اجرای سند شانگهای جهان را از تک قطبی بودن خارج می‌کند

اقتصاد ایران: نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان در مجلس گفت: اجرای سند شانگهای جهان را از یک قطبی بودن خارج می‌کند، یکی از اهداف این سند دلار زدایی است که امیدواریم با تحقق آن به اهداف خود برسیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از ساوجبلاغ، علی حدادی، نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد، چهارباغ و طالقان در مجلس شورای اسلامی، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای، اظهار کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی نظام سلطه که چشم دیدن موفقیت، استقلال و اتحاد ما را نداشت، دست به کار شد و از هر حربه و فتنه‌ای برای خدشه وارد کردن به انقلاب اسلامی استفاده کرد، در این میان اسناد و مدارک بسیاری در دست داریم؛ هشت سال دفاع مقدس و کمک دیگران به عراق بیانگر این امر است.

نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگر با اشاره به اینکه ۳۰ ماه از عملکرد مجلس یازدهم گذشته است، تصریح کرد: ۲ وظیفه سنگین قانون گذاری و نظارت را به دوش داشتیم، در این میان با هدف اصلاح ساختار اقتصادی کشور اقدام شده است.

حدادی در ادامه به شرکت‌های دانش بنیان و لزوم حمایت از این مراکز از سوی مجلس تاکید کرد و یادآور شد: اگر دقت و توجه از سوی جامعه هدف صورت بگیرد و شاهد رشد و توسعه دانش بنیان ها باشیم، پیشرفت کشور تسریع می‌شود.

این نماینده مجلس با بیان اینکه طرح ملی مسکن با هدف احداث یک میلیون مسکن در دستورکار قرار گرفته است، ادامه داد: هدف ایجاد شهرک جدید نیست، در این میان نوسازی و احیای بافت‌های فرسوده مدنظر است، زیرساخت‌ها باید ارتقا یابد، بنده نیز در خصوص عملکرد شهر جدید هشتگرد انتقاد دارم.

وی با بیان اینکه قانون اخذ مالیات بر خانه‌های خالی در راستای کاهش نرخ اجاره بها و خرید مسکن تصویب شده است، گفت: ۲میلیون و ۵۰۰ هزار خانه خالی داریم و در کشور شناسایی شد، در این راستا مردم را مجاب کرده ایم که خانه‌ها را عرضه کنند.

حدادی در خصوص بانک مرکزی اظهار کرد: امروز‌ دولت شرایط استقراض از بانک مرکزی ندارد چرا که موجب تورم می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت شکست انحصار خودرو سازها، گفت: ارتقای کیفیت خودرو های داخلی در راستای رقابتی کردن بازار در دستور کار قرار گرفته است. تصادفاتی که در جاده ها اتفاق می افتد یکی از علت های ان کیفیت پایین خودرو ها است و جاده های کشور نیز نقاط حادثه خیز آنها مشخص نشده است.

حدادی با اشاره به تصویب طرح تسریع افزایش حقوق کارمندان به ویژه آموزگاران، تصریح کرد: طرح رتبه بندی معلمان پس از ۱۲ سال پیگیری در این دوره به سرانجام رسید و اجرایی شد.

وی در ادامه به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر وجود نیروی مازاد در شهرداری‌های حوزه انتخابیه و لزوم ساماندهی و رسیدگی به آن، گفت: متاسفانه برخی شوراها اقوام و آشناهای خود را وارد بدنه شهرداری می کنند، ما به دنبال مردمی سازی حکمرانی به معنای تحول اساسی در ساختار اداری کشور هستیم و دستگاه‌های خدمات رسان باید طبق تعیین تکلیف صورت گرفته انجام وظیفه کنند.

حدادی در خصوص عملکرد شرکت عمران، گفت: در البرز حقیقتا در حوزه بهداشت و درمان مشکل جدی داریم در این راستا پیگیری های متعددی داشتیم، اعتبار بودجه ای که در سفر ریاست جمهوری اختصاص داده شد باید تخصیص و هزینه شود.

به گفته وی ۳۰ میلیارد تومان برای احداث بیمارستان طالقان اختصاص داده شده است، در این راستا احداث بیمارستان شهرستان چهارباغ که جزو مصوبات سفر رئیس جمهور است در دست پیگیری قرار دارد.

وی با بیان اینکه خواستار اصلاح بودجه ۱۴۰۱ بودیم، عنوان کرد: در بودجه امسال شاهد رشد مشهود ۵۷ درصدی اعتبار استان هستیم. البته همچنان تا ایده آل فاصله داریم.

حدادی گفت: جاده سهیلیه یک اعتبار ۱۸ میلیارد تومانی را از اعتبار ملی صورتجلسه گرفتیم و ۱۶ میلیارد تومان دیگر نیز اختصاص یافت و امید داریم به زودی شاهد داشتن جاده ای ایمن باشیم.

وی تصریح کرد: در خصوص مترو هشتگرد به کرج، قرار است این مترو را شهرداری تهران تحویل بگیرد. تست گرم و سرد آن انجام شده است.

حدادی در ادامه به ناآرامی‌های اخیر کشور اشاره کرد و اضافه کرد: مطالبه گری باید باشد، اما آشوب پذیرفته نیست، در فضای آرام می‌توان شرایط را کنترل کرد.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه دشمنان به هیچ وجه دلسوز ما نیستند، یادآور شد: در بخش اقتصادی باید کارهای تخصصی انجام دهیم، مسائل باید احصا شود و در صدد رفع آن‌ها برآییم.

وی با بیان اینکه اجرای سند شانگهای یکی از این اقدامات است، اضافه کرد: این سند به جهان تک قطبی پایان می‌دهد، در ایجاد جهان چند قطبی ایران جایگاه مهمی دارد، یکی از اهداف سند شانگهای دلار زدایی است که امیدواریم با تحقق آن به اهداف خود برسیم.

نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اجرای سند شانگهای یکی از این اقدامات است، اضافه کرد: این سند به جهان تک قطبی پایان می‌دهد، در ایجاد جهان چند قطبی ایران جایگاه مهمی دارد، یکی از اهداف سند شانگهای دلار زدایی است که امیدواریم با تحقق آن به اهداف خود برسیم.

پایان پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ