برگزاری کنکورها در قالب سازمان اجرایی جدیدی به دانشگاه‌های معین محول می‌شود

اقتصاد ایران: سرپرست مرکز تحقیقات، ارزشیابی، اعتبار سنجی و تضمین کیفیت آموزش سازمان سنجش آموزش کشور گفت: این سازمان درصدد است که مسئولیت برگزاری آزمون‌ها را در قالب سازمان اجرایی جدیدی تحت عنوان مدیریت استانی برگزاری آزمون‌های سراسری به دانشگاه‌های معین هر استان محول کند.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، رضا محمدی مشاور رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در نشست با نمایندگان تام‌الاختیار وزیر علوم در برگزاری آزمون‌های سراسری در استانها، با اشاره به آزمون‌های سراسری به عنوان یک پدیده اجتماعی، گفت: آزمون‌های سراسری، بخش راهبردی از فرآیند آموزش عالی است که حاصل آن انتخاب افرادی شایسته برای ورود به دانشگاه‌ها و مراکز و مؤسسات آموزش عالی کشور است.

وی افزود: بدون شک، کیفیت برگزاری این آزمون‌ها تأثیری مستقیم و چشمگیر بر کیفیت آموزش و سطح تخصصی نظام دانشگاهی و جامعه دارد.

محمدی با اشاره به این نکته که برنامه‌ریزی و برگزاری آزمون‌ها وظیفه‌ای ملی است که متوجه همۀ آحاد جامعه و به صورت خاص، نظام دانشگاهی کشور است، گفت: درحال حاضر، این آزمون در دورترین نقاط کشور برگزار می‌شود و فرآیند برگزاری آزمون‌های سراسری، مراحل و گام‌های متنوعی دارد که انجام کار و اثربخشی آن مستلزم نگاه علمی و حرفه‌ای به برگزاری آزمون و استفاده از تمام توان و ظرفیت‌های کشور است.

سرپرست مرکز تحقیقات، ارزشیابی، اعتبار سنجی و تضمین کیفیت آموزش عالی تصریح کرد: سازمان سنجش، بر مبنای نتایج بررسی‌های نظام‌مند خود و در جهت تعالی و تضمین کیفیت اجرای آزمون‌ها، درصدد است که مسئولیت برگزاری آزمون‌ها را در قالب سازمان اجرایی جدیدی تحت عنوان مدیریت استانی برگزاری آزمون‌های سراسری به دانشگاه‌های معین هر استان محول کند.

وی تأکید کرد: انتظار می‌رود که بر مبنای آیین‌نامه تدوین شده در این خصوص، رئیس دانشگاه معین، با تشکیل ستاد استانی، نسبت به تدارک تمهیدات و برنامه‌ریزی آزمون‌ها تحت راهبری سازمان سنجش اقدام کند؛ زیرا انجام این مهم، جز با بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌های استانی، میسر نخواهد بود.

سرپرست مرکز تحقیقات، ارزشیابی، اعتبار سنجی و تضمین کیفیت آموزش سازمان سنجش، تصریح کرد: امیدواریم که تمامی نهادهای ذی‌صلاح هر استان، همکاری مناسبی را در جهت تحقق این وظیفه و برگزاری مطلوب آزمون‌ها با بسیج تمام امکانات خود به عمل آورند.

مشاور رئیس سازمان سنجش با اشاره به مهم‌ترین اهداف این طرح گفت: تحقق عدالت در اجرای آزمون‌ها از راه مدیریت مؤثر استانی، بهبود فرآیند اجرایی، هماهنگی و هم‌افزایی عوامل استانی با تسهیل ارتباطات و تعامل مستمر و سازندۀ آنها، سرعت عمل در تصمیم‌گیری و بهره‌مندی هرچه بیشتر از ظرفیت‌های استانی و تدارک و تمهیدات ارزیابی، اعتبار سنجی و نظارت دقیق و مستقیم بر فرآیند اجرای آزمون‌ها، از مهم‌ترین اهداف این طرح به شمار می‌رود.

پایان پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ