مهمترین محور های نطق میان دستور نمایندگان ملت چه بود؟

اقتصاد ایران: تعدادی از نمایندگان مجلس شوررای اسلامی، در نطق میان دستور خود، به محورهای مهمی همچون اغتشاشات اخیر ، وضعیت مسکن ، رتبه بندب معلمان و اقدامات رسانه ای دشمن در حوادث اخیر، اشاره کردند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، تعدادی از نمایندگان در جلسه صبح امروز (یکشنبه ۱۳ آذر) مجلس شوررای اسلامی، در نطق میان دستور خود، به محورهای مهمی همچون اغتشاشات اخیر ، وضعیت مسکن ، رتبه بندب معلمان و اقدامات رسانه ای دشمن در حوادث اخیر ،اشاره کردند.
در ابتدا رضا آریان پور نماینده مرد مینودشت  در نطق میان دستور خود ضمن گرامیداشت یاد شهدای مظلوم امنیت در آشوب های اخیر، گفت: بیش از دو ماه است که دشمنان تاریخی ایران بزرگ که دست و پای آنها در انقلاب سال 57 از دسترسی و چپاول منابع داخلی کوتاه شده، از طریق عوامل و مزدوران خود در تلویزیون های اینترنشنال سعودی، بی بی سی انگلیسی، من و تو اسرائیلی و وی او ای آمریکایی دست به یک جنگ شناختی و ترکیبی علیه ملت ایران زده اند.
نماینده مردم مینودشت، کلاله، مراوه تپه و گالیکش در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اجزای این جنگ ترکیبی که توسط تلویزیون های مذکور و صفحات مجازی وابسته به آنها طی سال ها شروع و اجرا شده است، شامل استفاده از ترفندهای رسانه ای فریبنده مثل تأمین و تسری تخلفات یک فرد از یک گروه به کل آن گروه و تخریب و تضعیف گروه های مرجع مردم شامل پزشکان، روحانیون، نیروهای مسلح، فرهنگیان، سیاستمداران به خصوص نمایندگان مردم است.
وی افزود: سیاه نمایی و بزرگ کردن مشکلات و نواقص کوچک و قابل رفع، کوچک جلوه دادن و تمسخر دستاوردها و نقاط قوت و تأکید مکرر بر نیمه خالی لیوان در هر موضوعی، نشان دادن چهره عقب مانده از وضعیت ایران و چهره ای زیبا از اروپا و آمریکا، تحقیر ایرانیان و زیر سوال بردن سنت های آیینی، ملی و مذهبی مردم، سعی در شکستن عزت نفت ایرانیان نیز از دیگر اقدامات آنها است.
آریان پور اضافه کرد: ماحصل این جنگ شناختی و ترکیبی، اغفال برخی از افراد به خصوص نسل جوان و ایجاد فضای یأس و ناامیدی در آنها و دورنمای تیره و تار از آینده مملکت و ناکارآمدی حاکمان و مسئولان پس از انقلاب بوده و در کنار این یأس و ناامیدی، خشم و تنفر را در ناخوداگاه جامعه نهادینه کرده و امروز با ریاکاری، خوشه های این خشم و تنفر کاشته شده توسط خود را با نابودی کشور و آسیب به مردم درو می کنند.
این نماینده مردم در مجلس یازدهم در ادامه با بیان اینکه در مقابله با این جنگ پیچیده و شناختی شاید از تمام درس هایی که خوانده ایم، هیچ درسی به اندازه مرور تاریخ و افزایش آگاهی و بصیرت و تشخیص دوست و دشمن به ما کمک نمی کند، اظهار کرد: ملتی که تاریخ خود را نداند، محکوم به تکرار آن است.
وی افزود: اگر نتوانیم اوضاع کنونی را به درستی تحلیل کنیم این خطر وجود دارد که این خطر درباره ملت ما نیز مصداق پیدا کند. کشور ما در طول تاریخ به دلیل داشتن موقعیت استراتژیک و داشتن منابع متعدد مورد طمع و حمله بیگانگان از جمله اسکندر مقدونی، خلفای عرب، لشگر مغول، محمود افغان، اشغال توسط متفقین در جنگ جهانی دوم، کودتای 28 مرداد و حمله صدام به نیابت از بلوک غرب و شرق قرار گرفته است.
آریان پور در ادامه با بیان اینکه در همه مواردی که دشمنان موفق به پیروزی شده و کشور را تاراج و اشغال کنند، سه عنصر در کنار هم بودند، یادآور شد: اول دشمن کینه توز و طمع کار، دوم وجود حکومت های ضعیف و فاقد اقتدار و سوم وجود عناصر خودفروخته و خائن وطنی. در هر دوره هم بخشی از کشور ایران جدا شده است.
عضو مجمع نمایندگان استان گلستان در مجلس گفت: با این حال جای افتخار دارد که در طول 40 سال گذشته علیرغم 8 سال جنگ تحمیلی، توطئه های متعدد، 4 دهه تحریم و وجود عناصر وطن فروش داخلی و خارجی، به دلیل اقتدار حکومت و همراهی و از خودگذشتگی اکثریت ملت، حتی نتوانسته اند یک وجب از خاک میهنمان را جدا کنند.
وی افزود: امروز می بینیم که عناصر خائن خارج نشین که حاضر نیستند برای رسیدن به اهداف و آرزوهای خود هزینه کنند و هزینه آن را بر جوانان ما تحمیل می کنند، بعد از اینکه از شعارهای زیبای فاقد محتوا به نتیجه نرسیدند، تمامیت ارضی کشور را هدف گرفتند و برای تجزیه و تکه تکه کردن ایران بزرگ و تبدیل آن به لقمه های کوچک تر که راحت توسط اربابان آنها بلعیده شود، به تئوریزه کردن و قبح زدایی از خیانت و وطن فروشی روی آورده اند.
آریان پور در ادامه با بیان اینکه ملت ایران و به ویژه جوانان عزیز بدانند که این افراد کسانی هستند که از اینجا رانده و از آنجا مانده شده اند، اذعان کرد: مثل کسانی هستند که در حال غرق شدن بوده و حاضرند کشتی ایران که بیش از 80 میلیون ایرانی بر آن سوار است را تکه تکه و غرق کنند تا شاید با تکه ای از این کشتی برای خود قایق نجاتی بسازند، غافل از اینکه وجب به وجب و سانت به سانت کشور ایران چه در غرب، شرق، شمال، جنوب و یا مرکز متعقل به ایرانیان وطن پرست بوده و مرزهای بین استانی و شهرستانی، مرزهای قراردادی و صرفا جهت تسهیل خدمات اداری بوده و مرتب هم در حال تغییر و تحول است.

در ادامه امان‌الله حسین‌پور، نمایندهه مردم اسفراین در نطق میان دستور خود گفت: کسانی که امروز داعیه حقوق بشر سر می دهند و دم از حقیقت و حقیقت یابی می زنند بدانند که مردم دنیا و ایران فراموش نکردند که آنها میلیون ها نفر بیگناه را در هیروشیما، افغانستان، لبنان، فلسطین، عراق و ایران از جمله زنان و کودکان را کشته و به خاک و خون کشیدند و امروز با همان منابعی که غارت کردند رسانه ها را اجیر کرده حق را باطل و باطل را حق جلوه می دهند.

نماینده مردم اسفراین در مجلس ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران 43 است که پرچم واقعی آزادگی وآزادی را برافراشته، مقتدر اما مظلومانه به مسیر روشن خود ادامه می دهد. مشکلات و کمبود ها را می داند و صدای انتقاد صنفی مردم خود را می شنود همچنان که تاکنون صدای انتقاد کارگران عزیز،فرهنگیان و دیگر صنوف را شنیده است. همین نمایندگان مردم بارها و بارها در میان منتقدان از صنوف مختلف حاضرشده و انتقاد آنها را با جان و دل شنیده اند اما دشمنان بدانند که آنجایی که با نیت پلید براندازی وارد شوند و با اجیر کردن مزدوران داخلی خود بخواهند جنگ داخلی راه بیاندازند و کشور را به آشوب بکشنند تا به مقاصد شوم خود برسند قاطع ومحکم برخورد خواهد کرد و جایی تلاف خواهد کرد که حتی فکرشان را نمی توانید بکنید.

وی افزود: امروز وظیفه مجلس و دولت سنگین تر از هر زمان است گرچه مجلس انقلابی و دولت مردمی در حال تلاش هستند اما چند نکته تذکر به دولت ضروری است که اولین آن مبارزه گرانی ها و کنترل قیمت ها است.امروز گرانی کمر مردم به ویژه اقشار ضعیف و متوسط جامعه را شکسته است. چرا دولت در کنترل قیمت ها جدیت بیشتری به خرج نمی دهد برخی کالاها بدون حساب و کتاب با خلع نظارتی دولت قیمتشان بالا رفته و زندگی را برای مردم سخت کرده است. قیمت مسکن و اجاره مسکن امروز مستاجران و جوانان از زندگی ناامید کرده است. دولت باید با جدیت قانون تولید یک میلیون مسکن در سال را دنبال کند.

این نماینده مجلس در دوره یازدهم بیان کرد: وضعیت دامداران بسیار نگران کننده است. بارها در همین تریبون نمایندگان تذکر داده اند که به وضع دامداران برسید. دامدارن دام مولدشان را فروخته اند. اگر این روند ادامه پیدا کند دامداری در کشور نابود خواهد شد. 

حسین پور گفت: رسیدگی به وضعیت فرهنگیان به ویژه اجرای دقیق و کامل قانون رتبه بندی فرهنگیان که حق این عزیزان است و مجلس یازدهم با وقت گذاری و دقت این قانون را تصویب کرد لذا انتظار می رود که دولت این قانون را هرچه سریع تر کامل اجرایی کند. تعیین تکلیف معلمان حق التدریس، نهضتی ها و غیر انتفاعی ها که همه این عزیزان عمر و جوانی شان را صرف خدمت کرده اند.

همچنین حسن لطفی نماینده مردم رزن و درگزین در نطق میان دستور خود گفت: در ابتدا اصل سی و یکم و چهل و سوم قانون اساسی  را به دولت متذکر می شوم در اصل 31 قانون اساسی آمده است داشتن مسکن مناسب حق هر فرد و خانواده ایرانی است بنابراین دولت موظف بوده با رعایت اولویت برای آنها که نیازمندتر هستند به خصوص روستانشینان و کارگران زمینه اجرای این اصل را فراهم کند.

وی افزود:  اما اصل چهل و سوم و بند یک آن اظهار می دارد که تامین نیازهای اساسی اعم از مسکن، خوراک، پوشاگ، مسکن، بهداشت، آموزش و پرورش و امکانات لازم برای تشکیل خانواده باید وجود داشته باشد اما تورم و گرانی افسارگسیخته و فقر و تنگ دستی و تبعیض و بی عدالتی، حاشیه نشینی، و فساد اداری و بیکاری موجود در کشور نشان می دهد که اصول سی و یکم و چهل و سوم قانون اساسی در کشور به خوبی اجرا نشده است و منجر به نارضایتی مردم شده است لذا بخشی از اعتراضات مردمی در 2 ماه اخیر انعکاسی از نارضایتی مردم نسبت به وضعیت موجود در کشور است هرچند که دشمنان نظام بر این موج سوار شده و آن را تبدیل به اغتشاش کردند امیدارم که دولتمردان ضمن احترام به اعتراضات قانونی مردم نسبت به رفع مشکلات مردم اقدام نمایند.

این نماینده مردم در مجلس خطاب به وزیر بهداشت و درمان گفت: همکاران همه شما مستحضرید وزیری که به شهرستان ها سفر می کند حداقل باید بخشی از مشکلات مرتبط به حوزه خود را برطرف کند اما وزیر بهداشت به شهرستان رزن سفر کرده است ولی پروژه بیمارستان 150 تختخوابی که 3 سال فعال بود با سفر ایشان تعطیل شد به وزیر بهداشت تذکر می دهم که نسبت تامین و تخصیص اعتبار جهت راه اندازی این بیمارستان اقدام نماید.

نماینده مردم رزن و درگزین خطاب به وزیر ورزش و جوانان عنوان کرد: آقای سجادی! دلیل تبعیض و بی عدالتی در بین استان ها و مراکز استان ها و شهرستان ها چه بوده است؟ جنابعالی و همکاران شما اکثر امکانات را به مراکز استان ها می دهید و نسبت به مسائل شهرستان ها بی توجه هستند در شهرستان های رزن و درگزین نشانی از سرانه ورزشی وجود ندارد چرا نسبت به مشکلات ورزش این شهرستان بی توجه هستید؟ به جنابعالی تذکر می دهم که نسبت به توزیع عادلانه امکانات در شهرستان و مخصوصا حوزه انتخابیه و تکمیل پروژه های نیمه تمام آن اقدام نمایید.

وی خطاب به مسئولان وزارت راه گفت: قرار بود دولت سالی یک میلیون واحد مسکونی تحویل دهد اما تاکنون در حوزه انتخابیه یک متر زمین هم تحویل داده نشده است لذا مردم مسکن نخواستند و فقط انتظار این را دارند که نسبت به کنترل اجاره بها  اقدا کنید به مسئولان تذکر می دهم که نسبت به تعیین تکلیف مسکن ملی متقاضیان این شهرستان ها اقدام کنند.

فرهاد بشیری، نماینده مردم پاکدشت نیز در نطق میان دستور خود ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید مدرس و روز جهانی معلولان، گفت: امیدواریم مسئولان بتوانند به این قشر عزیز بیشتر خدمت کنند.

وی با اشاره به نشست‌های مشترک دولت و قوه قضاییه با مجلس، عنوان کرد: لازم است تمام موارد قابل پیگیری از سوی همه قوا پیگیری شود تا مردم از نتایج این جلسات، بهره بیشتری ببرند.

نماینده مردم پاکدشت در مجلس افزود: حضرت علی(ع) مسئولیت حاکمان را در 4 محور اساسی، امنیت، رفاه، عدالت و تربیت بسیار مهم می‌داند که ضرورت دارد همه مسئولان دولت، مجلس و قوه قضاییه برای اعمال مطلوب توصیه‌‎های امام معصوم از حداکثر ظرفیت‌های کشور برای حاکم شدن آرامش، رونق اقتصاد، بهبود معیشت، مهار تورم، کاهش قیمت‌ کالاها، رسیدن آحاد مردم به حقوق حقه خود، توجه به امور فرهنگی و رسانه‌ای، تعلیم و تربیت و پرورش انسان‌‎های فرهیخته در دستور کار قرار گیرد.

وی تصریح کرد: مسئولان نباید بگذارند که عجوزه‌‎های خود فروخته و قلم به دستان مزدور با استفاده از تربیون های استکبار جهانی و هم پیمانان آن‌ها، مردم را مورد هجوم همه جانبه قرار دهند و بخواهند اهداف شوم اربابان خود را پیگیری کنند تا موجبات رنج، درد و عذاب مردم را فراهم کنند.

بشیری با اشاره به برگزاری جام جهانی  2022 در قطر، گفت: تیم ملی کشورمان با حرف و حدیث‌های زیادی در این مسابقات شرکت کرد و متأسفانه نتایج ضعیفی کسب کرد. نکات قابل تأملی در خصوص حضور تیم ملی وجود دارد که باید وزیر ورزش و جوانان و سایر دستگاه‌های مسئول خصوصا مرکز پژوهش‌های مجلس، این مسابقات را آسیب شناسی کنند تا در آینده اصلاحات اساسی صورت گیرد و تیم‌های ملی کشور گرفتار مسائل بی پایه و اساس قرار نگیرند تا  با تکیه بر شجاعت و غیرت ایرانی در این تورنومنت‌ها شرکت کنند.

وی اضافه کرد: به مسئولان دولتی تأکید می‌کنم که برای انجام مصوبات سفر دولت به شهرستان پاکدشت به ویژه در خصوص کمربندی پاکدشت و رفع موانع، جهت صدور مجوزهای لازم برای تعاونی‌های مسکن علی الخصوص تعاونی مسکن مهر امیرالمونین کارگران و کوثر فرهنگیان اقدامات مقتضی با توجه به دستور رئیس جمهور محترم انجام دهند.

بشیری تأکید کرد: وزیر نیرو به همراه رئیس جمهور در سفر به رئیس جمهور از خط دوم انتقال آب تهران به پادشت برای کشاورزی بازدید کرد که در محضر رئیس جمهور متعهد شد این پروژه مهم تا پایان سال 1401 به بهره برداری می‌رسد که لازم است توسط مسئولان عمران منطقه‌‎ای استان تهران با سرعت و جدیت امور این پروژه به خصوص برای توافق با معارضین این پروژه اقدامات لازم انجام شود.

نماینده مردم پاکدشت در مجلس تصریح کرد: وزیر بهداشت و درمان در معیت رئیس جمهور از بیمارستان شریف آباد بازدید کرد، ضرورت دارد آنچه که رئیس جمهور تأکید کرد و سریعا این پروژه به بهره برداری برسد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ