالان حوزه فرهنگی و اجتماعی و نیز فعالان اقتصادی حضور یافت و با هر گروه به طور جداگانه به بحث و بررسی مشکلات و راهکارها پرداخت.

پایان پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ