190 سامانه‌ای ناشناخته در کهگیلویه و بویراحمد/ اولویت‌های معاونت بهداشتی اعلام شد

اقتصاد ایران: معاون دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد اولویت‌های خود را اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج نشست معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد با خبرنگاران برگزار شد.

در این نشست محمد ملک زاده معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به نقش خبرنگاران در حوزه بهداشت و سلامت مردم اظهار کرد: خبرنگاران هستند که شناخت ها و باورها را در جامعه تغییر می دهند و هر تغییری در شناخت و باورهای جامعه رخ دهد مرهون تلاش رسانه است.

این مسئول گفت: رسانه های استان کهگیلویه و بویراحمد وظیفه دارند تغییر نگرش در بحث سلامت ایجاد کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه رسانه های استان باید علاوه بر اطلاع رسانی در گوشه‌ای از سایت ها و روزنامه های خود پنل سلامت راه اندازی کنند گفت: باید مردم را نسبت به حوزه بهداشت حساس کرد زیرا سلامت مهمترین موضوع در جامعه است و هیچ چیز به غیر از سلامت انسان برای او اهمیت ندارد سعادت همه انسان ها بستگی به سلامت آنها دارند و از هر لحاظ باید سالم و سلامت باشیم.

وی خطاب به خبرنگاران با بیان اینکه هر کجا موضوع و مشکل بهداشتی وجود دارد باید خبررسانی شود گفت: واحد آموزش سلامت در معاونت بهداشتی داریم اما به نظر من خبرنگاران و روزنامه نگاران مهمترین سفیران سلامت هستند که باید از توان و ظرفیت آنها استفاده شود.

ملک زاده در ادامه با بیان اینکه برخی از کارهای رسانه ای مثل زیرنویس ها تاکنون گرهی از مشکلات بهداشت استان باز نکرده است گفت: از رسانه ها در حوزه رسانه های دیجیتالی و همچنین مکتوب انتظار داریم که بیشتر پای کار باشند چرا که موضوعات مهمی در حوزه بهداشت از جمله جوانی جمعیت خودکشی بیماری های غیرواگیر و دیگر موضوعات وجود دارد که باید حتما برای مردم روشنگری شود.

وی تصریح کرد: برای مثال تا سال ۱۴۲۰ جمعیتی پیر و مسن خواهیم داشت بچه ها دنبال کار و زندگی خود می‌روند و کسی سرپرست ما نخواهد بود حتی کسی را نداریم که خانه سالمندان را برای ما مدیریت کند و از لحاظ امنیتی کشور با مشکل مواجه می شود.

این مسئول گفت: از امروز باید دنبال کار جدی باشیم طرح تحقیقاتی داریم که در استان اجرا خواهد شد که دلیل بچه دار نشدن چیست آیا دلیل آن فقط نبودن پول است در حالی که در بسیاری از روستاهایی که مردم با فقر و محرومیت زندگی می کنند شاهد رشد تعداد جمعیت هستیم.

این مسئول در ادامه با بیان اینکه بیماری های غیرواگیر مثل فشار خون و دیابت در سطح کشور و استان به شدت افزایش یافته گفت: باید برای مردم اطلاع رسانی کنیم مردم باید بدانند که آیا فشار خون و دیابت دارند یا ندارند البته کارهای خوبی در مناسبتهای مختلف انجام می شود که فشار خون و قند خون را تست می کنند باید چنین کارهایی ادامه داشته باشد و رسانه‌ها هم پای کار بیایند.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود گفت: خوشبختانه رسانه‌ها در بیماری کرونا و آنفولانزا سنگ تمام گذاشتند باعث شدند که جامعه با خطرات کمتری مواجه شود و امروز نیز از آنها انتظار داریم که در مورد بیماریهای غیر واگیر اما خطرناک مثل فشار خون و دیابت در کنار حوزه سلامت باشند.

ملک زاده با بیان اینکه یکی از موضوعات دیگر بحث خودکشی در استان است گفت: باید با حساسیت و با آموزش موضوع خودکشی را در دستور کار قرار دهیم مردم حق دارند دانایی و آگاهی داشته باشند اما ما هم نباید با اخبار خودمان سلامت مردم را تحت شعاع قرار دهیم.

وی در ادامه با بیان اینکه موضوع مواد غذایی فاسد نیز یکی از موضوعات مهم و دغدغه معاونت بهداشتی است گفت: در همین چند وقت اخیر بیش از ۱۰ تن مواد غذایی فاسد از مغازه ها کشف شد که یک معضل بزرگ بهداشتی است رسانه ها باید به صورت میدانی پای کار باشند تا اجازه ندهیم چنین وضعیتی پیش بیاید.

ملک زاده خاطرنشان کرد: سامانه تلفنی ۱۹۰ را داریم که تاکنون به خوبی از آن استفاده نشده سامانه‌ای که نظارت مردم بر بهداشت است و می‌توانند به وسیله آن در مورد مواد غذایی یا مشکلات فروشگاه هایی که مواد غذایی فاسد دارند با ما تماس بگیرند.

وی گفت: اعتقاد من این است که در حوزه بهداشت نباید هیچ گونه سانسوری داشته باشیم و به همین خاطر در کنار خبرنگاران و با همراهی آنها در پی رفع مشکلات این حوزه هستیم.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ